pol&kik Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 Ik schrijf een handleiding voor de verzorgers van de konijnen als wij op vakantie gaan.Ik schrijf nu over een stuk van gas. Maar als ze naar de DA gaan ( het is een konijnkundige) welk medicijn krijgt het konijn dan toegediend?Want ik vind wel namen als equate, en areaopax, maar die moet je zelf kopen en in je konijnen-ehbo-kist hebben zitten.Ik wil graag met een goed gevoel weg op vakantie, dus iedereen bedankt alvast
Micky Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 (aangepast) Ik heb areaopax in huis maar ik weet niet zeker of je dat ook gebruikt bij gas. Volgens mij alleen bij verstopping. Er zijn vast wel kundige BBers die dat wel weten. 28 juli 2008 aangepast door Micky
pol&kik Geplaatst: 28 juli 2008 Auteur Geplaatst: 28 juli 2008 ik heb nu dit stukje : Gas : Een verstopping in de maag, waar te veel aan groenten zit wat niet verteert kan worden en een dodelijk gas oplevert. Gas is nummer 1 doodsoorzaak bij konijnen. Vaak lukt dat niet goed, en de urenlange pijn kan zoveel stress op de darmen geven dat de darmwerking helemaal stilvalt. Pijnstilling is daarom een belangrijk onderdeel van een gasbehandeling. Ook zyllen ze iets van laxeermiddel voorschrijven.
pol&kik Geplaatst: 28 juli 2008 Auteur Geplaatst: 28 juli 2008 Ik heb aeropax in huis maar ik weet niet zeker of je dat ook gebruikt bij gas. Volgens mij alleen bij verstopping. Er zijn vast wel kundige BBers die dat wel weten.ja, maar dat gebruik je als gas zelf thuis behandeld, ik heb dat niet in huis, en zelf ook nog nooit gebruikt, dus dan adiviseer ik ze liever om naar een KK DA te gaan.
bunny ranch chanty Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 bij gas is advies maseren en laten lopen je konijn dwang matig!!!!het gas moet er uit...
Micky Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 Toen ik naar de DA ging omdat ik dacht dat het in de darmen van Teun niet goed zat, heeft de DA een injectie gegeven met Primeral/rol (of zoiets). Dat was een middel om de darmen op gang te houden. Bedoel je zoiets?
pol&kik Geplaatst: 28 juli 2008 Auteur Geplaatst: 28 juli 2008 bij gas is advies maseren en laten lopen je konijn dwang matig!!!!het gas moet er uit...hoe bedoel je laten lopen je konijn dwang matig?
Caroline Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 Veel laten bewegen bedoelt ze. Bij gas gaat de DA normaal idd een injectie geven, MAAR alles hangt af van de oorzaak van het gas! Gas is soms een gevolg van bv traag werkende darmen en gistingsproces op andere plaats in de darmen,dan zal dus primperan gegeven worden. Gas kan ook ontstaan door bv het eten van het verkeerde voer zoals koolsoorten en dan moet het gas aangepakt worden... je kan dit dus niet echt beschijven want ook mijn info hier is onnauwkeurig en onvolledig. Ik zou er een pg of 3 voor nodig hebben denk ik...
pol&kik Geplaatst: 28 juli 2008 Auteur Geplaatst: 28 juli 2008 Veel laten bewegen bedoelt ze. Bij gas gaat de DA normaal idd een injectie geven, MAAR alles hangt af van de oorzaak van het gas! Gas is soms een gevolg van bv traag werkende darmen en gistingsproces op andere plaats in de darmen,dan zal dus primperan gegeven worden. Gas kan ook ontstaan door bv het eten van het verkeerde voer zoals koolsoorten en dan moet het gas aangepakt worden... je kan dit dus niet echt beschijven want ook mijn info hier is onnauwkeurig en onvolledig. Ik zou er een pg of 3 voor nodig hebben denk ik...\haha oke, ik heb mijn stulkje niet veranderd en de adressen van de DA zit erbij dus hopelijk komt het goed
kelly1986 Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 denk je niet ook dat je voor de verzorgers heel moeilijk vast te stellen is wanneer het om gas of een verstopping f een haarbal of weet ik veel wat gaat.... wellicht kun je gewoon de symptomen opschrijven van wanneer naar de dierenarts te gaan....
Aanbevolen berichten