Miranda70 Geplaatst: 9 augustus 2008 Geplaatst: 9 augustus 2008 Wij hebben sinds 2 weken een nieuw konijn (Stip) en ik zie nu ook veel kleine keutels in het hok. Produceren kleinere konijnen ook kleinere keutels? Ik heb onze konijnen net ook wat vers hooi gegeven en toen zag ik ook een paar kettingkeutels (stuk of 5). Ik denk dat deze van een ander konijn zijn.
bunny ranch chanty Geplaatst: 9 augustus 2008 Geplaatst: 9 augustus 2008 heb je dat nieuwe konijn bij andere konijnen in het hok gezet.....
Miranda70 Geplaatst: 9 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2008 Ja, maar dat gaat volgens mij best goed. In het begin was ze wat nerveus en toen hebben we het tussenschot dicht gedaan en daarna ging ze steeds wat verder en nu zit ze ook buiten in de ren bij de andere 2.
bunny ranch chanty Geplaatst: 9 augustus 2008 Geplaatst: 9 augustus 2008 Het kan ook door stress en minder eten komen die kleiner keutels pas op zit ze bij 2 voedsters....
Miranda70 Geplaatst: 9 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2008 Ja, wat zou ik dan het beste kunnen doen denk je? Moet ik haar weer apart zetten?Volgens mij eet ze wel goed, vnl hooi.
bunny ranch chanty Geplaatst: 9 augustus 2008 Geplaatst: 9 augustus 2008 Ik heb er geen goed gevoel bij juist als konijnen hooi eten horen ze een goede volle keutel te produseren.Maar daar integen ben ik ook geen voorstander van 3 voedsters samen en te jong koppelen.......
Miranda70 Geplaatst: 9 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2008 Wat is jouw advies dan precies voor mij?
bunny ranch chanty Geplaatst: 9 augustus 2008 Geplaatst: 9 augustus 2008 Ik zou haar apart zetten en goed kijken dat ze eet en drinkt.....normaal koppelen pas met 4 maanden maar dan met een geholpen ram.Maar die heb je helaas niet.Kans dat de voedsters op de vuist gaan is heel groot.Geef die kleine ook groen er bij voor het geval van de keting keutels een haar bal verstopping word.
Miranda70 Geplaatst: 9 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2008 We hadden hiervoor ook 3 voedsters bij elkaar zitten en dat ging hartstikke goed, maar 1 ervan is in onze vakantie overleden en toen hebben we Stip gekocht. Beetje dom natuurlijk om zo'n jong konijn te kopen, de vorige keer hadden we 1 voedster en hebben we daar 2 kleine voedsters bij gekocht en dat is altijd goed gegaan.
Aanbevolen berichten