2nonijnen Geplaatst: 30 juli 2008 Geplaatst: 30 juli 2008 Hallo, Chip eet sinds 2 dagen haar BDK niet meer op.. 'tenminste als het BDK's zijn want ik heb er nog niet veel verstand van..Natuurlijk eet ze heel veel, ze heeft 7 kleintjes te voeden en ik geef haar dus veel eten.. zou het daar door komen?? ff fotootje..zijn dit bdk's
chantal1987 Geplaatst: 30 juli 2008 Geplaatst: 30 juli 2008 Dit zijn volgens mij idd blindedarm keutels. Volgens mij wel een beetje aan de zachte kant.Dan kan volgens mij komen doordat je te veel groente geeft of haar er niet aan laat wennen. (volgens mij hoor)Heb je haar wel eens die keutels zien op eten?
kelly1986 Geplaatst: 30 juli 2008 Geplaatst: 30 juli 2008 het zijn idd blindedarm keutels en waarschijnijk heeft ze die nu laten liggen omdat ze ineens veel meer voer krijgt.Máár dat voer heeft ze nodig aangezien ze jongen te voeden heeft.....Ik zou het laten liggen van die blindedarm keutel dan maar even voor lief nemen.
2nonijnen Geplaatst: 30 juli 2008 Auteur Geplaatst: 30 juli 2008 ok ja ik dacht al zoiets, maar voor de zekerheid toch maar ff wat raad van de kenners
Timber Geplaatst: 11 augustus 2008 Geplaatst: 11 augustus 2008 Voor een konijn die veel voer krijgt zijn de BDK`s niet van levensbelang. Vit. B (uit de keutels) zit ook aan biks toegevoegd. als ze weer minder voer krijgt is het wel belangrijk.
Loesah Geplaatst: 12 augustus 2008 Geplaatst: 12 augustus 2008 Het is wel degelijk belangrijk dat je konijn de keutels op eet. Tuurlijk kan het een keer voorkomen dat ze blijven liggen en dat is helemaal geen ramp!gewoon in de gaten houden. Ik heb het ooit gehad dat Cira ze liet liggen maar 5 min laten waren ze ineens weg.. dus toch nog opgegeten
Timber Geplaatst: 12 augustus 2008 Geplaatst: 12 augustus 2008 Het is wel degelijk belangrijk dat je konijn de keutels op eet. Tuurlijk kan het een keer voorkomen dat ze blijven liggen en dat is helemaal geen ramp!gewoon in de gaten houden. Ik heb het ooit gehad dat Cira ze liet liggen maar 5 min laten waren ze ineens weg.. dus toch nog opgegeten Mijn konijn at vroeger (met 3 maanden oud) een maand geen keutels door mijn eigen fout, teveel voer, en toch bleef hij leven. En natuurlijk wil ik dat konijnen hun keutels eten. Dat is wel het gezondst, maar anders gaan ze dus niet dood.
anouk Geplaatst: 12 augustus 2008 Geplaatst: 12 augustus 2008 in dit geval ,als de voedster jonge zoogt ,is het niet erg dat de bdk blijven liggen dit komt indd dat ze meer voer krijgt , ook jonge konijntjes vergeten ze wel eens op te eten ,
Loesah Geplaatst: 12 augustus 2008 Geplaatst: 12 augustus 2008 Mijn konijn at vroeger (met 3 maanden oud) een maand geen keutels door mijn eigen fout, teveel voer, en toch bleef hij leven. En natuurlijk wil ik dat konijnen hun keutels eten. Dat is wel het gezondst, maar anders gaan ze dus niet dood. Ik heb ook nooit beweerd dat je konijn dan dood gaat. Dus ik weet niet waarom je mijn bericht daarvoor aanhaald..
Mireille Geplaatst: 12 augustus 2008 Geplaatst: 12 augustus 2008 hmm timber je spreekt jezelf nou toch tegen of heb je zoveel ervaring met konijnen.Ik dacht dat volgens jou konijnen dood gingen aan onbeperkt biks???Hoe kan je dan zo zeker weten dat de voedingstoffen in het biks voldoende zijn dat ze de blindedarm keutels niet nodig hebben?Je noemt ons fokkers raar, maar luister eens naar jezelf. 2nonijnen, een enkel trosje vinden is niet zo'n ramp, pas als je meer dan een enkel trosje per dag vind kan dat problemen op gaan leveren
Aanbevolen berichten