Ga naar inhoud

Sammy heeft een hele kale plek, de plek is nu ook blauw.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een paar weken geleden ben ik bij de dierenarts geweest om de kale plek van Sammy na te laten kijken.

Hun dachten dat hij gewoon aan het verharen was.

De plek was toen nog gewoon een normale huidskleur.

Net had ik Sammy bij me op schoot en ik zag dat de kale plek helemaal blauw was :s.

Hoe kan dit? Wat is er met Sammy aan de hand?

Ik kan nu niet bij de dierenarts langs, in het weekend zijn ze nooit open.

Ik maak Maandag gelijk een afspraak om langs te komen.

Geplaatst:

He bah, wat naar weer.

Waarom komen zulke dingen altijd in het weekend?!

Het komt mij verder ook niet bekend voor, hopelijk weet iemand anders hier wat meer!

Geplaatst:

Ja, idd. T gebeurt mij bijna altijd in t weekend, en dan is er bijna niemand die je dan kan helpen :(.

De andere kant begint nu ook een beetje kaal te worden door het plukken. De haartjes die ik kan plukken zitten redelijk los.

Volgens mij is het geen meit want ik zie geen witte schilfertjes.

Een paar maanden geleden had Sammy wel meit, hij heeft daarvoor 2 injectie's gehad. T haar was toen weer aan gegroeid, maar nu is hij weer kaal aan het worden :(.

Geplaatst:

Likt hij er ook veel aan?? Het ziet er tamelijk rustig uit, het kan ook pigment zijn.. En het is 1 enkele plek? Eet en drinkt hij goed?

Wat vervelend dat jouw dierenarts geen dienst heeft. Mijn dierenarts (tevens mijn baas) is 7 dagen per week 24u bereikbaar. Erg prettig!

Geplaatst:

De plek was toen ze ermee naar de dierenarts was geweest nog normaal huidskleur en het is nu blauw geworden, dus ik denk niet dat het dat is, want dan had je dat in het begin al meteen moeten zien, lijkt me.

Geplaatst:

Ik weet het niet zeker, maar het lijkt erop alsof er donkere haartjes teruggroeien.

Er is trouwens altijd een dierenarts te bereiken voor spoedgevallen, 24 uur per dag en 7 dagen in de week. Bel je dierenarts maar, dan krijg je waarschijnlijk een bandje te horen waarop verteld wordt waar je terecht kunt voor spoedgevallen. Zo niet, dan zul je de gouden gids erbij moeten nemen en een andere dierenarts proberen. Al geloof ik niet dat dit onder spoedgeval valt ;) Maar toch handig om te weten mocht er een keer echt iets ernstigs zijn zoals gas of stilliggende darmen ofzo.

Geplaatst:

Ik denk ook dat het met de kleur van zijn vacht te maken heeft. Zo lang hij zich niet ziek gedraagt, is het naar mijn idee niks wat aan de binnenkant van zijn lijfje zit. Maar ik ben natuurlijk geen DA. Veel succes en hopelijk weet je snel wat het is.

Geplaatst: (aangepast)

Ik lees net dat de plekjes eerst huidskleur waren en nu blauw zijn geworden, sorry had ik overheen gelezen, maar dan denk ik aan blauwe plekken aan de binnenkant, dus dan zouden er bloedinkjes geweest moeten zijn?? Of dat zou kunnen komen door de beestjes die misschien een beetje bloedzuiger-achtig zijn, dat daardoor blauwe plekjes ontstaan? Ik weet het niet hoor, ben maar wat hardop aan het denken.

Als je er voorzichtig met je vingertoppen over voelt, voel je dan harde bobbeltjes of voel je niks vreemds?

aangepast door Rian
Geplaatst:

waar de huid gekleurd is komen bij jappanner konijnen lichte haren terug met een ticking aan het uit einde.Wat ik op de foto zie niks schokkend alleen kaal met een huid die gekleurd is.In neem aan dat dit een bont konijntje is dan is de huid kleur wel normaal.

Geplaatst:

Sammy heeft 3 verschillende kleuren, bont, bruin en zwart.

Ik heb toch maar even voor de zeker heid de dierenarts gebeld. Ik kan Maandag langs bij het wilhelmina park tussen half 7 en half 8 op het spreek uur.

Ik vind het gewoon zo vreemd dat Sammy's huid eerst normaal gekleurd was en nu ineens blauw.

Geplaatst:

Tja ik heb alleen verstand van medische dingen, niet van rassen en vachtkleuren, misschien is het inderdaad gewoon iets wat bij zijn vacht hoort, ik wil je verder ook niet bang maken. Warmte kan wijzen op een ontsteking, maar ook dat is weer een uitspraak waarvan ik niet weet of ik die zomaar kan doen! Snap je...

Ga inderdaad maar voor je eigen gemoedsrust naar de DA, dat lijkt me het verstandigste. Veel succes!

Ik ga straks naar de dierenarts. Ik ben benieuwd wat hij denkt waarom Sammy die kale plek heeft.

Volgens mij is het ook nog blauwer geworden.

aangepast door chantal1987
Geplaatst:

Zo, ik ben net weer terug van de dierenarts uit Utrecht.

De dierenarts heeft de plek goed na ge keken en dat zag er heel ge irriteerd uit.

Daarvoor heb ik een zalf gehad die ik 2x perdag moet in smeren op de ge irriteerde plek. Het middeltje heet Surolan en er staat bij voor hond en kat. Is dit spulletje dan ook geschikt voor konijnen?

Ook heeft hij een kweek gemaakt, daar krijg ik over een paar weken de uitslag van.

Sammy heeft ook een pipetje stronghold in zijn nek gehad, dat is eigenlijk ook voor honden. Kan dat ook gewoon bij konijnen?

Verder wat hij ook vreemd vond was dat Sammy zo wild deed terwijl hij ge castereerd is. Nu ben ik dus een beetje bang dat ze het bij mijn andere dierenarts niet hebben gedaan, maar t zal wel goed zijn denk ik.

Geplaatst:

Stronghold mag aan konijnen gegeven worden.

Surolan volgens mij ook wel, het is een vloeibare antibiotica die je op de huid moet/kunt smeren, net als bij honden en katten meestal voor in de oren wordt gegeven, bij een ontsteking.

Geplaatst:

Ok, gelukkig maar :).

Anders kon ik weer terug, dat zou mijn vriend niet leuk hebben gevonden.

Hij vond mijn vorige dierenarts juist wel goed omdat die niet zo duur was en dicht bij.

Ik blijf wel gewoon in Vianen voor het inenten enzo. Voor dingen zoals van die plekjes ga ik wel naar de Wilhelmina park in Utrecht.

Nou meis, is je ongerustheid toch niet voor niks geweest. Nu nog even de kweek afwachten. Misschien gedraagt hij zich zo wild omdat hij er last van heeft, of jeuk, je weet het niet he, ze kunnen het je niet vertellen, das zo rot. Zorg maar goed voor m, dan is ie hopelijk weer snel helemaal de oude! Veel beterschap en laat even weten wat de uitslag van de kweek is!

aangepast door Rian
Geplaatst:

Sammy is zoiezo altijd wel wild. Vooral als hij eerst heel zenuwachtig is geweest.

De reis in de auto vond hij echt niet leuk.

De dierenarts probeerde hem op zijn zij te leggen maar hij spartelde heel erg.

Toen we thuis waren heb ik hem lekker verwend met groente, ik kreeg er allemaal likjes en binky's voor terug :).

Ik laat het jullie weten als ik de uitslag heb van de kweek :).

Geplaatst:

surolan heb ik voor mij konijn ook al eens voor zijn geirriteerde oren gehad.

hoezo zou een gecastreerd konijn niet wild kunnen/mogen doen dan? volgens mij zijn er maar weinig konijnen die het fijn en leuk vinden bij de dierenarts..... mijn konijnen zijn daar ook altijd heel anders dan hier thuis...

beterschap met sammy

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .