Emily2 Geplaatst: 4 augustus 2008 Geplaatst: 4 augustus 2008 Ik heb sinds kort twee konijntjes (twee zusjes) zij mogen wanneer ik thuis ben vrij rond lopen. Zij hebben al veel dingen gegeten wat niet is toegestaan (behang, vloerbedekking):grrrrrr:. Ik dacht dat ik de kamer nu wel veilig had gemaakt en heb hen vandaag voor het eerst één uur alleen gelaten. Nu hebben zij het plastic van de deurstop los gekregen en ervan gegeten (ik wist niet eens dat het los kon en zacht plastic was!):aww:. Wat moet ik nu doen? Ik weet niet of ze er beide van hebben gegeten of alleen maar één konijntje.
heidi-77 Geplaatst: 5 augustus 2008 Geplaatst: 5 augustus 2008 Weet je zeker dat ze het gegeten hebben of alleen maar gesloopt?Mijn konijnen hebben ook wel eens wat plastic op, maar het meeste sloopten ze gewoon.
Laura1984 Geplaatst: 5 augustus 2008 Geplaatst: 5 augustus 2008 Nijn heeft ook een keer plastic gegeten, een stukje van een vuilniszak. Daar heeft 'ie toen een dag diarree van gehad. Daarmee is dat er toen ook uitgekomen (zo ontdekten we ook dat hij dat had gegeten). Nijn had er daarna geen last meer van. Maar ik weet niet of het echt schadelijk is. Ik kan me voorstellen dat ze er ook buikpijn ofzo van krijgen. Of als het spits is dat het schadelijk is... misschien dat iemand anders dat weet.
Rian Geplaatst: 6 augustus 2008 Geplaatst: 6 augustus 2008 Volgens mij hebben ze, ondanks hun overgevoelige maag-darmstelseltje, altijd wel plek voor een lekker stuk plastic of iets dergelijks, die van mij hebben al lontjes van een kaars gegeten, vloerbedekking, linoleumzeil, plinten met splinters, plastic, behang, baksteen, schoenen (leer en veters) enz. enz...en ze hebben nooit last gehad van diarree of iets anders. Dus ik zou zeggen: een klein stukje kan geen kwaad. Maar hou het toch maar even in de gaten want een verstopping kan ook snel aanwezig zijn.
Rian Geplaatst: 6 augustus 2008 Geplaatst: 6 augustus 2008 nog even ter aanvulling: let op het gedrag en de ontlasting van je konijnen. Als ze lusteloos worden, niet meer eten, en steeds kleinere of geen keutels meer produceren, of zelfs diarree krijgen, dan moet je natuurlijk snel naar je DA.
dieren4ever Geplaatst: 6 augustus 2008 Geplaatst: 6 augustus 2008 haay, volgens mij kan een konijn best wel wat hebben, maar je moet natuurlijk wel oppassen dat je konijn het wel 'goed' blijft doen. Zo niet zo ik toch even de DA opbellen. ik !denk! dat er niets aan de hand is, een konijn kan best wel tegen een beetje plastic. probeer wel te voorkomen dat het nog een keer gebeurt! groetjes en succes!
Mireille Geplaatst: 7 augustus 2008 Geplaatst: 7 augustus 2008 zolang ze het plastic eerst goed gekauwd hebben moeten ze het zonder problemen weer kunnen uitpoepen en moet je niet verbaasd staan te kijken als je inene een keutel tegen komt met plastic er in
SophieKonijn Geplaatst: 17 oktober 2012 Geplaatst: 17 oktober 2012 Mijn konijn heeft ook plastic gegeten, een plastic papiertje dat om een blokje carmal zat. Het is een doorzichtig papiertje. Is dit schadelijk? Overleeft zij dit? Poept ze het uit? en waar moet ik op letten ? Reageer aub ! Dankjewel !
Samiera Geplaatst: 17 oktober 2012 Geplaatst: 17 oktober 2012 Dit topic is al 4 jaar oud.. Misschien handig een eigen topic te maken. Dan kan hier denk ik een slotje op.
Aanbevolen berichten