Ga naar inhoud

Wat heeft Bonnie?

Aanbevolen berichten

Gast BunnyLove17
Geplaatst:

Mijn zus kwam vandaag tot de ontdekking dat er iets niet goed is met mijn Bonnie.. Ze heeft een wond onder haar kin die er niet fraai uit ziet en je mag er niet naar kijken, dat doet waarschijnlijk pijn. Ook heeft ze witte 'korstjes' in haar vacht.

We gaan in ieder geval een afspraak maken bij de dierenarts, maar wat denken jullie?

:aww:

Geplaatst:

Eet ze nog wel goed? Want een wond onder haar kin zou ook een opengebroken abces kunnen zijn door problemen met haar gebit. Of misschien heeft ze ergens haar geur op willen brengen wat scherp was en een wondje heeft veroorzaakt wat is gaan ontsteken. Het lijkt me verstandig dat je ermee naar de DA gaat morgen.

Die schilfers kunnen door vanalles komen, bijvoorbeeld mijt of schimmel. Dat is goed te behandelen met stronghold.

Gast BunnyLove17
Geplaatst: (aangepast)

Eten doet ze wel, ze rend altijd gelijk naar haar etensbak als ze eten krijgt en gaat dan zitten proppen :) Haar gebit was ook prima toen ik de laatste keer keek. Het is een vreemde wond en er is niks scherps in haar hok.

Misschien iets van uit de tuin? Ik zal proberen een foto te maken als ze het toe laat. Dat word dan zondag..

Misty had ook een keer mijt en wat Bonnie nu heeft in haar vacht is hetzelfde.

aangepast door BunnyLove17
Geplaatst:
Eten doet ze wel, ze rend altijd gelijk naar haar etensbak als ze eten krijgt en gaat dan zitten proppen :) Haar gebit was ook prima toen ik de laatste keer keek. Het is een vreemde wond en er is niks scherps in haar hok.

Denk er wel aan dat je niet het hele gebit kunt zien als je gewoon kijkt, dus dat je niets ziet betekent niet automatisch dat er ook niks mis is.

Gast BunnyLove17
Geplaatst:

Bonnie heeft haast geen contact met anderen konijnen en haar gebit laat ik dan ook wel nakijken. In ieder geval een foto van de wond:

Foto-SPMY6YTP.jpg

Let niet op wat ze te eten krijgt (koekje), alleen dan kreeg ik haar hoofd omhoog

Gast BunnyLove17
Geplaatst:

Geen idee, ze had wel lange nagels (zijn nu geknipt).. Ik ga in ieder geval een afspraak maken bij de dierenarts en kijken wat hij zegt

• 2 weken later...
Gast BunnyLove17
Geplaatst:

Goed nieuws! Bonnie heeft niks :bounce:

De DA heeft haar vandaag nagekeken en kon niks vinden. Vreemd, maar goed.. Dat wondje onder haar kin heeft ze zelf waarschijnlijk veroorzaakt (krabben misschien?)..

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .