pienokroon Geplaatst: 14 augustus 2008 Geplaatst: 14 augustus 2008 hey, na mijn dierenarts bezoek voor de verkoudheid van mijn konijn (zie probleemgeval met snotteren), wou ik hem terug in zijn hok zetten, en toen ik het geknoeide houtvezels op wilde vegen, zaten er alllemaal luizen tussen (écht luizen, geen vlooien, heb daar ervaring mee....) maar ik heb er dus óp mijn konijn géén kunnen vinden.en ook niet bij de hond..(bij beiden met vlooienkam naar neten gezocht, grondig) .. ook niet in het konijnenhok toen ik dat helemaal schoon heb gemaakt en goed ontsmet...... (zelf heb ik géén luizen, vader en moeder óók niet....) konijn én hond meteen behandeld tegen luizen....Ook het vloerkleed en de 2 hondenkleedjes heb ik met omgevingsspray tegen 'vlooien en andere kruipende insecten behandeld....' Meer kon ik niet bedenken om te doen... ik hoop dat ik er op tijd bij was, maar heeft iemand hier ervaring mee ? ik heb namelijk nog noooit luizen op mijn konijn/hond gehad en ook nooit zo in huis.....(konijn is zo'n 3 weken geleden bij de da óókal behandeld geweest tegen vlooien, dus waarschijnlijk óók tegen luizen...) Begint te lijken alsof ik niet voor mijn konijn zorg.WAT DUS ÉCHT ONZIN IS.....want hier snap ik echt zelf ook helemaal nix meer van............
Mireille Geplaatst: 14 augustus 2008 Geplaatst: 14 augustus 2008 vlooien en luizenbehandeling zijn 2 totaal andere dingen.Waarmee heb je je konijn behandeld?Dit is voor het eerst dat ik hoor dat er luizen tussen de bodembedekking zit of uberhaupt op een konijn zit.Daarnaast vind ik het zeer raar dat er totaal niks op je konijn te vinden is.Weet je echt 100% zeker dat het luis is en niet mijt is ofzo?
pienokroon Geplaatst: 14 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2008 Hey, kei bedankt voor je reactie, maar het zijn echt luizen, dit weet ik omdat ik zelf opleiding tot paraveterinair heb gedaan en een aantal keren bij dierenartsen stage heb gelopen, dar ben ik alles tegengekomen, van vlo tot luis en mijt en maden..... maar het is idd wel echt raar dat ik ze op niemand heb kunnen vinden... Mijten zijn het ook niet want dan zou mijn konijn zowieso een slechte vacht hebben, en kale plekken met een beetje 'ruwe, eeltige' huid... dit is helemaal niet het geval........ ik heb hem behandeld met anti-parasiet (tegen luizen, stond op verpakking) voor konijnen.... Ik vond het ook allemaal maar raar..... maar mijn konijn had ook vlooien twee weken geleden, terwijl je dat óók eigenlijk nooit bij konijnen ziet.... Maar ik hoop heel erg dat ik gewoon goed gehandeld heb, en waar die luizen dan vandaan kwamen, kan me niet zo heel veel schelen... Als ze maar weg zijn (en blijven) !!!!!! (kreeg er namelijk spontaan jeuk van !!)
pienokroon Geplaatst: 14 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2008 écht geen maden !!! zo gauw die uit t ei komen, kruipen ze... en ik zag ze niet kruipen, maar springen...... knappe made die dat voor elkaar krijgt....... :yes:
bunny ranch chanty Geplaatst: 14 augustus 2008 Geplaatst: 14 augustus 2008 (aangepast) maden komen niet uit een ei haha luizen komen op warmte af of heeft er een dood dier in je stroosel gezeten zo kun je luizen en mijten krijgen. 14 augustus 2008 aangepast door bunny ranch chanty
pienokroon Geplaatst: 14 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2008 geen kippenei natuurlijk...... maar ik bedoel: Strontvliegen die leggen eitjes, op plekken waar het lekker warm, vochtig, klam is. Deze eitjes komen uit en dat zijn dan madan. Pas als de maden volwassen zijn, krijg je de grote witte wormpjes die iedereen kent, ze beginnen echt als witte mini rijstkorreltjes.... deze maden verpoppen zich op een gegeven moment tot strontvliegen.... en dat bedoel ik met 'uit een ei komen' mischien een beetje een ongelukkige beschrijving geweest.......:$sorry...iig... wél heel handig om te weten dat luizen op warmte af komen....:yes:
Aanbevolen berichten