Ga naar inhoud

Konijntje ziek? Wat te doen?!


RubenK

Aanbevolen berichten

  • Reacties 171
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Naar aanleiding van het topic dat Anne&Zwiebje net gestart heeft ging ik even iets opzoeken en uitproberen. Want een klein dingetje dat me nog verontruste was dat Liko 'n beetje tandenknarste als ik 'm aaide. Maar dat is ook opgehelderd ;)... Hij ligt er nu een beetje voor pampus bij - maar daar hebben denk ik op dit moment, met deze temperaturen, wel meer konijntjes last van :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een konijn ... tjsonge jonge.... zit ik Liko te vertellen dat ik 'm zo ga dwangvoeren als ik klaar ben met m'n klusje, kijk 'ie me aan met die grote ogen...

Dus ik maak m'n ding eff af... en ja hoor - meneer begint aan de SS-brokjes te knabbelen, en daarna wat hooi te eten. Doet 'ie nou de hele tijd als ik over dwangvoeren ('haphap') begin te praten, dan gaat ie snel iets anders eten... tssssk. :sarcastic:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ruben soms staan bij mij ook de kringen onder me ogen.......Maar vaak zijn het helaas toch konijnen van andere mensen in mijn geval dan hihi.Maar ruben wat je nu allemaal weet over konijnen had je een week geleden niet kunnen dromen.Een konijn is geen simpel dier helaas.Maar je gaat er voor en zo willen we het graag zien.weltrusten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lol: Neen...eigenlijk,als dit alles goed afloopt is het een goede zaak... als er geen problemen waren geweest dan had je waarschijnlijk niet zoveel gelezen nu en met wat je geleerd hebt en ongetwijfeld nog zal leren nu met op BB te lezen, gaat jou konijn zeker een gezonder leven en beter leven tegemoet.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik pas op BB terrecht gekomen ben na de dood van mijn eerste konijn en pas toen (na bijna 8 jaar) heb beseft wat ik fout deed. Was ik eerder op BB komen kijken, dan had hij nu misschien nog geleefd...wie weet...hij is gestorven tijdens eenhittegolf, een dag van 46 graden. Van verkoeling had ik nog nooit gehoord en dan heb ik het nog niet eens over de junkfood die hij heel zijn leven heeft binnengeschrokt... ook dat heeft hem ongetwijfeld zwakker gemaakt.... JIJ zal die fouten dus niet maken.

Altijd de positieve kant bekijken hƩ :lol: Maar ik begrijp wat je bedoelt hoor. Ach, het beestje heeft je hart gestolen...

Hoe gaat het vandaag met hem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag gaat het opmerkelijk goed met Liko!!! Hij eet zo nu en dan een mondjevol hooi, zit altijd erg gretig aan 't groenvoer - en nu binnen een uur al meerdere malen aan de brokjes SS! Zometeen weer een dwangvoertje erbij.. en 't gaat helemaal top! (we hebben bijna-zwarte poepjes ;) - morgen gooi ik wel eventjes een fotootje online)

Hij was vanmiddag trouwens weer een slapzakje... maar dat lag aan de belachelijke temperaturen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou - eeen update voor deze morgen. One Liko heeft vannacht zo'n elf SS (nja, Beaphar Care+) brokjes gegeten. Een heel schoteltje groenvoer, en een niet-te-meten hoeveelheid hooi (sja, want hoe weet je nu hoeveel hooi 'ie precies gegeten heeft)

Momenteel is hij weer even een schoteltje aan het verorberen, en witlof is z'n ultieme favoriet -dat haalt 'ie altijd als eerste uit 't schoteltje, ook al ligt het helemaal onderop.

Voor de rest gaat het nog steeds geod! We gaan straksjes (voor't dwangvoeren) nog eventjes wegen om te kijken of't beestje ook is aangekomen ;)... hopelijk wel een beetje ... (gisteren woog'ie weer 390gr, dus ben benieuwd naar waar de naald vandaag uitslaat!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou - update'je ... het gaat nog steeds erg goed! Liko leek vandaag wel minder last te hebben van de hitte dan ikzelf! Hij heeft net een hele tijd hooi zitten eten en flink in de brokjes (Beaphar Care+) 'gehangen'. En een beetje lekker koel en fris groenvoer on the side.

Begin van de middag nog even gedwangvoederd, ook al kan ik daar niet echt van spreken, want hij at zo ongeveer de spuit met voer uit m'n hand. Hoefde'm niet eens bij'm naar binnen in z'n bekje te duwen - wat weer een hoop stress scheelt voor ons beiden ;)

Wat betreft foto zullen jullie nog heeeel eventjes geduld moeten hebben. Deze staat op de computer van Hester, en daar zit ze nu zelf achter. Dit is tevens de reden dat ik de laatste twee dagen iets inactiever was - alle computers hier hebben een grote beurt gehad, een nieuwe moest nog gebouwd worden - en dat duurde allemaal even iets langer dan me lief was. Maar goed... foto's --- zometeen ;)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze - de foto van de nieuwere poeperij. Het zijn dan met name de keuteltjes meer 'rechtsbovenin' de foto. De andere zijn al een dagje ouder. Hij is niet echt zindelijk momenteel - hij gooit het overal neer, dus beetje onbegonnen werk. Daarnaast was het merendeel vrij droog, dus plakt't niet aan'm vast ;) ---- morgen schoon hokje! :)

nieuwstepoeperijev5.th.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De opm mbt de pels in je foto-topic is dan mogelijk onterrecht omdat het om baby-pels kan gaan dan. Maar ook daar weet Cin meer van!

400gr... lijkt mij zo weinig... mogelijk is het een non-dwerg,maar dan lijkt het me nog weinig.

Ter vergelijking: die van mij zijn groot, ongeveer 3-3.5kg en wogen met 12 weken al 1.5 kg. Ik weet niet precies hoe het met kleinere rassen zit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .