Noekjuh Geplaatst: 27 juli 2008 Geplaatst: 27 juli 2008 Hooi! Toch maar eventjes een topicje! Happy heeft de laatste tijd weinig en kleine keuteltjes. Hij is niet stiller of iets. Zijn eetlust is wel wat minder maar niet echt dat ik kan zeggen dat hij heel weinig eet. Omdat het met Lucky ook zo begon maak ik me een beetje zorgen. Lucky was veel ouder maartoch. Ik heb hem vamiddag 1 nat blad andijvie gegeven en 1 blaadje witlof met een mespuntje prozyme erop.. Ik geef geen biks meer. Het is trouwens hoe het nu is al 1 of misschien 2 dagen. Hebben jullie misschien wat tips? Ik maak me best zorgen!
Caroline Geplaatst: 27 juli 2008 Geplaatst: 27 juli 2008 Geen zorgen maken, maar consequent verder doen waar je nu mee bezig bent! Die kleine keutels duiden op een vertraagde darmwerking. Hangt vaak samen met verharen ook. Het risico is een zgn "verstopping" ,dus darmimmobiliteit en dab stoppen ze met eten. Om dit te vermijden nu véél hooi aanbieden. Ik zou zeggen ambeteer hem elk half uur als dat kan met een nieuwe pluk hooi of wissel af met groen. Konijnen zijn meestal happig op alles wat je aanbiedt, maar stoppen na een tijdje met eten. Geen bergen aanbieden dus,maar altijd kleine beetjes zodat hij denkt dat hij moet eten. De darmwerking wordt gestimuleerd door vezels, vandaar zoveel mogelijk hooi laten eten. Dat aanvullen met groenten, ook zoveel hij opkan. Je hebt nu liever diaree dan verstopping! Ik zou veel verse kruiden geven, wortelloof,witloof. Vezels plus vocht,dat glijdt makkelijker. Prozyme was idd goed en stoppen met biks ook. Succes!!!
Aanbevolen berichten