Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb een maand geleden 2 konijnen gekocht.:love:

Ik weet wel wat van de verzorging van konijnen af, maar niet alles :$

Nu vroeg ik me dus af of ik ook wel eens voor controle met mijn konijnen naar de dierenarts moet als ze nix mankeren. En hoe veel kost dat? Ik moet het namelijk zelf betalen! :bounce:

Mijn ene konijn trilt altijd erg. Is dat normaal?? Hij trilt veel erger dan mn andere konijn. Soms is het wel wat minder, als hij in zn hok zit. Int begin was hij nog een beetje bangig, dus ik d8 dat het van de spanning kwam, maar nu is hij niet egt meer bang. Ook als hij gwoon lekker zit bij me trilt hij (of misschien heeft hij wel gwoon een snelle hartslag??) Hij heeft ook een heel klein soort pukkeltje op zn buik. :bounce: Hij eet wel lekker enzo, en gedraagt zich verder wel gwoon gezond gelukkig. :yes:

Mss ben ik wel wat te bezorgd orzz, maar tzijn zulke schatjes!! :love:

Groetjes, Ilse

Geplaatst:

kheb een afspraak gemaakt bij de da voor woensdag. Ben erg benieuwd wat ze precies doen, want ik ben nog nooit met mn konijnen bij de da geweest..

Hebben de konijnen last van de inenting of niet?

Geplaatst:

Zo, ze hebben het gehad! :party:

Twas wel een hele leuke dierenarts. (dierenkliniek goes)

Caramel ging eerst.. Hij spartelde super erg. Ze sprong gewoon van de tafel af!!! Kschrok me rot!! De pluizen vlogen door de lucht.:bounce: De dierenarts had een hele krauw op dr arm en dr kwam n bitje bloed uit :$ Toen kwam er iemand helpen vast houden. Bij het inenten en het verdere onderzoeken ging het gelukkig wel goed. Op de weegschaal ging ze ook spartelen. Dropje was wel ietsje rustiger (ze sprong niet van de tafel af gelukkig :mdr:), maar ook nog wel een beetje wild. Thuis zijn ze wel wat rustiger meestal, maar mn grote vraag is: Hoe krijg je ze echt heel erg tam? Dat je ze makkelijk kan pakken, ze een poos stil blijven knuffelen, enz?? Of kan dat niet??

Nou ja, over een half jaartje weer ey! Hopelijk gaat het dan wat beter :whistle2:

Geplaatst:

mijn konijntje is erg tam en die heb ik nog nooit opgetild, dat hoeft ook niet.

ik zet de kooi gewoon oepn en kriebel hem op zijn voorhoofd. hij mag ook los rondlopen en dan zit ik vaak gewoon op de grond een filmpje te kijken of boek te lezen, dan komt hij vanzelf naar me toe voor een kriebel en wat lekkers. probeer niks te forceren, dat werkt niet, maar laat hem (haar ;)) zelf kiezen of ze bij je komt. en sommige konijnen zullen nooit knuffelkonijntjes worden, helaas.

Geplaatst:

Leuk!

Het probleem is dat mn konijnen buiten staan. Ik haal elke dag eruit en breng ze dan naar mn kamer waar ze een poosje rond mogen lopen. Maar dan moeten ze natuurlijk ook weer een keer terug naar hun hok :(

Geplaatst:

is dat geen grote oveer gang van buiten naar binnen en dan weer naar buiten toe.

ik had een keer gelezen of gehoord dat het niet zo goed is om ze steeds van leef omgeving teveranderen en dan bedoel ik van buiten naar binnen en anders om

Geplaatst:
is dat geen grote oveer gang van buiten naar binnen en dan weer naar buiten toe.

ik had een keer gelezen of gehoord dat het niet zo goed is om ze steeds van leef omgeving teveranderen en dan bedoel ik van buiten naar binnen en anders om

Ja, dat is misschien niet zo goed. Maar ik kan ze toch niet altijd buiten in hun hok laten zitten??!

Geplaatst:

Kheb net samen met Caramel en Dropje op de bank gezeten.

Ze waren gelukkig al wat rustiger. Ze deden helemaal niet bang, dropje ging lekker boven op de bank liggen en viel bijna in slaap nadat ik haar geknuffeld had. Caramel ging 'vechten' met een handdoek :mdr: en ging daarna lekker relax in hun mandje liggen (kheb een mandje om ze samen mee naar binnen te nemen, want ze samen vasthouden is soms een beetje irritant). Hopelijk blijven ze zo! :love:

Kheb een paar foto's gemaakt, zal ik er binnenkort wel ff opzetten.

Groetjes van Ilse, Caramel en Dropje

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .