Senso Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 Snuf is nu voor de 2e keer schijnzwanger.De vorige keer is nu een maand geleden. Ook begint ze nogal te 'klieren' zeg maar. Ze is nu bijna 8 maanden, dus dat zal wel een soort van pubertijd zijn. Nu vraag ik me af of het slim is om haar te laten opereren. Als het niet nodig doe ik het niet, maar die schijnzwangerschappen vind ik wel zielig, en volgens mij is het ook niet zo leuk voor Jopie. Hebben jullie advies wat slim is?Ik vind het zo dubbel. Ze is gezond, dus waarom opereren. Maar misschien dat ze er wel profijt van heeft.
kaatje-kim Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 (aangepast) Als je haar laat steriliseren is de kans op baarmoederkanker/ontsteking weg.......Dat is dus zoieso een voordeel.Enige nadeel is dat ze onder narcose moet (bij een goede dierenarts kleiner risico dat ze in de narcose blijft) en je haar een paar dagen goed in de gaten moet houden en medicatie moet geven (maar dat zou geen probleem moeten zijn, lijkt me). 28 juli 2008 aangepast door kaatje-kim
Caroline Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 Als je een echt goede en konijnkundige DA hebt of daar voor de castratie naartoe kan gaan, zou ik het doen...vaak schijnzwanger zijn is niet goed mbt baarmoederonstekingen en volgens mij sterven daar veel konijnen eerder aan dan we vermoeden...
_Danielle Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 Ik ben voor castraties van voedsters, om dezelfde redenen als hierboven genoemd zijn, wel belangrijk is natuurlijk dat je een konijnkundige dierenarts hebt!
Tessje Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 mijn konijntje Esteban is ook gecastreerd.Dus, niet bang zijn dat het pijn doet.Maar het is misschien het veiligst.
_Danielle Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 Tessje, het gaat hier om een voedster. Jouw konijn is (wat ik uit je berichten opmaak) een rammetje. Voor een voedster is 't een hele andere ingreep.
kelly1986 Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 ik denk dat het bij jou voedster zeker het overwegen waard is als ze zo lijd onder de schijndrachten. buiten het humeurige gedrag geet veel schijnzwanger zijn ook nog eens een verhoogde kans op allerlei baarmoeder problemen.bij een schijnzwangerschap zijn de hormonen veel heviger aanwezig.Veel aandoeningen aan e baarmoeder worden hormonaal beinvloed.
Senso Geplaatst: 29 juli 2008 Auteur Geplaatst: 29 juli 2008 Bedankt voor de reacties. Ik heb wel vertrouwen in mijn dierenarts. De castratie van Jopie is daar ook gewoon goed gedaan.Ik denk dat ik ze na mijn vakantie eens zal bellen. Als zij ook denken dat het misschien wel slim ga ik het denk ik wel doen dan.
Aanbevolen berichten