Lauura Geplaatst: 30 juli 2008 Geplaatst: 30 juli 2008 Ik vroeg mij af waarmee is een myxoom gevuld? Of is het meer een verdikking van de huid? Ik heb het nog niet echt op internet kunnen vinden. En kan een myxoom bijvoorbeeld op de rug ook zo groot als een halve tennisbal worden?
Petradhd Geplaatst: 30 juli 2008 Geplaatst: 30 juli 2008 Waarom vraag je dit? Heeft je konijn een bult ter grootte van een halve tennisbal op zijn rug?Een myxoom is een goedaardig gezwel van volgens mij bindweefselcellen, en is van binnen slijmerig/gelei-achtig. Ik weet niet of konijnen myxomen kunnen krijgen van zichzelf, of dat ze alleen worden veroorzaakt door myxomatose. In het geval van myxomatose is het natuurlijk niet meer zo van belang dat myxomen goedaardig zijn omdat myxomatose zelf erg dodelijk is.
Lauura Geplaatst: 30 juli 2008 Auteur Geplaatst: 30 juli 2008 Waarom vraag je dit? Heeft je konijn een bult ter grootte van een halve tennisbal op zijn rug? Een myxoom is een goedaardig gezwel van volgens mij bindweefselcellen, en is van binnen slijmerig/gelei-achtig. Ik weet niet of konijnen myxomen kunnen krijgen van zichzelf, of dat ze alleen worden veroorzaakt door myxomatose. In het geval van myxomatose is het natuurlijk niet meer zo van belang dat myxomen goedaardig zijn omdat myxomatose zelf erg dodelijk is. Nee het gaat niet om m'n eigen konijn. Ik was gewoon benieuwd omdat ik eerder al eens van deze verschijnselen gehoord had, begin dit jaar, maar het niet echt kon plaatsen. Ik heb helaas geen idee hoe dit afgelopen is. Heb jij enig idee of het ook van een ent-reactie zou kunnen komen, die grote gelei-achtige bult? Ik dacht zelf dat dat dan echt een harde bult zou moeten zijn?
Aanbevolen berichten