Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo

mijn konijn nijntje zoals zommige wel kennen

is ooit een keer naar de dierenarts geweest voor haar kiezen

maar ze is nog nooit geent

is dit erg?

ze is al ong 3

ik heb haar al 1 jaar

ze komt uit het boerengebied in heemskerk

zou ik nu evengoed nog naar de DA moeten om te eenten enzo?

:whistle2:gr mij

Geplaatst:

Een aantal DA's zullen zeggen dat konijnen die binnen verblijven niet ingeent hoeven te worden, maar die van mij zitten dus binnen en zelfs ik ent ze elk half jaar in, je moet er toch niet aan denken dat ze iets (dodelijks) oplopen wat je simpel had kunnen voorkomen?

Tip: Vraag eens bij je DA naar speciale konijnenspreekuren. Om in te enten gebruiken ze ampullen waarmee meerdere konijnen ingeent kunnen worden, zodat het goedkoper voor je is. Anders betaal je de hele ampul en das duur!

Geplaatst:

Ik zou er niet aan moeten denken dat mijn konijntje dood gaat aan een van die ziekten terwijl je het zelf had kunnen voorkomen. Dan zou ik me echt vreselijk schuldig voelen. Waarom zou je ze niet laten enten?

Geplaatst:

het is wel goed koper om met 2 tegelijk te gaan in verhouding per konijn dan.

Maar misschien kan je de ene vast laten doen en de andere over een half jaar tegelijk met de eerste die dan voor de 2de keer gaat...

of ben ik nou onduidelijk? haha

Geplaatst:

ik snap je wel ;) mare ik vind het makkelijker om ze tegelijk te doen inv met de koste

want ik betaal alles zelf snappie

oke is snap best dat het beste is om er nu al eens een keer te doen maar ik heb meschein een iedeetje

ik help bij een opvang en volgens mij enten die de dieren ook dus ik vraag of mijn konijn meschein in een van die groepen mag voor enten ;)

of is dit geen slim iedee

Geplaatst:

Maar je moet sowieso wel om het halfjaar! Lijkt me een kleine moeite om hem nu alvast een keer in te enten! Verder houden redelijk wat dierenartsen een konijnenspreekuur eens in de zoveel tijd en dan kan je je konijn relatief goedkoop inenten. (ik moest geloof ik 13 euro betalen voor een inenting myx. en vhs. samen)

En het lijkt me ook een goed idee dat je even bij je opvang vraagt, of jouw konijn ook mag worden geent! Je weet maar nooit!

Geplaatst:

Ik denk ong. 20 euro gemiddeld voor de 2 inentingen tezamen? En meestal zijn het 2e, 3e etc. konijn dan goedkoper.

Sommige dierenartsen zijn duurder, sommige goedkoper. Je kan eventueel ook even naar wat dierenartsen in de buurt rondbellen en vragen wat het kost. Tijdens de konijnenspreekuren/entdagen is het goedkoper, dan dat als je gewoon een losse afspraak maakt.

En als je het bij de opvang laat doen, is het misschien ook wel vrij goedkoop? (geen idee hoor, maar vraag het gewoon even!)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .