Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Een van mijn 2 nijntjes heeft sinds gisteren een tranend oogje. Ze knijpt er ook vaak mee. Wat kan ik hier en aan doen en boven alles wat kan dit zijn?

Geplaatst:

Ik heb het oogje al voorzichtig uitgespoeld met water (eerst gekookt af laten koelen). Ze leek er geen pijn aan te hebben en bleef rustig zitten. Haar gedrag is verder ook niet anders al is ze vandaag wel erg lui. Ze eet goed ze rent en springt nog.

Geplaatst:

Is het oog ook pussig of rood aan de binnenkant ?

Inderdaad zoals NijntjeMarlot zegt..even kijken of je kan ontdekken of er iets in zit..het kan ontstoken zijn, soms is dat voor jezelf lastig te zien, vandaar of het pussig is of dat het binnenhoekje rood is, vaak zie je ook het 3de ooglid beter..

Als je het niet vertrouwd >>>>>>>>>>> Dierenarts

Geplaatst:

Ik heb al gekeken. Het is niet pussig er komt alleen heldere traanvloeistof uit. Er zitten geen korstjes en het oogwit en het ooglid zijn niet verkleurd. Het konijntje heeft wel lang op een tafel zon 3 meter van een open raam gestaan. Kan dit het probleem zijn? Ik heb het raam al dichtgehouden

Geplaatst:

het kan idd van de tocht komen.konijnen kunnen slecht tegen de tocht.

houd het even in de gaten.

nu de waarschijnlijke oorzaak is weggenomen zou het probleem ook snel over moeten zijn.

heeft ze dit morgen aan t einde van de dag nog bel je toch beter even de dierenarts om het na te laten kijken!

succes

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .