Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Moos heeft parasietjes gehad die op zijn ooglid gingen zitten en zich daar nestelde en bloed zogen. Toen ik dit ontdekte heb ik hem en mijn andere konijn gelijk behandeld met een middeltje hiervoor speciaal voor konijnen. De parasietjes zijn weg maar hebben wondjes achtergelaten die licht zijn gaan ontsteken. Vanmorgen bij de da geweest en nu heeft hij daar een zalfje voor gekregen. Als het goed is moet het nu snel beter met hem gaan. Mochten de parasietjes (waarschijnlijk mijten of luizen) weer terug komen dan moet ik terug want dan krijgt hij stronghold. Het gekke is alleen dat ik deze beesjes niet in de vacht ben tegen gekomen. Alleen maar op de ooglidjes. Mijn dierenarts vond het jammer dat ik niet zo'n beestje had bewaard want dan had hij het onder de microscoop kunnen bekijken. Stom van mij, had ik ook niet aan gedacht. Maar goed, mochten ze terug komen dan moest ik ze bewaren en meenemen. Ik vroeg me nu alleen af of er meer mensen zijn die dit wel eens gehad hebben bij hun konijnen.

Geplaatst:

Heej, wat goed dat het alweer wat beter gaat met Moos!

Ik vind het goed van je dat je zo snel gehandeld hebt. Met welk middeltje heb jij je konijnen gelijk behandeld, toen je het ontdekte?

Ikzelf heb dit nog nooit meegemaakt, ook niet in de dierenartsenpraktijk.

Geplaatst:

Ik heb ze behandeld met beaphar anti-parasiet 150. Ik heb altijd wel twee van die doosjes in mijn konijnen ehbo-doos zitten. En achteraf maar goed ook want ik ontdekte het op zaterdag.

Geplaatst:

Gelukkig gaat het nu goed met ze. Mijn andere konijn had 1 dag later ook van die beestjes op haar ooglid. Gelijk weggehaald en ze zijn ook niet meer terug gekomen. Haar oogjes zijn gelukkig niet gaan ontsteken. Met Moos zijn ogen komt het wel weer goed. Ook kreeg ik afgelopen vrijdag een oppas konijn. Uit voorzorg ook maar even behandelt. Je moet er toch niet aan denken dat je straks je logeerkonijn moet afleveren met parasieten.

Geplaatst:

Moos zijn oogjes zijn na twee dagen behandelen met de zalf al een heel stuk beter. Wondjes genezen goed en zijn oograndjes zijn al een stuk minder rood. Gaat dus helemaal goed komen denk ik.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .