Laura1984 Geplaatst: 11 augustus 2008 Geplaatst: 11 augustus 2008 Zojuist ontdekte ik bij Nijn korstjes rond zijn geslachtsdeel. Het lijkt ook alsof het een beetje rood is. Het is een hij van ongeveer 5 maanden oud. Iemand enig idee wat het kan zijn? Ik plaats zometeen wat foto's.
kaatje-kim Geplaatst: 11 augustus 2008 Geplaatst: 11 augustus 2008 Foto's zijn inderdaad wel makkelijk.Ik heb wel een vermoeden, syfilis, dat heeft een konijn van mij ook ooit gehad.Maar ik weet natuurlijk niet of dat het ook is....
Laura1984 Geplaatst: 11 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2008 Dit is de eerste, deze is het duidelijkste: Op de volgende twee lijkt het erger dan het is, door het licht van de flitser:
kaatje-kim Geplaatst: 11 augustus 2008 Geplaatst: 11 augustus 2008 Dit is nog lang niet zo erg als mijn konijntje het toen had.De mijne had echt flinke korstjes.Ik durf niet te zeggen of dit syfilis is.
MCpaasei Geplaatst: 11 augustus 2008 Geplaatst: 11 augustus 2008 Mijn konijn heeft het ook bij zn geslachtsdelen. Zolang het er zo uit blijft zien, schijnt het niet zo erg te zijn. Als hij ook flinke korsten krijgt bij neus en lippen dan moet je bij de dierenarst peniciline-injecties bestellen. Dus goed z'n neus en lippen in de gaten houden. Zie bijv. Syfilis bij een konijnMisschien heb ik het wel helemaal mis hoor, maar zo ziet het er geloof ik ook uit bij mijn konijn. Voor de zekerheid kan je de DA er even naar laten kijken.
Mireille Geplaatst: 11 augustus 2008 Geplaatst: 11 augustus 2008 voor de gezondheid van je konijn als je da het bevestigd dat het syfilis is, kan je hem toch beter laten behandelen
kaatje-kim Geplaatst: 12 augustus 2008 Geplaatst: 12 augustus 2008 Bij syfilis zoals MCpaasei al zei, penicilline injecties en geen antibiotica, want antibiotica helpt niet.
Reusje Geplaatst: 12 augustus 2008 Geplaatst: 12 augustus 2008 Best recht mee naar de dierenarts want dit is denk ik een geval van Syfilis.
L.konijn Geplaatst: 12 augustus 2008 Geplaatst: 12 augustus 2008 Ik zou ook naar de DA gaan. Dan weet je tenminste zeker wat je konijn heeft.
Laura1984 Geplaatst: 12 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2008 We gaan vanavond inderdaad even naar het spreekuur. Ben wel benieuwd wat hij ervan zegt. Kan helaas niet eerder ivm werk...
MCpaasei Geplaatst: 26 augustus 2008 Geplaatst: 26 augustus 2008 En? Wat zei je dierenarts? Ik ben vandaag weer geweest ivm traanoog van nijn. Weer heeft de dierenarts gekeken en weer een beetje korstjes bij zijn geslachtsdelen. Nu gaan we toch maar injecties peniciline doen. De dierenarts zegt dat hij tot nog toe alleen maar syfilis is tegengekomen waarbij er ook korsten aan de neus en lippen waren, maar mijn nijn heeft dat niet. Nu gaan we dus voor de zekerheid toch doen, omdat het anders niet goed is voor nijn.
Aanbevolen berichten