Jeannette Geplaatst: 3 augustus 2008 Geplaatst: 3 augustus 2008 Gister avond werd Nijntje weer ziek, ik denk gas, want hij kon niet meer liggen/zitten was heel onrustig. Op zn brokje kwam ie niet af ( is ie helemaal wild van normaal gesproken) en dronk niet, likt aan zn buik en ik hoorde zn darmen echt te keer gaan.Toen heb ik hem metacam, ciseral, en aropaex geven.(ehbo set)Ik ben er vanacht uit geweest, koude oren nog steeds onrustig, gelukkig niet tanden knarsen en heb ik hem een warme kruik gegeven waar hij lekker met zn buikje op ging liggen.Toen ik vanochtend ging kijken was Nijntje weer lekker aan het eten en drinken en had weer wat gekeuteld. ( gelukkig). Toen net heb ik hem ook weer wat medicijnen en pijnstillers gegeven.Ik geef hem nu niet de gehele dosis zoals een paar maanden geleden toen ie echt heel ziek was, maar geef hem de helft. ( vanacht heeft ie overigens wel de gehele dosis gehad) Maar hoe lang zal ik hier mee door gaan? En als jullie dit zo horen , denken jullie dat het ook weer gas is geweest? Het is eigenlijks best wel raar dat dit elke x zo ontstaat. De hele dag eet en drinkt, keuteld ie goed en dan uit het niets word ie ziek. Hoe krijgen ze gas? GrJeannette
bunny ranch chanty Geplaatst: 3 augustus 2008 Geplaatst: 3 augustus 2008 vertel eens wat jij hem te eten geeft? per dag dus alls van brok tot groen ect.
Jeannette Geplaatst: 3 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2008 S, ochtends een heel klein beetje klein kuiltje in je hand gemengde brok ( 2,5 kilo zak brok dit gemengd met 2 kleine zakjes gemengd voer), en hooi ( merk kenner van welkoop) Savonds half uurtje voor dat we gaan slapen ook hooi en nog minder brok dan sochtends ( als beloning) Groen voer krijgt ie niet en fruit ook niet, omdat we een paar maanden geleden dachten dat hij ziek werd van de suikers die in het fruit enzo zitten. En water drink ie op 24 uur ongeveer 200 - 250 ml dit word sochtend en savonds verversd. Dit is nu de 3e x dat Nijntje ziek is geworden, de laatse x was begin april, daarna gestopt met groen en het ging echt perfect tot gister aaf.
bunny ranch chanty Geplaatst: 3 augustus 2008 Geplaatst: 3 augustus 2008 Hij kan ook last van verstoppingen krijge zonder groen......Dat isvermoed ik zo eerder aan de hand.Ik zou hem 1 keer per dag wel wat groen geven.....het is een nhd denk ik zo die kunen slecht tegen sommige soorten groen....dus 2 keer per week een wilgentak met het verse groen er aan.En elke dag een blaadje witlof of stukje wotel,of het loof van de wortel.Dat moet ie goed kunnen verdragen en dan gaan de keutels in zijn darmen ook beter......Daar naast is ie in de verharing?
bunny ranch chanty Geplaatst: 3 augustus 2008 Geplaatst: 3 augustus 2008 en zodra ie weer goed eet en keuteld met de medicijnen stoppen.Mag ik vragen wat hij weegt en hoe oud ie is...
Jeannette Geplaatst: 3 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2008 Ja hij is in de verharing want ie had voor een 4 weken geleden mijt, dacht de da en daarvoor heeft ie medicijnen gehad ivomec . Maar aan de zijkant zie je nog wel echt een scheidingslijn zitten.Wortel durf ik hem niet meer te geven maar het loof vond ie echt lekker, en witlof is ie niet echt gek op. Bedankt voor de info.
The Email Female Geplaatst: 3 augustus 2008 Geplaatst: 3 augustus 2008 Mijn konijnen konden alleen tegen witlof en andijvie. In het begin aten ze het ook niet graag maar na een tijdje waren ze er ineens helemaal dol op.
bunny ranch chanty Geplaatst: 3 augustus 2008 Geplaatst: 3 augustus 2008 Het groen wat je dan per dag met mate geeft zorg dat de haren in de maag goed afgedreven worden.Je kunt ook als je zijn keutels open maakt zien of er haren in zitten dan heeft ie waarschijnlijk een haarbal verstopping gehad en is daar goevoelig voor.
Loesah Geplaatst: 4 augustus 2008 Geplaatst: 4 augustus 2008 een konijn kan toch ook last van zijn buikje krijgen als hij te veel lucht binnen krijgt bij het drinken uit een flesje? Of zeg ik nou iets stoms...
Jeannette Geplaatst: 8 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2008 Het gaat gelukkig weer goed met Nijntje.Ik had nog wel even de dierenarts gebeld voor hoe lang ik met medicijnen moest doorgaan en dat was een week. Ben vandaag gestopt met geven en het gaat super.Bedankt voor de info. PSHier mag een slotje op
Aanbevolen berichten