Miss Tigger Geplaatst: 3 augustus 2008 Geplaatst: 3 augustus 2008 Ik heb even een vraagje ons rammetje is nu 11 weken oud. Vanaf welke leeftijd kunnen ze worden gecastreerd?De DA hier in sittard castreerd pas vanaf 6 maanden. Maar wij willen de nijntjes toch graag al eerder bij elkaar zetten.:bounce: we hebben ze nu met de kooien naast mekaar staan en ze zijn toch best nieuwsgierig naar elkaar Als onze kleine vent gecastreerd is en minimaal 4 maanden is natuurlijk.Is er iemand die iets weet over een DA (liefst hier niet te ver vandaan en konijnkundig) die konijntjes jonger als 6 maanden castreerd?
Miss Tigger Geplaatst: 3 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2008 Ow en nog even een aanvulling, als het ventje is gecastreerd is het dan mogelijk om naast Tijger (ons voedstertje) nog een vrouwtje uit de opvang te halen en ze met zn 3en samen te zetten? (kreeg al gezegd dat het tijd is om de verhuurder te vragen voor een grotere woonruimte als dat zo doorgaat met de nijntjes in huis halen )
Daantje Geplaatst: 3 augustus 2008 Geplaatst: 3 augustus 2008 mijn ram is met 4 1/2 maand gecastreerd! maar sommige dierenartsen doen dat niet! je moet gwn alle dierenarttsen in je buurt afgaan
Mirrin&Catootje Geplaatst: 3 augustus 2008 Geplaatst: 3 augustus 2008 Miss Tigger... ik weet niet naar welke DA je in Sittard gaat maar "op den Dieck" in Sittard die castreerd al vanaf 4 maanden.Ik ga daar binnekort ook een afspraak maken voor mijn rammetje. (ik woon trouwens in Geleen)
Miss Tigger Geplaatst: 3 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2008 ik woon ook in geleen, had het nagevraagd bij op d'n dieck en hij zei pas vanaf 6 maanden.dat staat ook zo op hun site vermeld!?want ik zou het fijn vinden als ik ze niet nog 3 maanden gescheiden moet houden.Zo hebben ze veel sneller een maatje dan toch nog maar een keertje bellen en navragen kan ik misschien ook binnekort een afspraak maken thQ voor de tip
Mirrin&Catootje Geplaatst: 4 augustus 2008 Geplaatst: 4 augustus 2008 Miss Tigger, ik heb naar de DA gemaild. Daarin zeiden ze dat ze het vanaf 4 maanden al doen. Wel alleen in Sittard, niet in Geleen. Hee waar in Geleen woon jij (wijk)
Miss Tigger Geplaatst: 4 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2008 Ja heb het toen idd ook in sittard na gevraagd nou weten we dat iig heel erg bedankt voor te mailen.Ik woon samen met mijn vriend in oud geleen, station geleen-oost ligt eigenlijk achter onze flat en jij?
Mirrin&Catootje Geplaatst: 4 augustus 2008 Geplaatst: 4 augustus 2008 Haha het andere station (lutterade) ligt op 2 min. lopen van ons huis (trein loopt achter ons huis door)
Miss Tigger Geplaatst: 4 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2008 (we gaan weer errug off topic) maar daar kom ik eigenlijk iedere morge om met de trein naar maastricht te gaan om te werken
Mirrin&Catootje Geplaatst: 4 augustus 2008 Geplaatst: 4 augustus 2008 Hahaha ja erg off topic idd.. achja.. Grappig eigenlijk. Als je met je rug naar het spoor richting Maastricht gaat staan en heel schuin naar links zou kijken dan zie je onze rij met huizen staan. (van de achterkant) Achter die geluidswal. Maareh ff on topic. Ben je wel eens bij DA Spiertz geweest aan de mauritslaan. Daar kom ik mijn mijn hond en voorheen met de katten.
Miss Tigger Geplaatst: 4 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2008 neej ben daar nog nooit geweest, woon zelf pas vanaf begin december in geleen. Voorheen woonde ik in Heerlen.Dus ben eigenlijk altijd in heerlen naar de DA geweest met onze toemalige konijnen.Maar ben alleen bij op d'n dieck geweest, in sittard en geleen. Wel echt heel tevreden over jij?
Mirrin&Catootje Geplaatst: 5 augustus 2008 Geplaatst: 5 augustus 2008 Nee, ik ben nog nooit bij op den Dieck geweest. Ik heb nl hier op het forum gekeken voor konijnkundige DA-en en daar kwam ik op den Dieck tegen. Dus vandaar dat ik gewoon meteen daar naar gemaild heb. Mijn eigen DA hou ik ik dan voor de hond.
Miss Tigger Geplaatst: 5 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2008 Nou ik heb er na gister eigenlijk nog een klein probleempje bij gekregen;Mijn vriend wilde ze aan mekaar laten ruiken door de tralies heen van de rennen dat heeft ie ook gedaan *zucht* 's middags en nu hebben we een beledigd vrouwtje zitten dat echt rebels is geworden erna, aan de tralies trekken als een idioot, zodra ze de ren omkrijgt zal ze dr hok in moeten en mag ze alleen in de ren op het moment dat iemand thuis is :( Is hier nog iets aan te doen? Of is het gewoon nog een dikke 8 weken wachten tot we het mannetje erbij kunnen zetten?ze staan nog altijd naast elkaar (wat al weken goed ging, ze hadden geen aandacht voor elkaar) tot gistermiddag
Miss Tigger Geplaatst: 5 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2008 heb net even de DA gebeld en meteen een afspraak gemaakt voor de castratie, op 12 september word ons rammetje een ex-ram We hebben besloten om nog een nijn erbij te nemen (een voedster) dat we 3 nijntjes bij elkaar hebben zitten.We gaan deze dan ook bij een opvang halen, om een opvang nijntje een mooi leven te bieden met gezelschap en veel liefde Maar dat komt erna eerst maar even afwachten tot het ventje is gecastreerd dan gaan we dan met de 2 nijntjes op zoek naar nog een vriendinnetje
Mirrin&Catootje Geplaatst: 7 augustus 2008 Geplaatst: 7 augustus 2008 Ow.. goed dat je dat schrijft.. ik moet ook nog een afspraak maken. 8 sept. is ie 4 maanden dus daarna kan ik hem ook laten helpen.Ook meteen maar even bellen!
Mirrin&Catootje Geplaatst: 7 augustus 2008 Geplaatst: 7 augustus 2008 Zo meteen gebeld.. Mirrin kan al 18 aug. komen. Hij is dan 3,5 maand. Het kost 48 euro.
Miss Tigger Geplaatst: 7 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 7 augustus 2008 goh kun je al zo vroeg ik heb voor hem egt pas na 4 maanden een afspraak gemaakt.Blij toe dat je wel al zo vroeg daarvoor kan afspreken. jup en de kosten vallen ook erg mee heb vorige week toch nog even voor de zekerheid een controle gedaan of het echt een mannetje was tis toch een dierenwinkel nijntje niet dat ik 48 dure euries betaal en het blijkt een vrouwtje te zijn hahah.
Aanbevolen berichten