chantal1987 Geplaatst: 30 juli 2008 Geplaatst: 30 juli 2008 Ik weet niet echt een goed naam voor dit topic.Mijn vraag is: Door welke vliegen kan een konijn maden krijgen?Mijn dierenarts zij dat dit alleen door van die groene vliegen kon.Ik heb nu ook afentoe van die kleine mini vliegjes hier rond vliegen, ik weet niet of ik daar ook mee moet op passen. Van die dikke grote vliegen komen hier moeilijk binnen, we hebben voor alle ramen en deuren die openstaan een hor.
The Email Female Geplaatst: 30 juli 2008 Geplaatst: 30 juli 2008 (aangepast) Volgens mij zijn het idd alleen die dikke groen/ blauwe vliegen... Misschien heb je hier iets aan?Stichting KonijnenOpvangFranky 30 juli 2008 aangepast door The Email Female
Micky Geplaatst: 30 juli 2008 Geplaatst: 30 juli 2008 (aangepast) Ik dacht ook dat het die groen/blauwe dikke vliegen waren die maden kunnen veroorzaken. Goede vraag want ik heb hier ook een paar van die kleine vliegen rondzoemen. Ben benieuwd wat andere BBers zeggen. Ik geloof dat Evee hier in een ander topic antwoord op gegeven heeft maar ik kan het niet meer terug vinden. 30 juli 2008 aangepast door Micky
chantal1987 Geplaatst: 30 juli 2008 Auteur Geplaatst: 30 juli 2008 Ik had ook nog voordat ik dit topic had gemaakt rond gekeken of ik info kon vinden maar heb niets gevonden, vandaar dat ik nu dit topic heb gemaakt.
chantal1987 Geplaatst: 30 juli 2008 Auteur Geplaatst: 30 juli 2008 Volgens mij zijn het idd alleen die dikke groen/ blauwe vliegen... Misschien heb je hier iets aan?Stichting KonijnenOpvangFranky Bedankt voor de link. Ik heb het even door gelezen. Volgens mij hebben ze hier geen last van maden.De kontjes zijn schoon en ze zijn levendig.
The Email Female Geplaatst: 30 juli 2008 Geplaatst: 30 juli 2008 Heb je binnenkonijnen? Want de kans dat binnenkonijnen maden krijgen is veel kleiner, zekers als je een hor hebt. Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.
chantal1987 Geplaatst: 30 juli 2008 Auteur Geplaatst: 30 juli 2008 Ik heb idd binnenkonijnen. Soms als het buiten mooi weer is (niet te heet) mag Sammy in de ren, belle nog niet want ze is nog niet ge ent.
Micky Geplaatst: 30 juli 2008 Geplaatst: 30 juli 2008 Ik kan niet precies vinden wat ik bedoelde maar in andere posts heeft Evee het idg over groene vliegen die eitjes leggen. En idd wat al gezegd is, binnenkonijnen hebben minder kans op besmetting. Zeker als ze geen plakpoep of wondjes hebben..
_Danielle Geplaatst: 30 juli 2008 Geplaatst: 30 juli 2008 Ik lees op die link van The Email Female over het anti-myiasis spul, daar had Kelly het eerder ook over. Ik ben toch wel een overbezorgde muts, dus zou dat graag gebruiken voor m'n konijntjes. Weet iemand of je dat bij de dierenwinkel kan kopen? Of moet je dat bestellen op internet? En ik las dat je het beste in het voorjaar kunt beginnen, maar ik neem aan dat je het nu nog net zo goed kunt gebruiken? En met het sprayen, daar dacht ik meteen aan, misschien is dit wel te vinden in de gebruiksaanwijzing ofzo hoor, maar wat bespray je dan, alleen het staartje of zeg maar een groot gedeelte er omheen? En kan het geen kwaad als het spul op het geslachtsdeel terecht komt? Veel vragen, haha!
chantal1987 Geplaatst: 30 juli 2008 Auteur Geplaatst: 30 juli 2008 Waarom is Belle nog niet geënt? Ze moet 4maanden oud zijn, dat is ze nog niet
_Danielle Geplaatst: 30 juli 2008 Geplaatst: 30 juli 2008 Wie zegt dat ze 4 maanden oud moet zijn om geënt te worden?
chantal1987 Geplaatst: 30 juli 2008 Auteur Geplaatst: 30 juli 2008 Ik heb de dierenarts gebeld om te vragen wanneer dit moet. Die vertelde dat ik het na 4maanden pas mag laten doen. Ik heb hier op dit forum gelezen dat het al na 12weken mag.
The Email Female Geplaatst: 30 juli 2008 Geplaatst: 30 juli 2008 Ik lees op die link van The Email Female over het anti-myiasis spul, daar had Kelly het eerder ook over. Ik ben toch wel een overbezorgde muts, dus zou dat graag gebruiken voor m'n konijntjes. Weet iemand of je dat bij de dierenwinkel kan kopen? Of moet je dat bestellen op internet? En ik las dat je het beste in het voorjaar kunt beginnen, maar ik neem aan dat je het nu nog net zo goed kunt gebruiken? En met het sprayen, daar dacht ik meteen aan, misschien is dit wel te vinden in de gebruiksaanwijzing ofzo hoor, maar wat bespray je dan, alleen het staartje of zeg maar een groot gedeelte er omheen? En kan het geen kwaad als het spul op het geslachtsdeel terecht komt? Veel vragen, haha! Bij de opvang heb ik een konijn vast gehouden terwijl ze ingespoten werd met dat spul. Haar staartje werd opgetild en heel haar achterkant werd ingespoten. De achterkant van het staartje, het kontje en zelfs een klein beetje van de achterpootjes. Volgens mij maakt het niets uit als de geslachtsdelen ook nat worden.Ik weet niet waar je het spul koopt, maar het werkt prima. Het is ook niet duur...
bunny ranch chanty Geplaatst: 30 juli 2008 Geplaatst: 30 juli 2008 klopt enten een dwerg konijn mag volgens de bijsluiter pas met 4 maanden geent worden.....goede da dus toppertje!!!!
chantal1987 Geplaatst: 30 juli 2008 Auteur Geplaatst: 30 juli 2008 klopt enten een dwerg konijn mag volgens de bijsluiter pas met 4 maanden geent worden.....goede da dus toppertje!!!! Ok, dat is mooi . Dan doet mijn DA toch is een keer iets goeds, haha.
kelly1986 Geplaatst: 30 juli 2008 Geplaatst: 30 juli 2008 Dat anti myasis spul is van beaphar en kan je gewoon bij de dierenwinkel kopen! wij doen het met z'n tweeen aanbrengen.eentje tilt het staartje op en de ander spuit. je moet onegveer een 5 keer spuiten.de haartjes worden er wel even wat natiig van maar verder ondervinden ze er geen last van
_Danielle Geplaatst: 30 juli 2008 Geplaatst: 30 juli 2008 Oké super! Dan ga ik daar eens eventjes voor kijken!
_Danielle Geplaatst: 30 juli 2008 Geplaatst: 30 juli 2008 klopt enten een dwerg konijn mag volgens de bijsluiter pas met 4 maanden geent worden.....goede da dus toppertje!!!! Joh! Dan heb ik net niets gezegd, haha. Ik zei dat omdat ik een aantal keer gelezen dat dwergjes met 12 weken geënt mogen worden, maar dit zal dan vast beter zijn!
Aanbevolen berichten