Ga naar inhoud

Konijntje ziek? Wat te doen?!


RubenK

Aanbevolen berichten

  • Reacties 171
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik ben er mee bezig caroline...wil eerst even de keutels zien.Ik heb ruben gisteren aan de foon gehad en bepaalde dingen met hem doorgesproken.

Stress

nieuw huis

nieuw voer

word behandeld tegen coc

kunnen deze dingen veroorzaken.

kiezen zijn door da uitgesloten.....blijft er weinig meer over caroline.

Dus ik heb ruben advies gegeen hoe het konijntje weer aan het eten te krijgen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat idee heb ik ook... maar wat ik vreemd blijf vinden is dat hij nog steeds niet voldoende eet... ondertussen sleept dit al even aan en zijn darmen werken duidelijk nog, normaal gaan ze dan ook weer eten en net DAT vind ik vreemd...

Maar mogelijk is natuurlijk door om de antibiotica het darmstelsel weer overhoop gehaald en als hij zo stress-gevoelig is ook het DA bezoek eergisteren... meer is het misschien idd niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze een fotootje van de nieuwe poeperij... (klik voor vergroting)

denieuwepoeperijak6.th.jpg

En natuurlijk mag je alles wel zeggen hoor Caroline, jij was niet de enige die heel bang was voor Liko... ik trok 't zelf ook even niet meer .. maar goed...

Cindy, kan een andere 'biogarde' ook, niet pcies dat merk - hebben ze hier bij de C1000 niet, alleen een ander merk roeryoghurt... ik heb 'm overigens net een blaadje witlof gegeten, en dat ging 'whoops' naar binnen....

ennnnn.. hij is ook weer een beetje aangekomen!!!!

aangepast door RubenK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Juis aan de keutels te zien eet ie niet voldoende groen.Heel vezel rijk.Te licht van kleur.bio garde geen merk had ik gezegt hihi.Dus maakt niet uit.Als het maar neutraal is.Daar naast eff ruccola halen ,witlof ,petreselien wortel loof als ie dat weer gaat eten komt het wel goed met hem.Rustig kleine beetjes geven.$ keer per dag.Oude wat ie laat liggen weg halen en verversen door blijven gaan met dwang voeren en de biogarde.Daar naast hem dwingen te laten lopen.Eet hij al het groen op een handje per keer dan mag je er rustig aan brokjes bij geven.En dwang voer minderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga zo even dan biogarde halen en dan weer dwangvoeren - ik heb 'm overigens net betrapt op hooi eten! Niet veel, maar hij at uit zichzelf... twee blaadjes witlof heeft hij bijna op. Peterselie nog en rucola... komt er aan !!! :D... Wortelloof zal ik ook even naar kijken :P - probleem is alleen dat wij niet zo veel wortels eten hier, maar goed - maakt nu natuurlijk even niet uit :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is nu even aan't werk met z'n wortelloof... vind'ie heerlijk zie ik al wel .. doet me deugd - daar wil ik wel bospeentjes voor gaan eten ;) ... geef 'm even uitbuiktijd, en dan over half uurtje ongeveer maar even biogarde-criticalcare-dwangvoeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ie 2 schoteltjes groen eet nog maar 2 keer dwangvoeren.3 schotel 1 keer ect

bij 4 schotels mag ie bix eten en geeft je weer schotel groen minder.en kun je stoppen met dwang voer.

per dag yogurd blijven geven zolang ie medicijnen krijgt

Ik zal het onthouden... zou niet weten wat ik zonder je advies zou moeten Cindy!!! :D

Toltazuril mocht hij maar 3 daagjes hebben de van DA, wat jullie?! Hij heeft die drie dagen er nu op zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hehe, het lijkt idd weer beter te gaan... ik hoop dat het nu echt in stijgende lijn gaat!

De keutels idd wat Cin al zei, zitten idd niet genoeg vezels in... ik was er ook al in vergroting naar aan het kijken :lol:

Nog even tussendoor trouwens...yoghurt is zoals veel zaken mbt konijnen omstreden, jij in dit geval lijkt er baat bij te hebben. Ik heb mijn voedster ook actimel gegeven na hara castratie en haar heeft het ook deugd gedaan. Ik weet soms ook niet goed meer wat te denken van sommige zaken... Alleszins ik zou met de yoghurt maar zo lang doorgaan tot hij goed vanzelf eet, gewoon mbt gas, je weet nooit hoe hij daar weer op gaat reageren...maar cin geeft dat wel aan dan, gewoon haar advies volgen, zij heeft denk ik van alle mensen op bb de meeste jaren ervaring.

Cin, zou met zo'n stress- of darmgevoelig konijn ss niet het beste zijn? En prozyme in huis halen? Is beter om te geven dan annanassap aan zo'n gevoelig konijn niet? En ik denk dat als deze in de rui komt, je dat beter preventief geeft?

Oh ja, nog een tip...als je nog naar de dierenwinkel gaat: gedroogde kruiden meebrengen. Daar eten de mijne na ziekte ook altijd veel van. Kijk of je vind met enchinea in ,is goed voor de weerstand en heb je van vitacraft. Je hebt verschillende versies, konijnen vinden het lekker en zo krijgen ze weer extra vezels binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hester heeft inderdaad de SS brokjes geteld. Was naar aanleiding van jouw verhaaltje op de weblog. Ikzelf weet zo 1 2 3 niet meer hoeveel het er waren/zijn.

Heb net overigens gedwangvoederd met biogarde/criticalcare - en dat werkt goed! Hij morst een stuk minder, en hij lijkt het zelfs wel lekker te vinden. Toen Liko op mijn vinger knoeide likte hij deze daarna weer helemaal schoon. Bijzonder lief en schattig van 'm ;)

Ik zal's opzoeken waar Prozyme goed voor is ... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh...juist...nieuw in de konijnenwereld :lol:

Prozyme zijn eigenlijk enzymen , het is een produkt dat helpt om voedsel af te breken in de maag of de darmen, weet niet precies waar het werkzaam is.

Het is erg nuttig om preventief te geven tijdens de rui, kan je gewoon op wat natte groenten strooien. Op die manier krijgt je konijn minder snel vertraagde darmwerking en verstopping, iets wat net in de rui wel vaker voorkomt. Prozyme is ook typisch iets wat ze geven bij een konijn met verstopping of zelfs met gas. Eigenlijk is het een beetje hetzelfde als die yoghurt,alleen makkelijk te geven en te bewaren en er zit geen lactose in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .