Rian Geplaatst: 6 augustus 2008 Geplaatst: 6 augustus 2008 Kun je met het blote oog zien of een konijn blind is? Is heb hier wel eens een aantal dingen gelezen over blindheid bij konijnen, en eigenlijk valt me op dat een van mijn nijnen (Poo, de ram) aan een kant een wit-blauwige vlek in zijn oog heeft waar zijn pupil zit, en ik vind het eigenlijk wel lijken op een blind oog...hij springt ook wel eens tegen de bank in plaats van erop, al doet hij dat vooral uit gekkigheid volgens mij. Hij loopt verder nergens tegenaan. Ook als ik zijn foto's bekijk zie ik dat in plaats van een rood oog door de flits, het oog blauwig kleurt. Wie weet hier wat meer over?
bunny ranch chanty Geplaatst: 6 augustus 2008 Geplaatst: 6 augustus 2008 staar of beschadiging aan oog gewoon je dieren arts na laten kijken meschien heb je een oog zalf nodig.
GoldKiwi Geplaatst: 6 augustus 2008 Geplaatst: 6 augustus 2008 Je kan meestal niet met je blote oog zien of een konijn blind is.Je kan het gewoon laten onderzoeken bij de dierenarts (kost natuurlijk weer een hoop)
dieren4ever Geplaatst: 7 augustus 2008 Geplaatst: 7 augustus 2008 hoi hoi bij een konijn kun je kijken of die blind is door met je vinger van een afstandje naar het oog toe te bewegen...(snel en tot dicht bij het oog.) als hij dan knippert weet je in ieder geval dat hij het kan zien.
Konijnenvrouwtje Geplaatst: 7 augustus 2008 Geplaatst: 7 augustus 2008 daar ben ik het niet helemaal mee eens dieren4ever, ik heb wel eens konijnen gehadwaarvan ik dacht dat ze blind waren en dat ze toch achteraf nog konden zien, de da kan kijken of de pupil nog reageert op licht, dus de enige die echt uitsluitsel kan geven is een da. Ik heb ook nog nooit een da gezien die met een vinger gaat kijken of een konijn nog ziet of niet.
dieren4ever Geplaatst: 8 augustus 2008 Geplaatst: 8 augustus 2008 hallo, ik wou graag even zeggen dat het me spijt voor mijn 'foute' antwoord. ik had het van iemand die dierenartsassistente is dus ik dacht...
Aanbevolen berichten