Vossie en maike Geplaatst: 10 augustus 2008 Geplaatst: 10 augustus 2008 Hallo, Ik heb een konijntje Vos Heet hij.Hij is 15 weken oud.Hij plaste vandaag op de bank...niet dat dat erg is..bij een jong konijntje.Maar toen zag ik..dat het wittig was en korrelig...Wat kan dat zijn???Ik heb op internet gezocht wat het kon wezen..maar ik kwam er niet uit..er stond dat een lik of knaag steen niet goed was voor mijn konijn.Dus die heb ik er maar gelijk uit gehaald. Hoop dat iemand mijn kan helpen Groetjes Bob en zijn konijntje vos
Petradhd Geplaatst: 10 augustus 2008 Geplaatst: 10 augustus 2008 Dat witte is kalk. Konijnen nemen alle calcium op die ze binnenkrijgen, wat ze niet nodig hebben scheiden ze via hun urine weer uit. Als ze teveel calcium krijgen dan vormt dat een drab in de nieren en/of de blaas. Het kan ook nier- en blaasstenen veroorzaken. Als een konijn langere tijd teveel calcium binnen krijgt kan de schade aan nieren en blaas zo groot zijn dat het konijn er aan overlijdt. Het is dus heel goed dat je direct de knaagsteen hebt weggehaald! Helaas wordt er door producenten nog steeds de indruk gewekt dat konijnen een knaagsteen MOETEN hebben en dat het een gezonde aanvulling op het dieet is enzo.... Ze hebben het helemaal nergens voor nodig en het is dus nog gevaarlijk ook.
Vossie en maike Geplaatst: 10 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2008 Ok...Nou die knaagsteen gooi ik maar gelijk weg..Bedankt voor je info... Gr BoB
Aanbevolen berichten