Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn ram is nu een paar maanden oud. Maar hij probeert mijn andere konijn al te dekken. wanneer mag ik hem laten castreren?

Ik ben een paar weken geleden bij de dierenarts geweest, en toen was tie nog te jong.

Geplaatst:

hoe oud is een paar maanden?

en wat is het geslacht van je andere konijn?

rammen zijn met drie maanden vruchtbaar en kunnen vaanf vier maanden gecastreerd worden.

voedsters zijn vnaf vier maanden vruchtbaar!

Geplaatst:

ze zijn ongeveer 20 weken.

het mannetje zit vaak op het vrouwtje. maar de dierenarts vondt het nog veelste jong.

laat hem van de week weer nakijken.

Geplaatst:

:s dan zal je voedster binnen nu en 1 maand een nestje jongen krijgen.

De ram kan al lang gecastreerd worden.

De ram nu onmiddelijk bij de voedster weg pakken, castreren en pas bij elkaar zetten als je voedster na 31 dagen nog geen jongen heeft.

Haal je de ram pas weg als het nestje er is dan is de kans heel groot dat je voedster opnieuw gedekt is en over 4 weekjes weer nestje jongen krijgen!

Geplaatst:

Heel slim jou DA...

jij zit volgende maand (misschien al eerder) met jongen!

Dus haal meteen jou ram bij de voedster weg anders zit je straks met 2 nesten!

En zoek aub een andere da die je ram al wel wil castreren want het kan al wel namelijk.

sterkte ermee..

Geplaatst:

Oh jee...idd dringend op zoek naar een andere DA...doe je dat niet en je konijntjes zijn eens echt ziek, kan deze je namelijk echt niet verder helpen...

Ik heb ook een ram en een voedster en mijn ram is al met 12 weken gecastreerd!!

Ikzou deze DA dus ook de castratie niet laten doorvoeren als ik jou was...

Geplaatst:

Ja ik kan me wel voorstellen dat een da zegt ik kan hem nog niet castreren.. dat is dan nog tot daar aan toe (ballen mischien nog niet ingedaald?)

Maar dan zou hij op zijn minst moeten mededelen dat de konijntjes wel uit elkaar gehaald meoten worden ivm vruchtbaarheid.

Geplaatst:

oooh jeetje.....

de dierenarts wist tovch hopenlijk wel dat een ram met 12 weken vruchtbaar is he???

mijn beide rammen zijn met 14 weken gecastreerd.....

zoals al eerder gezegd kun je er voor 99% wel vanuit gaan dat je binnen nu en dagen een nestje jongen kan verwacvhten!

Pa vandaag nog scheiden van de voedster! en hard op zoek naar een andere dierenarts!

Geplaatst:

wij dachten dat we 2 mannen hadden..toen bleek dat het een man en vrouw was hebben we gelijk een afspraak voor een castratie gemaakt..onze ram was toen zo'n 5 a 6 mnd (we weten zijn preciese leeftijd niet) nu 3 weken later hebben we een nestje..dus je ziet maar dat ze er snel bij kunnen zijn.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .