Miranda70 Geplaatst: 13 augustus 2008 Geplaatst: 13 augustus 2008 Wie weet een goede dierenarts met verstand van konijnen in omgeving Wijchen? We willen ze laten inenten (de jongste is ongeveer 10 weken) en een gezondheidscheck laten doen.
Claire Geplaatst: 13 augustus 2008 Geplaatst: 13 augustus 2008 Hee,, Hier in Uden is ook een dierenwinkel ( Beestenpot Discus )En daar komt 23 augustus of 6 september een dierenarts,en die komt de konijntjes inenten. Ik ga er 23 augustes heen met Snoopy.Het kost 7,50 euro per konijn. Maar je moet wel eerst bellen, om te zeggen dat je wilt komen en hoeveel konijnen je meeneemt. Als je het wilt he En als je vraagt om ze ook verder te laten kijken op gezondheid enzo dan doen ze dat ook. Groetjes Claire
Miranda70 Geplaatst: 13 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2008 Bedankt voor je informatie Claire. Uden is me eigenlijk een beetje te ver (toch wel een klein half uurtje rijden) voor onze nijnen, maar ik denk er nog even over naar. Ik heb net naar een dierenarts hier in Wijchen gebeld en daar kost het € 22,50 per konijn. We zijn daar ook een aantal weken geleden geweest toen een van onze nijnen maden had en de dierenarts die wij op dat moment hadden (er zijn er geloof ik meer) leek me niet echt kundig. We zijn er nl. 2 dagen achter elkaar geweest (de eerste keer op tijd, de maden zaten toen nog niet binnen, gelukkig heeft ze toen wel een spuitje gehad tegen de maden maar de volgende dag zaten er nog maden boven haar staartje waar de dierenarts niet eens gekeken had en die hebben wel een wond gemaakt. Gelukkig heeft ze het toch gered en gaat het nu weer goed met haar).
heidi-77 Geplaatst: 13 augustus 2008 Geplaatst: 13 augustus 2008 Volgens mij zit er in Nijmegen een konijnkundige dierenarts, dat is goed te doen qua reistijd vanuit Wijchen.
Claire Geplaatst: 13 augustus 2008 Geplaatst: 13 augustus 2008 Oke, maar dan ga je denk ik niet op een inentings dag, want 22,50 euro is wel redelijk duur, maar wijchen valt tog wel mee qua tijd. Maar het is je eigen mening Succes
heidi-77 Geplaatst: 13 augustus 2008 Geplaatst: 13 augustus 2008 Bij mijn dierenarts in Berghem, ligt de prijs aan het aantal konijnen, ze moeten steeds een flesje openen die ze binnen een bepaalde tijd moeten gebruiken, je betaalt dus zo'n flesje. Dan is 1 konijn duurder dan bijvoorbeeld 3 konijnen.
Sharon uit Nijmegen Geplaatst: 13 augustus 2008 Geplaatst: 13 augustus 2008 Had maar gelijk gevraagd in je pb'tje.Ik stuur er opnieuw eentje naar je
The Email Female Geplaatst: 13 augustus 2008 Geplaatst: 13 augustus 2008 Oke, maar dan ga je denk ik niet op een inentings dag, want 22,50 euro is wel redelijk duur Dat valt wel mee hoor voor... Waarschijnlijk krijgen ze dan beide entingen. Ik was hier in Eindhoven altijd nog meer kwijt (37,50 voor het eerste konijn en ongeveer 17 euro voor het tweede konijn). Ik zou ook een dierenarts dichter in de buurt zoeken. Als er dan een keer iets aan de hand is hoef je niet zover te reizen.
sannieentom Geplaatst: 13 augustus 2008 Geplaatst: 13 augustus 2008 Welke dierenarts in Wijchen ben je eigenlijk geweest? Ik ken er namelijk twee in Wijchen en over eentje ben ik ook niet echt tevreden.
Mireille Geplaatst: 13 augustus 2008 Geplaatst: 13 augustus 2008 wat voor een ras is het konijntje van 10 weken?Als het een klein soort is zou ik zeker wachten met inenten tot die 12 weken is
Miranda70 Geplaatst: 14 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2008 SanieenTom, wij zijn bij DAP Tweestromenland geweest. We gaan nu waarschijnlijk naar Dierenartsenpraktijk op de Balgoyseweg. Dat is toch niet degene waar je niet tevreden over bent hoop ik? Het kleintje van 10 weken is denk ik een nhd (uit dierenwinkel).
The Email Female Geplaatst: 14 augustus 2008 Geplaatst: 14 augustus 2008 Als je konijn uit de dierenwinkel komt is het bijna zeker geen NHD.
Miranda70 Geplaatst: 14 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2008 Wie weet wat dit voor konijnen zijn?
Mireille Geplaatst: 14 augustus 2008 Geplaatst: 14 augustus 2008 de foto kan ik niet zien, maar inderdaad komt ie uit de dierenwinkel is het bijna zeker geen nhd en zou ik zoenzo wachten tot die 12 weken is om te enten
Miranda70 Geplaatst: 14 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2008 We gaan inderdaad nog heel even wachten. Bij ons kunnen sowieso geen wilde konijnen in de tuin komen (of ze moeten kunnen vliegen), maar er vliegen natuurlijk wel muggen rond. Nou, maar hopen dat het nog 2 weekjes goed blijft gaan.
Miranda70 Geplaatst: 14 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2008 Wat zou het dan voor een konijn zijn?
Miranda70 Geplaatst: 14 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2008 Heb je enig idee hoe groot ze gaat worden? (we hebben wel ruimte genoeg hoor)En de grote hangoor hier?
chantal1987 Geplaatst: 14 augustus 2008 Geplaatst: 14 augustus 2008 Zal wel niet zo heel groot worden denk ik. Onze rasloze hangoor is ook niet zo heel groot. Trouwens, wat een mooie grote hok. Wat zit daar acter het gat?
Mireille Geplaatst: 14 augustus 2008 Geplaatst: 14 augustus 2008 ik neem aan dat de laatste foto van zeer recent is en dat ze daar dus 10 weken oud is?In dat geval gaat ze zeker 2,5 kilo minstens worden
Miranda70 Geplaatst: 14 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2008 Chantal, we hebben nog zo'n hok binnen in de schuur, zie je dat gat aan de linkerkant, daar kunnen ze dus door naar binnen. En aan de andere kant komen ze in de ren (zie foto). A.s. weekend gaan we de ren vernieuwen, hij wordt iets langer en hoger.
miekie0484 Geplaatst: 24 augustus 2008 Geplaatst: 24 augustus 2008 wat voor een ras is het konijntje van 10 weken?Als het een klein soort is zou ik zeker wachten met inenten tot die 12 weken is Mijn nijntje moet worden ingeent,ze is nu bijna 12 weekjes.Ik heb gehoord over die dagen om in te enten maar kan iemand mij helpen wanneer deze dagen zijn en in welke maand?Ik woon in Den Haag...
Aanbevolen berichten