pol&kik Geplaatst: 9 augustus 2008 Geplaatst: 9 augustus 2008 HoiMijn konijnen zijn keurig netjes ingeent tegen myx, en het ex-rammetje wat er binnenkort bij komt uit de opvang is ook ingeentNu heb ik laatst mijn draadjesren uitgeleengd aan iemand anders met een konijn. Dat konijn heeft daar ingezeten en is overleden aan myx.dat hekje is dus besmet, logisch...Ik moet het ontsmetten, als ik dat heb gedaan, hoeveel kans is er dan nog op myx?
Vanessa Geplaatst: 9 augustus 2008 Geplaatst: 9 augustus 2008 Ik denk (ben niet 100% zeker) dat je veilig bent als je het hok grondig ontsmet hebt. Gelukkig zijn je nijntjes ingeent, he!
Mireille Geplaatst: 9 augustus 2008 Geplaatst: 9 augustus 2008 je konijnen zijn ingeent en daarnaast wordt myx overgebracht via vlooien of muggen.
pol&kik Geplaatst: 10 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2008 @ Mireillevoordat ik dit topic opende heb ik het geprobeerd te vinden op internet, maar daar staat dat het ook overgebracht kan worden door besmette voorwerpen!Ja, k ben zo blij dat ze zijn ingeënt! Echt een opluchting. Ze zijn op 26-03 ingeent, en dan 6 maanden erbij, dus ze moeten over 1.5 maand weer. Of eerder
bunny ranch chanty Geplaatst: 10 augustus 2008 Geplaatst: 10 augustus 2008 vhd of rhd word door besmetting insecten en schoen zolen verspreid......
pol&kik Geplaatst: 10 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2008 vhd of rhd word door besmetting insecten en schoen zolen verspreid......oke, dus myx is enkel door insecten?
bunny ranch chanty Geplaatst: 10 augustus 2008 Geplaatst: 10 augustus 2008 ja door incecten en vlooien ect bloed bloed contact moet je hebben voor myx.En van levende dieren word het overgebracht.fokkers branden vroeger hun hokken uit omdat ongedierte dus wel de myx blijft dragen net als de muggen in de buurt,
pol&kik Geplaatst: 10 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2008 ja door incecten en vlooien ect bloed bloed contact moet je hebben voor myx.En van levende dieren word het overgebracht.fokkers branden vroeger hun hokken uit omdat ongedierte dus wel de myx blijft dragen net als de muggen in de buurt,ah oke, maar uitbranden lijkt mij niet zo´n goed idee.Maar als ik de hokken schoonmaak met een ontsmettingsmiddel is het dan goed?
Aanbevolen berichten