Nele1986 Geplaatst: 11 juli 2008 Geplaatst: 11 juli 2008 Hallo, eerder deze week was ik met men Adaya naar de dierenarts geweest omdat ze op korte tijd erg vermagerd was,Ik had mest binnengedaan dinsdag, ze hadden in het labo niks gevonden in de keutels, Nu dernet ging ik hun toilet uitkuisen en adaya heeft altijd de neiging om op het toilet te gaan zitten als er geen toiletje instaat, ik het ze gelijk even opgenomen en gekeken naar haar prottie, platte aanéénhangende keutels ik neem de keutels op en ik zie er een worm tussen wriemelen, terwijl ik de dierenarts opbelde ging ze weer naar toilet, ale de toilet die er niet instond, en ze had weer gekeuteld ook weer wormen, ik in mn auto gesprongen naar de dierenarts met adayaZe heeft haar nu een spuitje in haar nek gegeven, binnen 14 dagen nog is herhalen en dan zoude alle wormen moeten weg zijn. Nu moet ik ook yin zeker en vast nog is behandelen, ben blij dat ik dan uiteindelijk toch iets gevonden heb. Het kon toch nie normaal zijn dat ze op korte tijd zo mager geworden was. alé ze is nog dik genoeg hoor ze weegt 2,90kg, ze is ook redelijk groot hoor.
kelly1986 Geplaatst: 11 juli 2008 Geplaatst: 11 juli 2008 een spuitje in de nek tegen een worm besmetting???Ik ben dan wel eens hee benieuwd wat het spul is dat ze in dr nek heeft gekregen. De enige behandeling tegen wormen die echt effectief is gebleken is behandeling met vloeibare panacur....
Nele1986 Geplaatst: 11 juli 2008 Auteur Geplaatst: 11 juli 2008 Stronghold zowel goed voor wormen en andere beestjes, voor pups en kittens tot 2,5kg, vandaag en binnen 14dagen nog is, dat gebruiken ze ook om pups te ontwormen.
Caroline Geplaatst: 11 juli 2008 Geplaatst: 11 juli 2008 Maar waarom geeft een DA stronghold wat wordt opgenomen als panacur niet door het lichaam wordt opgenomen en zo goed als alle parasieten doodt??? Ga jij niet naar dezelfde DA als de konijnenburcht? Die zou toch wel moeten weten waar hij het over heeft? BV dat je wormen niet altijd ziet in keutels en er niet in elke keutel wormen zitten als het konijn wormen heeft...basiskennis voor een DA denk ik...
Nele1986 Geplaatst: 11 juli 2008 Auteur Geplaatst: 11 juli 2008 Dit wordt wel door het lichaam opgenomen, via de huid en via het bloed, en dood alle parasieten, ik geloof de dierenarts ze zal toch wel weten wat ze doet zeker
Caroline Geplaatst: 11 juli 2008 Geplaatst: 11 juli 2008 Zal ik eens alle topics van de afgelopen maand opzoeken waar een DA een verkeerde diagnose gesteld heeft ..??? Want dat zijn er veel...en er zijn ook een paar dieren aan gestorven...ook mensen die dachten een goede DA te hebben... Net omdat het opgenomen wordt door het lichaam en panacur niet, is panacur veel veiliger voor je konijn...
Nele1986 Geplaatst: 11 juli 2008 Auteur Geplaatst: 11 juli 2008 ik weet het op den duur zelf ook nie meer hoor, ze heeft nu toch al zo een spuitje gehad dus, wat kan ik dan beter nu doen?
Caroline Geplaatst: 11 juli 2008 Geplaatst: 11 juli 2008 Maar Nele is het nu dezelfde DA waar je naartoe gaat? Wat die zou toch echt bekwaam moeten zijn en misschien heeft ze in dat geval een andere reden om geen panacur te geven???
kelly1986 Geplaatst: 11 juli 2008 Geplaatst: 11 juli 2008 het is nu al gebeurd.... Stronghold is een veel te heftig middel om een konijn mee te ontwormen! panacur doet zijn werk, word niet opgenomen en verlaat het lichaam weer is daardoor veel veiliger voor konijnen dus. Zoals Caroline al aangafr zijn er meer dierenartsen die niet voldoende van konijnen af weten dan dierenartsen die echt kundig zijn!Een konijn ontwormen met stronghold is naar mijn mening niet echt ingewijd zijn op konijnengebied! Ik zou de tweede behandeling met stronghold dan ook zeker niet meer laten doen en bij een andere dierenarts vloeibare panacur halen.
Nele1986 Geplaatst: 11 juli 2008 Auteur Geplaatst: 11 juli 2008 kijk!!! ook de meiden van de konijnenburcht zeggen dat stronghold geen kwaad kan! het andere product daar ééntegen wel 'frontline is dodelijk! Alleen dat dus de stronghold niet alle wormen kan wegnemen, maar goed zeggen ze dat je dierenarts dit nu gebruikt heeft maar je gaat beter over naar panacur dat helpt beter de wormen te verhelpen. Dus denk niet dat alle dierenartsen dommerikken zijn!Ze hebben serieuse studie's gedaan denk daar maar is aan!
kelly1986 Geplaatst: 11 juli 2008 Geplaatst: 11 juli 2008 Nele, ik denk dat je niet helemaal begrijpt wat er bedoeld word. Stronghold is geen dodelijk middel voor konijn, Frontline is dit wel!Máár: stronghold is niet het meeste geschikte middel voor wormenbehandeling bij konijnen!De beste wormenbehandeling voor konijnen is een behandeling met panacur..... Dat dierenartsen gestudeerd hebben is zeker waar....Allen krijgen ze binnen hun gehele opleiding diergeneeskunde maar ongeveer 5% van hun studie aan konijnen gewijd.... De konijnen geneeskunde maakt continu nieuwe ontwikkelingen door.Hier heeft zeker niet iedere dierenarts evenveel verstand van! konijnen zijn vaak nog een ondergeschoven kindje binnen dierenartsenpraktijken.
Nele1986 Geplaatst: 11 juli 2008 Auteur Geplaatst: 11 juli 2008 Ik weet dat wel, zo dom ben ik ook weer niet, maar het is toch zo moeilijk om iedereen te geloven, kijk de ene zegt nele je moet dat doen de andere zegt nee nele je moet dit doen ik weet het op den duur zelf nie meer hoor.Met mn vorige nijnen die ik al heb gehad zo'n stuk of 5 heb ik nooit veel problemen gehad, ik wou dat ik het zelf allemaal wist, khad misschien beter zelf dierenarts geworden.maar daar is het nu te laat voor.maar kga asap morgen naar de apotheek van wacht gaan om panacur te halen! en meteen yin behandelen en haar binnen 10 dagen behandelen met panacur! goed???
kelly1986 Geplaatst: 11 juli 2008 Geplaatst: 11 juli 2008 Nee ik snap wel wat je bedoeld dat het af en toe erg verwarrend is allemaal....Er zijn over konijnen zo veel waar en onwaarheden bekend dat het vaak moeilijk is om te bepalen wat wel en niet goed is..... Ik zou even de resultaten van de stronghold van vandaag afwachten en dan over een dag of twee gaan behandelen met panacur. panacur geef je 0.8 ml panacur per kilo konijn.na 16 uur zie je mogelijk wormpjes in de keutels. Zie je wormen? herhaal je de behandeling na 10 dagen... Ze je geen wormen is het klaar succes
Nele1986 Geplaatst: 11 juli 2008 Auteur Geplaatst: 11 juli 2008 (aangepast) op den duur wordt het allemaal teveel hoor, soms denk ik waarom hou ik toch konijnen pfft, maar als je dan ziet hoe verliefd ze zijn enzo altijd maar kussen, knuffelen, die houden echt van elkaar, daarstraks had ik haar even appart gehouden en ze gingen beide aan de deur trekken om bij elkaar te zitten, ze is en blijft lief, deze morge maakte ze zelfs nog 'reuze binkie's zo blij dat ze was dat de deur weer openging van de ren. deze voormiddag hadden ze zelfs voor de vrijheid gekozen van de tuin, ze waren ontsnapt uit hun hok, dat zal leuk geweest zijn, mn pa heeft ze moeten vangen want ik was gaan werken 11 juli 2008 aangepast door Nele1986
bunny ranch chanty Geplaatst: 6 augustus 2008 Geplaatst: 6 augustus 2008 helaas weten de dieren artsen eigelijk niks over wormen bij konijnen.De reden ze krijgen dat niet op school geleerd......Een konijn is bij de opleiding een onder geschoven kindje vandaar.De meeste da´s zullen zich daar zelf in moeten scholen of verdiepen.Ook mijn da had nog nooit van wormen gehoord laat staan gezien op me foto´s maar samen hebben we toch de juiste plan getrokken en er werk van gemaakt.En getest wat het beste werkt ter bestreiding van de wormen.Dus je kunt er samen ook positief uit komen.
Aanbevolen berichten