Linda en Nijn Geplaatst: 30 juli 2008 Geplaatst: 30 juli 2008 Mijn nijn z'n plassetje is helemaal opgezwollen en rood, een rode bobbel zeg maar. Weet iemand wat dit kan zijn?
Petradhd Geplaatst: 30 juli 2008 Geplaatst: 30 juli 2008 Het kan verschillende oorzaken hebben, dus ik zou maar naar de dierenarts gaan. Is het al lang? Hoe is het verder met je nijn, eet en drinkt hij goed en is hij gewoon levendig?
Micky Geplaatst: 30 juli 2008 Geplaatst: 30 juli 2008 Ik heb er geen verstand van maar ik voorspel dat de kenners een foto willen zien. Kan je die maken? Is ie net gecastreerd misschien?
Petradhd Geplaatst: 30 juli 2008 Geplaatst: 30 juli 2008 Ik vind een foto toch niet eens zo heel interessant hoor, hoe dan ook zal dit konijn naar de DA moeten. Het kan iets onschuldigs zijn, maar ook minder leuke aandoeningen als myxomatose en syfilis kunnen de oorzaak zijn van een ontstoken geslachtsdeel. Om dit te kunnen beoordelen zal het konijn gezien moeten worden door een DA.
Petradhd Geplaatst: 30 juli 2008 Geplaatst: 30 juli 2008 Waar ik nu ook ineens aan denk: op welke bodembedekking zit je konijn? Ik heb van cavia's gelezen dat ze een ontstoken penisje kunnen krijgen als er een splinter aubiose/vlas in komt, ik weet niet of dat bij konijnen ook voorkomt.
kelly1986 Geplaatst: 30 juli 2008 Geplaatst: 30 juli 2008 In ieder geval zul je ermee naar de dierenarts moeten!Een ontsteking zal hoe dan ook behandeld moeten worden!
Linda en Nijn Geplaatst: 31 juli 2008 Auteur Geplaatst: 31 juli 2008 Mijn vriend is vanmiddag naar DA geweest en er is gelukkig niks ergs aan de hand!! Het was idd wel een beetje verdikt maar dat kwam wel vaker voor bij een rammetje. We hebben zalf meegekregen zodat het zwellinkje weer kan afnemen, verder heeft hij gelijk twee inentingen gehad en zijn z'n nageltjes geknipt. Gelukkig maar!! We maakten ons al helemaal zorgen...
Aanbevolen berichten