MCpaasei Geplaatst: 8 augustus 2008 Geplaatst: 8 augustus 2008 Hoi,Mijn konijn heeft ineens een ketting gemaakt. Hij is heel erg in de rui en ik borstel hem af en toe. Zijn de kettingkeutels heel ernstig of kan ik het nog even aankijken?Ik heb gelezen dat ik dan vooral hooi moet geven en geen droogvoer. Klopt dit? Heeft iemand een advies?Alvast bedankt!Groetjes,Marjolein
Aniek Geplaatst: 8 augustus 2008 Geplaatst: 8 augustus 2008 De keutels die jij hebt gevonden zijn naar mijn vermoeden blindedarmekeutels. Zie plaatje 3:http://www.bunnybunch.nl/images/konijnen/konijnenkeutels.jpgDeze keuteltjes horen ze eigenlijk weer op te eten. Wat is je voedingspatroon bij dit konijn?
JoBoris76 Geplaatst: 8 augustus 2008 Geplaatst: 8 augustus 2008 Als het keutels zijn die aan elkaar vastzitten met haar dan zijn het kettingkeutels. Je kunt voor je konijn Prozyme bestellen op de site van konijnen.nl Mijn Binky heeft er ook last van. Al vanaf half juni en geef hem 2x per dag Prozyme. Binky krijgt heel veel hooi en groenten en biks krijgt hij minder dan normaal.
MCpaasei Geplaatst: 8 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2008 Het zijn geen blindedarmkeutels, maar echt kettingen met haar ertussen. Ik zal in ieder geval morgen verse ananas gaan kopen en i zal dat Prozyme bestellen als ik kan vinden waar.Ik hoop niet dat het tot verstopping leidt, want dat zou ik heel erg vervelend vinden...
YvonneH Geplaatst: 8 augustus 2008 Geplaatst: 8 augustus 2008 Prozyme kan je bestellen op konijnen.nlAls je konijn groen gewend is kan je hem wat meer geven dan anders.
MCpaasei Geplaatst: 8 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2008 Ze zijn niet gewend om groen te eten. Ze eten voornamelijk hooi en smorgens een beetje biks. Ik zal het Prozyme bestellen.
nijntjemarlot Geplaatst: 9 augustus 2008 Geplaatst: 9 augustus 2008 iemand eerder had ook al zulke keutels ik zal ff het topicvoor je zoeken
nijntjemarlot Geplaatst: 9 augustus 2008 Geplaatst: 9 augustus 2008 http://www.bunnybunch.nl/community/algemene-vragen/13661-kettinkeutels.htmlje boedld tog zulke keutels zoals in dit topic
bunny ranch chanty Geplaatst: 9 augustus 2008 Geplaatst: 9 augustus 2008 dus juist veel groen geven aan je nijnen om de haren uit de maag nat te houden .Zodat ze afgevoerd worden door het lichaam.
MCpaasei Geplaatst: 9 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2008 die bedoel ik idd Het werd me alleen niet helemaal duidelijk uit dat topic of het nou heel zorgelijk is of niet. Vanmorgen zagen zijn keutels er weer beeldig uit. Ik zal wel groen gaan geven dan.
Aanbevolen berichten