Gast BunnyLove17 Geplaatst: 30 juli 2008 Geplaatst: 30 juli 2008 (aangepast) We hebben een konijn (Koekie) dat al een tijdje last heeft van Pasteurella (volgens de dierenarts). Veel niezen, snot en vieze/kale pootjes..Mijn vader is al bij de dierenarts geweest en kreeg een goedje mee dat hij in zijn mond moest spuiten, maar dat vond Koekie niet zo'n succes (uitspugen en op het spuitje kauwen). Dat hebben we twee weken geprobeerd, maar er kwam geen verbetering. Toen is mijn vader terug gegaan met Koekie en heeft hij gewoon een spuitje gekregen in plaats van in zijn mond. Dit moet binnenkort waarschijnlijk weer, want vandaag moest hij weer niezen en was er weer snot zichtbaar. Geen verbetering dus.. Ik ben verder niet op de hoogte, want ik was niet bij de dierenarts, dit is wat ik weet.Is dit goed of moet het anders? :neutral: 30 juli 2008 aangepast door BunnyLove17
Gast BunnyLove17 Geplaatst: 30 juli 2008 Geplaatst: 30 juli 2008 De dierenarts zei bij het laatste bezoek: Als jullie het niet vertrouwen dan moeten jullie terug komen. Dusja.. Iemand?
handschoen Geplaatst: 31 juli 2008 Geplaatst: 31 juli 2008 Mijn konijn heeft in mei ook snot gehad en toen hielp de antibiotica ook niet optimaal. Mijn konijn hoefde verder niet echt heel erg te niezen etc, maar hij had wel steeds een verstopte neus. Na die antibioticakuur ging het wel een stuk beter, maar er bleven wel lichte klachten. Af en toe had hij weer een verstopte neus, maar ik kon het heel snel zelf weer verhelpen met een druppeltje zoutoplossing. (heb je dat al eens geprobeerd? Dat kan helpen als hij een verstopte neus heeft, maar op niezen heeft het denk ik geen invloed) En verder kan het soms ook werken om zijn medicijnen te verstoppen in eten (bijv. een lepeltje appelmoes met daarin zijn antibiotca/een stukje brood met antibiotica etc.) Het ene konijn heeft het meteen door, maar het andere konijn trapt er wel in. Tot vorige week ging het heel goed met mijn konijn, maar dinsdag kreeg hij weer een verstopte neus en ik kreeg zijn neusje niet zelf weer open. Toen heeft mijn konijn ook 2 injecties gekregen, maar het ging de verkeerde kant op: steeds benauwder en hij at en dronk steeds minder, totdat ik hem moest dwangvoeren. Maandag zou hij weer een injectie krijgen, maar het ging toen heel slecht, dus is hij bij de dierenarts gebleven. Hij heeft niet nog een injectie gekregen, maar hij krijgt nu 6 keer per dag neusdruppeltjes (rhinigenta) en daar is hij heel erg van opgeknapt! Inmiddels eet hij ook al weer bijna normaal!Die neusdruppeltjes zijn wel bedoelt voor een verstopte neus, dus ik weet niet of dat ook bij niezen een effect heeft. Maar wellicht zou je dit middel kunnen opperen bij de dierenarts en vragen wat hij/zij daar van vindt.
Aanbevolen berichten