Nienke48 Geplaatst: 12 juli 2008 Geplaatst: 12 juli 2008 Onze franse hangoor zat vandaag wat lusteloos in haar hok. Omdat we ons wat zorgen maakten hebben we haar even opgetild en we kwamen erachter dat ze d'r hele kont vies heeft, waarschijnlijk diaree dus..Moeten/kunnen we hier iets tegen doen??Haar zusje zit bij haar in het hok, kunnen we ze bij elkaar laten?
chantal1987 Geplaatst: 12 juli 2008 Geplaatst: 12 juli 2008 Het kan zijn door dat je je konijn te veel groente hebt gegeven. Mijn konijn had in het begin ook diaree door groenten. Ik wist toen nog niet dat je het langzaam aan op moest bouwen. Beter kan je van de week toch maar effe de DA bellen.
kelly1986 Geplaatst: 12 juli 2008 Geplaatst: 12 juli 2008 Heeft je konijn vandaag iets anders te eten gekregen dan ie normaal krijgt? ander voer? misschien meer of ander groenvoer? zo ja? dan is dat waarschijnlijk de reden... Geef je konijn eens alleen hooi en hooithee.Hooithee maak je door water te koken en als het water kookt er hooi aan toe te voegen.Dit laat je even trekken tot er een bruin goedje ontstaat.Vervolgens zeef je het hooi eruit waardoor er alleen de thee overblijft.Als het afgekoeld is geef je het aan je konijn. Merk je dat je konijn morgen middag nog diarree heeft neem je cntact op met een dierenarts en ga je er heen.Handig is om dan gelijk een beetje ontlasting van je konijn mee te nemen zodat de dierenarts dit kan onder zoeken
Nienke48 Geplaatst: 12 juli 2008 Auteur Geplaatst: 12 juli 2008 Ze heeft vandaag niets bijzonders gehad. Wel hebben ze deze week voor het eerst wortel gegeten. We weten niet zeker of zij dat ook heeft gegeten, ze leek het niet lekker te vinden. We houden het in de gaten! Alvast bedankt voor de tips!
Nienke48 Geplaatst: 13 juli 2008 Auteur Geplaatst: 13 juli 2008 Helaas is Golden overleden, 10 minuutjes na mijn laatste berichtje. We hebben haar begraven op een mooi plekje.
bunny ranch chanty Geplaatst: 13 juli 2008 Geplaatst: 13 juli 2008 ga met je andere konijn naar de dieren arts als het zo snel is gegaan vermoed ik cocidiose dodelijke ziekte als je niet optijd bent...Hij kan aan haar keutels zien of andere nijn ook behandeld moet worden.
Aanbevolen berichten