Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Een hele tijd terug heeft mijn ram voor de eerste keer last van snot gehad. Dit was in April, Antibiotica gegeven en daarna afgewacht. Helaas is het daarna weer teruggekomen en na overleg met de DA nog een kuur gedaan.

Dit was denk ik half juni. Nu zijn we bijna 1,5 maand verder en nog steeds veeg ik af en toe snot weg.

Mijn ram is verder goed levendig, eet goed, drinkt goed en kijkt helder uit zijn ogen.

Toch weet ik niet goed wat nu wijsheid is, teveel antibiotica lijkt me niet gezond, maar wekelijks een kloddertje snot wegvegen is ook niet goed lijkt mij.

Belangrijk voor mij is wel het feit dat mijn ram verder op en top gezond lijkt, op dit na. Heb vaak naar zn ademhaling geluisterd en hier merk ik ook niks raars aan.

Is er miss een prik met antiobiotica mogelijk wat wellicht effectiever is? Of mag dit niet?

De DA heeft aangeraden het nog even te bekijken zolang hij verder gezond lijkt en er niks negatiefs bij komt kijken.

Hij niest ook niet veel, dus tja.

Wat zouden jullie doen?

Het lijkt niet zorgwekkend en erg daarbij, mijn voedster heeft nergens last van (snot zou toch besmettelijk zijn) Kan een konijn af en toe een snotneus hebben, net als een mens?

Tja, ik ben en blijf een bezorgde konijnenbezitster.

Liefs Miranda

Geplaatst:

wat voor bodembedekking hebben je konijnen?

konijnen kunnen namelijk ook een allergische reactie hebben op bijvoorbeeld hun bodembedekker of hun hooi.

heb je hiermee al eens geexperimenteerd?

Geplaatst:

Heey Kelly,

Ze hebben dezelfde bodembedekking als voorheen binnenhuis, stro, aubiose en in hun wc's korrels. Dat is het enige wat nieuw is, alleen staan die wc's buiten en 1 in hun nachthok waar ze nooit vertoeven, behalve hun behoeftes doen.

Zijn snot is ook begonnen toen ie nog binnenwoonde, het is begonnen nadat mijn voedster erbij gekomen is in april.... (is een superopvang hoor) hoeft niet samen te hangen natuurlijk.

Geplaatst:

oh, even copy-past (met een paar kleine aanpassingen) uit het andere topic, waarin ik dit net heb getypt:

Mijn konijn heeft in mei ook snot gehad en toen hielp de antibiotica ook niet optimaal. Mijn konijn hoefde verder niet echt heel erg te niezen etc, maar hij had wel steeds een verstopte neus. Na die antibioticakuur ging het wel een stuk beter, maar er bleven wel lichte klachten. Af en toe had hij weer een verstopte neus, maar ik kon het heel snel zelf weer verhelpen met een druppeltje zoutoplossing. Ik weet niet of bij jouw konijn zijn neusje ook echt verstopt zit, maar je zou dan ook een druppeltje zoutoplossing kunnen proberen.

Tot vorige week ging het heel goed met mijn konijn, maar dinsdag kreeg hij weer een verstopte neus en ik kreeg zijn neusje niet zelf weer open. Toen heeft mijn konijn ook 2 injecties gekregen, maar het ging de verkeerde kant op: steeds benauwder en hij at en dronk steeds minder, totdat ik hem moest dwangvoeren. Maandag zou hij weer een injectie krijgen, maar het ging toen heel slecht, dus is hij bij de dierenarts gebleven. Hij heeft niet nog een injectie gekregen, maar hij krijgt nu 6 keer per dag neusdruppeltjes (rhinigenta) en daar is hij heel erg van opgeknapt! Inmiddels eet hij ook al weer bijna normaal!

Bij mijn konijn hielpen die injecties dus niet, maar het kan heel goed dat het bij jouw konijn wel aanslaat! Je zou het zeker kunnen proberen!

Oh en ik vind je trouwens niet te bezorgd!

Geplaatst:

Thanx, ik heb je topic inderdaad gelezen.

Ik zal dit gaan navragen bij de DA, alleen is er bij hem geen ander gedrag uitvoort gekomen (slecht eten, minder actief etc)

Dat is ook mijn dilemma nu, moet ik verder gaan met behandelen? 3 x AB of miss zoutoplossing?

Zijn neus zit volgens mij niet dicht, maar ja, ik zit er ook over te denken een kennis te vragen om te kijken. Deze was altijd actief als hobby tentoonstelling fokker (zeg ik dit zo goed) woont vlakbij. Wellicht dat ie iets anders ziet als mij.

Neem de adviezen mee!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .