Gast xXliesjuhhhXx Geplaatst: 30 juli 2008 Geplaatst: 30 juli 2008 Hallo,,ik ging Bugsy vandaag een poetsbeurt geven maar sommige plekken pluk ik dan gewoon helemaal kaal (borstel heel zachtjes hoor daar ligt het niet aan het zit gewoon helemaal los) is dat normaal bij verharen of zou het iets anders kunnen zijn?? Mvg. Lisa
chantal1987 Geplaatst: 30 juli 2008 Geplaatst: 30 juli 2008 (aangepast) Ik denk dat je konijn het gewoon heel erg warm heeft dus dat haar komt dan gewoon los.Heeft je nijn ook kale plekken? Zie je ook schilfertjes (soort van roos) tussen de haren? Het kan dan meit zijn. Ik weet niet wat andere bb leden hier van denken.Misschien anders even een konijnkundige dierenarts bellen? 30 juli 2008 aangepast door chantal1987
kelly1986 Geplaatst: 30 juli 2008 Geplaatst: 30 juli 2008 Bij verharen is het idd wel normaal dat er veel, heel veelsoms, haar los komt. als je echte kale plekken ziet, dus waar de huid rose zichtbaar is, is een andewr verhaal.in dat geval ga je het beste even langs de dierenarts om een kweekje te laten nemen.
Gast xXliesjuhhhXx Geplaatst: 30 juli 2008 Geplaatst: 30 juli 2008 er zitten op het plekje nog wel wat haren maar een stuk korter dan normaal.
Nathalie-Fluffy Geplaatst: 30 juli 2008 Geplaatst: 30 juli 2008 Hoi Liesje, Mijn konijn heeft ook hele erge haaruitval. Zo erg, dat zijn hele rug kaal is (althans, hij heeft er hele korte haren zitten). Maar ook heeft ie kale plekken, waarbij zn huid te zien is. Nou weet ik niet wat er met mijn konijntje aan de hand is, dus ik ga morgen met hem naar de dierenarts (voor de 3e keer!!!). Maar ik ben inmiddels wel wijzer geworden, dat wanneer je konijn schilfers heeft, dat hij of zij mijt kan hebben. Daardoor valt het haar uit. Als dit het geval is, dan zou je even met je konijn langs de dierenarts moeten, voor een prikje. Anders zou ik het niet weten. Bij mijn konijn (ram) is het gaande sinds hij gecastreerd is. Het is nu al 3x voorgekomen, maar het wordt steeds erger. Elke keer groeit er wel weer haar terug, maar ja lijkt mij niet echt normaal. Maar ik zal je op de hoogte houden, misschien wordt ik er morgen nog wat wijzer van bij de dierenarts, en kan jou konijntje ook geholpen worden! Succes!! Groetjes Nathalie
Gast xXliesjuhhhXx Geplaatst: 31 juli 2008 Geplaatst: 31 juli 2008 Hallo Nathalie-Flufflymijn konijn heeft dan nog maar 1 "kale" plek maar er zitten nog wel wat korte haartjes 'k vind het ook nogal vreemd want 'ik zou zijn rug zo kaal kunnen plukken elke keer als ik hem op schoot heb zit ik onder de haren nu denk ik zelf wel dat het gewoon erg verharen is maar er zou idd wat anders aan de hand kunnen zijn.ik had ook al bij mijt gekeken op internet maar daar staat bij dat hij dan jeuk en korsten heeft maar dat heeft die niet hij heeft wel wat schilfertjes dus als jou konijn mijt zal hebben (niet te hopen) dan ga ik ook maar naar de DA
xHann Geplaatst: 1 augustus 2008 Geplaatst: 1 augustus 2008 Het heeft niet zoveel nut hoor, om je topic naar boven te halen (met een smiley) :whistle2:
Gast xXliesjuhhhXx Geplaatst: 1 augustus 2008 Geplaatst: 1 augustus 2008 (aangepast) ................ 1 augustus 2008 aangepast door xXliesjuhhhXx
Gast xXliesjuhhhXx Geplaatst: 1 augustus 2008 Geplaatst: 1 augustus 2008 Het heeft niet zoveel nut hoor, om je topic naar boven te halen (met een smiley) :whistle2: ja ik weet het
Aanbevolen berichten