nick Geplaatst: 5 augustus 2008 Geplaatst: 5 augustus 2008 Help ik was net het hok van mijn konijnen aan het schoonmaken en toen zag ik tussen hun poep kleine witte wormpjes. Ze hebben volgens mij dus wormen maar ik heb 5 konijnen dus hebben ze het nu allemaal of is het er maar 1 die wormen heeft. Er zit ook een cavia bij kan die ook wormen hebben. Wat moet ik nu doen naar de da met de konijnen of kan het ook zonder.
chantal1987 Geplaatst: 5 augustus 2008 Geplaatst: 5 augustus 2008 Je kunt een worm kuurtje halen bij de da voor de konijnen die wormen hebben.Ik weet niet of het handig is om wat ontlasting mee te nemen.Wacht eerst maar wat andere reacties af .Succes!.
bunny ranch chanty Geplaatst: 5 augustus 2008 Geplaatst: 5 augustus 2008 dit zijn geen wormen nick maar MADEN.............VEROORZAAKT DOOR VLIEGEN VAKER SCHOONMAKEN DUS.....
handschoen Geplaatst: 5 augustus 2008 Geplaatst: 5 augustus 2008 (aangepast) Ik heb hier gelukkig geen ervaring mee, maar:Idd. gelijk schoonmaken! Heb je de maden/wormen ook gezien op je konijnen? In dat geval meteen naar de dierenarts! Ik zou sowieso (ook als je die wormen/maden niet op je dieren ziet) even naar de dierenarts bellen en de situatie voorleggen!En het lijkt me inderdaad handig om de keutels + de 'wormen' toch ook even aan de dierenarts te laten zien. Zo kan er in ieder geval worden vast gesteld waar het om gaat!En zeker in het geval van maden moet je er vroeg bij zijn!!Verder heb ik dit nog even van deze site gekopieerd:WormenEen konijn kan verschillende wormensoorten krijgen, ik weet ze niet allemaal, maar ze kunnen bijvoorbeeld: mijnwormen of haakwormen krijgen, spoelwormen en lintwormen, en ik weet ook dat de wormen genaamd Baylisascaris spp Torticollis kunnen veroorzaken (evenwichtsziekte). Ook kunnen konijnen in de zomer last van maden krijgen, meer informatie hierover lees je bij maden (myasis) (uit vliegeneitjes).Hoe je de wormen het best kun behandelen is via een wormenmiddel. Stronghold en Panacur worden bijvoo