pieter Geplaatst: 6 augustus 2008 Geplaatst: 6 augustus 2008 Hey Ik wil mijn konijnen gaan ontwormen met panacur.Maar kan je dat ook gewoon in een dierenwinkel kopen of moet je echt naar de dierenarts.
bunny ranch chanty Geplaatst: 6 augustus 2008 Geplaatst: 6 augustus 2008 (aangepast) kun je alleen bij de dieren arts kopen vloeibaar......het is een schapen middel officieel 0.5 tot0.8ml per kilo konijn is de dosering.laat je niet afschepen met een ander middel wand die zijn niet breed werkend genoeg.Als er dode wormen uit komen na 16 uur op de blinde darm keutels dit de behandeling na 10 dagen herhalen.zie wormen toppichttp://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/5962-wormen-konijnen.html voor meer vragen cindy 6 augustus 2008 aangepast door bunny ranch chanty
pieter Geplaatst: 6 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2008 Er staar hier op bunnybunch dat je ook stronghold kan gebruiken is dat net zoiets als panacur of is panacur beter?
bunny ranch chanty Geplaatst: 6 augustus 2008 Geplaatst: 6 augustus 2008 stronghold werkt niet effectief bij konijnen voor wormen.....
pieter Geplaatst: 6 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2008 O okee dan ga ik straks panacur halen. Weet jij hoe duur het is ? dan weet ik hoeveel geld ik mee moet nemen.
bunny ranch chanty Geplaatst: 6 augustus 2008 Geplaatst: 6 augustus 2008 normaal kost het niet veel kun je het met 10 euro wel redden maar reken zelf even uit hoeveel je nodig hebt in ml.
pieter Geplaatst: 6 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2008 Ik belde net de dierenarts maar die wist niet dat konijnen wormen konden krijgen.Ze had ook geen panacur ik bel maar even een andere dierenarts hopelijk heeft die wel panacur.
bunny ranch chanty Geplaatst: 6 augustus 2008 Geplaatst: 6 augustus 2008 ja het beste kun je een vee arts bellen en de meeste da´s weten niks over wormen bij konijnen......komt ook naar voren in het wormen toppic daarom besteed ik er wel aandacht aan.
chantal1987 Geplaatst: 6 augustus 2008 Geplaatst: 6 augustus 2008 Ik belde net de dierenarts maar die wist niet dat konijnen wormen konden krijgen.Ze had ook geen panacur ik bel maar even een andere dierenarts hopelijk heeft die wel panacur. Mijn dierenarts lachte me uit toen ik vroeg om ontwormings middel.De dierenarts die ik nu nog heb weet eigenlijk niet veel over konijnen. Nu ben ik van plan om naar een konijnkundige dierenarts te gaan.
bunny ranch chanty Geplaatst: 6 augustus 2008 Geplaatst: 6 augustus 2008 chantal lach jij die dieren arts eff uit en stuur maar een van mijn gruuwelijke wormen foto´s op wie valt er dan op zijn neus.....en hopelijk leerd ie er dan van en is het niet een simpel konijntje zoals ook veel dieren artsen er ook over denken......
pieter Geplaatst: 6 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2008 Ik heb net een dierenarts gebelt die had alleen tabletten is dat ook goed ? ze had ook iets over een spuitje in de nek of zo
bunny ranch chanty Geplaatst: 6 augustus 2008 Geplaatst: 6 augustus 2008 Ik weet de verhouding niet met tabletten dus als de dieren arts dat wel weet moet je er samen uit kunnen komen.Maar veel vee artsen die schapen behandelen hebben pana cur in huis.Ook konijn kundige dieren artsen want panacur word ook bij e cuniculli gebruikt.
Aanbevolen berichten