knoet Geplaatst: 10 augustus 2008 Geplaatst: 10 augustus 2008 hoi, wij hebben sinds gister een dwerghangoor erbij. deze is 8/9weken. wij hebben een blauwe wener van 1 jaar, (ex-ram) en een dwerghangoor van 1 jaar(voedster). wij hebben de nieuwe ram bij de fokker gehaald, en deze zei dat je ook een gecastreerde ram bij die andere 2 konijnen kon zetten. deze zitten buiten, en hebben ong 5m2 grond om te rennen. ze zei ook dat je hem al gelijk kon laten castreren. nu hebben wij wat da's gebeld, en die doen het pas na 6 maanden. dit is niet wat wij in gedachten hadden. wij willen hem zo snel mogelijk naar buiten doen bij de andere konijnen, want anders heeft hij geen kans gehad om een wintervacht op te bouwen, toch? wanneer mag hij nog naar buiten toe?wanneer kan ik hem laten castreren? en kan ik ze wel koppelen??we hebben ze even laten snuffelen, en ze reageerden nauwelijks op elkaar alvast bedankt, groetjes Knoet, Dorus, Rambo, Frits
Caroline Geplaatst: 10 augustus 2008 Geplaatst: 10 augustus 2008 Mag ik eens raden...? Er waren geen voedsters meer uit het nestje en als verkoopspraatje hebben ze gezegd dat 2 ex-rammen best bij elkaar kunnen met nog een voedster er bij??? Op 5 vierkante meter is dat bijna een garantie voor een bloedbad jammergenoeg... 2 rammen is al moeilijk en heeft alleen bij vroegcastratie en jong samenzetten een goede kans dat dat goed blijft gaan. Meer dan 1 ram in een groep konijnen kan uitzonderlijk goed gaan,maar een absolute voorwaarde is héél veel plaats, dat heb jij niet. 2 rammen plus 1 voedster....tja... wat dacht je zelf? Castreren kan vanaf 12 weken.
knoet Geplaatst: 11 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2008 bedankt voor je reactiewe hebben hem toch maar verkocht aan een vriendin van ons. nu gaan we toch maar op zoek naar een vrouwtjeik vond het ook al vreemd, maar dachtvan, zij zou het wel weten, toch??
Aanbevolen berichten