Yvon72 Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 pfff, ik weet het niet meer hoor. 4 weken terug is ons konijn bevallen, van een oeps nestje, resultaat, 7 gezonde jongen, en ze doen/deden het echt goed. Voor alle 7 hadden we ook al een nieuw huisje gevonden. Maar vanmorgen met eten geven, lag er 1 wit konijntje dood in het gras.Bultje op zijn hoofd en veder niks. Geschrokken als we waren gelijk de andere konijntjes nagekeken, en toen schrokken we ons echt rot. 1 konijntje heeft pusogen, met een heel raar oog, het lijk wel of het oog er uit gedrukt word.en nog 2 kleintjes hebben rode randjes bij de ogen. Pfff wat een ellende, hebben gelijk de dierenarts gebeld.Dus daar kunnen we vanmiddag om half 4 terecht.Het konijntje met die uitgepuilde oog, hebben we apart gezet. de andere konijnen hebben we in het hok gedaan, zodat ze niet meer in de ren kunnen. Telkens loop ik naar buiten en naar de schuur(waar die erge in staat) om te kijken of ze nog wel leven allemaal. De anusjes zijn allemaal droog, en buiten de oogjes om, zie ik helemaal niks aan de konijntjes. misschien een stomme vraag, maar weet iemand wat dit kan zijn?
Yvon72 Geplaatst: 28 juli 2008 Auteur Geplaatst: 28 juli 2008 o nee he, heb heel internet al afgelopen.maar ze zijn pas 4 weekjes?en inenten kan nog niet eens...... wat moet ik nu doen dan?gaan ze nu allemaal dood?
Caroline Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 Oh jee...ik denk ook aan myx hoor!Uit voorzorg beter niet -aangetaste konijntjes appart zetten?
bunny ranch chanty Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 laat je dieren arts er naar kijken dan weet je meer....
Yvon72 Geplaatst: 28 juli 2008 Auteur Geplaatst: 28 juli 2008 ik weet het echt niet meer.Zit hier te stressen zeg, ben net weer wezen kijken, het is zo'n rot gezicht... kon ook niet echt iets vinden op mijn vraag.Gaan de kleintjes dood?vind het zo erg zeg.
Yvon72 Geplaatst: 28 juli 2008 Auteur Geplaatst: 28 juli 2008 ja vanmiddag om half 4 moeten we naar de dierenarts
Cynthia Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 Dan afwachten wat de dierenarts zegt denk ik.. Heel veel succes! Maar kon je niet eerder terecht? Het lijkt me namelijk nogal dringend
Yvon72 Geplaatst: 28 juli 2008 Auteur Geplaatst: 28 juli 2008 nee half 4 was op zijn vroegst, dat is nog voor het spreekuur.
Konijnenvrouwtje Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 Maak anders snel even een foto ik zit ook aan myx te denken
Yvon72 Geplaatst: 28 juli 2008 Auteur Geplaatst: 28 juli 2008 het is echt een rot gezicht hoor, maar ik wil er wel een foto van maken. maar jullie zijn gewaarschuwt. Foto komt er zo aan ga hem gelijk maken,
Yvon72 Geplaatst: 28 juli 2008 Auteur Geplaatst: 28 juli 2008 het natte komt omdat ik het een beetje met afgekoelt gekookt water heb schoongemaakt.
The Email Female Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 Wat rot zeg! Heel veel succes bij de dierenarts...
Cynthia Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 Ziet er niet goed uit... Heel veel succes straks!
Mirrin&Catootje Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 Agossie! Hopelijk kan je DA wat voor je betekenen.
sannieentom Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 Wat erg zeg. Ik hoop dat de da wat voor jou en je nijntjes kan doen.
Laura1984 Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 Wat sneu zeg... ik ben benieuwd wat de dierenarts zegt...
Yvon72 Geplaatst: 28 juli 2008 Auteur Geplaatst: 28 juli 2008 nou we zijn weer terug. en idd het is myx. had moeder konijn meegenomen, met 5 kleintjes , de slechte in de schuur had ik thuis gelaten, en het andere grote konijn had ik meegenomen. Dus met 7 konijnen waren we bij de DA.en daar sta je dan, als de DA verteld dat het myx is, de grond zakte onder me schoenen vandaan. Tuurlijk ik was niet berekend op jonkie's maar nu ze er eenmaal zijn, wil ik ze goed verzorgen ook, en hebben ze me hart ook al gestolen. en nu vroeg ik de DA ? ja ze zijn eigenlijk te jong om te enten, maar als we niks doen, gaan ze zoiezo dood.Dus we hebben besloten om ze toch te laten enten, ondanks dat ze pas 4 weken zijn.En we hopen nu gewoon dat het helpt.Ook moeder is geent en het andere volw vrouwtje. Me man is nu met de hele zieke uit de schuur naar de DA waar hij een spuitje krijgt, en dat hij van zijn pijn verlost word.Daarna rijd hij door naar de bouwmarkt om horgaas te kopen om heel het hok mee te betimmeren. Pfff 2 dode konijnen in 1 dag.....dit is echt vreselijk, en dan nog de vraag, hoeveel volgen er nog?? Ik hoop echt zo ontzettend erg, dat de kleintjes het gaan redden, ze verdienen zo een goed leven. Ook hebben we zalf mee gekregen voor de rode oogjes. 3x per dag zalven. ik weet het even niet meer en zit er helemaal door heen.
Micky Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 (aangepast) Snap dat je er doorheen zit maar hartstikke goed dat je met de hele handel naar de DA bent gegaan. Je kunt ze nu alleen maar de beste verzorging geven en afwachten... Ik duim voor je en de nijntjes.Sterkte idg met het verlies van de andere twee konijnen. 28 juli 2008 aangepast door Micky
Yvon72 Geplaatst: 28 juli 2008 Auteur Geplaatst: 28 juli 2008 dit is witje ( het konijntje wat vanmorgen dood lag in het rennetje en dit is brunootje het konijntje waar Wim nu mee naar de DA is en wat ingeslapen word.
Micky Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 Het zijn prachtige konijntjes, helaas veel te vroeg gegaan. Ze stampen nu op de regenboogbrug...Nogmaals sterkte en duimen voor de anderen..
Cynthia Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 Wat verschrikkelijk! Hoop dat de rest van de nijntjes het allemaal redden.En natuurlijk sterkte met het verlies van deze 2.. Het waren echt schatjes
Aanbevolen berichten