Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik weet niet echt een goed naam voor dit topic.

Mijn vraag is: Door welke vliegen kan een konijn maden krijgen?

Mijn dierenarts zij dat dit alleen door van die groene vliegen kon.

Ik heb nu ook afentoe van die kleine mini vliegjes hier rond vliegen, ik weet niet of ik daar ook mee moet op passen.

Van die dikke grote vliegen komen hier moeilijk binnen, we hebben voor alle ramen en deuren die openstaan een hor.

Geplaatst: (aangepast)

Ik dacht ook dat het die groen/blauwe dikke vliegen waren die maden kunnen veroorzaken. Goede vraag want ik heb hier ook een paar van die kleine vliegen rondzoemen. Ben benieuwd wat andere BBers zeggen. Ik geloof dat Evee hier in een ander topic antwoord op gegeven heeft maar ik kan het niet meer terug vinden.

aangepast door Micky
Geplaatst:

Ik kan niet precies vinden wat ik bedoelde maar in andere posts heeft Evee het idg over groene vliegen die eitjes leggen. En idd wat al gezegd is, binnenkonijnen hebben minder kans op besmetting. Zeker als ze geen plakpoep of wondjes hebben..

Geplaatst:

Ik lees op die link van The Email Female over het anti-myiasis spul, daar had Kelly het eerder ook over. Ik ben toch wel een overbezorgde muts, dus zou dat graag gebruiken voor m'n konijntjes. Weet iemand of je dat bij de dierenwinkel kan kopen? Of moet je dat bestellen op internet? En ik las dat je het beste in het voorjaar kunt beginnen, maar ik neem aan dat je het nu nog net zo goed kunt gebruiken? En met het sprayen, daar dacht ik meteen aan, misschien is dit wel te vinden in de gebruiksaanwijzing ofzo hoor, maar wat bespray je dan, alleen het staartje of zeg maar een groot gedeelte er omheen? En kan het geen kwaad als het spul op het geslachtsdeel terecht komt? Veel vragen, haha!

Geplaatst:

Ik heb de dierenarts gebeld om te vragen wanneer dit moet. Die vertelde dat ik het na 4maanden pas mag laten doen.

Ik heb hier op dit forum gelezen dat het al na 12weken mag.

Geplaatst:
Ik lees op die link van The Email Female over het anti-myiasis spul, daar had Kelly het eerder ook over. Ik ben toch wel een overbezorgde muts, dus zou dat graag gebruiken voor m'n konijntjes. Weet iemand of je dat bij de dierenwinkel kan kopen? Of moet je dat bestellen op internet? En ik las dat je het beste in het voorjaar kunt beginnen, maar ik neem aan dat je het nu nog net zo goed kunt gebruiken? En met het sprayen, daar dacht ik meteen aan, misschien is dit wel te vinden in de gebruiksaanwijzing ofzo hoor, maar wat bespray je dan, alleen het staartje of zeg maar een groot gedeelte er omheen? En kan het geen kwaad als het spul op het geslachtsdeel terecht komt? Veel vragen, haha!

Bij de opvang heb ik een konijn vast gehouden terwijl ze ingespoten werd met dat spul. Haar staartje werd opgetild en heel haar achterkant werd ingespoten. De achterkant van het staartje, het kontje en zelfs een klein beetje van de achterpootjes. Volgens mij maakt het niets uit als de geslachtsdelen ook nat worden.

Ik weet niet waar je het spul koopt, maar het werkt prima. Het is ook niet duur...

Geplaatst:
klopt enten een dwerg konijn mag volgens de bijsluiter pas met 4 maanden geent worden.....goede da dus toppertje!!!!

Ok, dat is mooi :).

Dan doet mijn DA toch is een keer iets goeds, haha.

Geplaatst:

Dat anti myasis spul is van beaphar en kan je gewoon bij de dierenwinkel kopen!

wij doen het met z'n tweeen aanbrengen.

eentje tilt het staartje op en de ander spuit. je moet onegveer een 5 keer spuiten.

de haartjes worden er wel even wat natiig van maar verder ondervinden ze er geen last van

Geplaatst:
klopt enten een dwerg konijn mag volgens de bijsluiter pas met 4 maanden geent worden.....goede da dus toppertje!!!!

Joh! Dan heb ik net niets gezegd, haha. Ik zei dat omdat ik een aantal keer gelezen dat dwergjes met 12 weken geënt mogen worden, maar dit zal dan vast beter zijn!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .