chantal1987 Geplaatst: 9 juli 2008 Geplaatst: 9 juli 2008 Mijn konijn heeft heel erg last van jeuk, ik vind het zo sielig. Het komt waarscheinelijk door mijt of een schimmelinfectie. Is het misschien handig om mijn konijn te wassen? Zonder shampoo of met? Ik heb geen shampoo in huis want ik weet niet welk merk goed is. Ik vraag het hier maar op BB want de da geeft mij altijd slechte raad.
andremiranda Geplaatst: 9 juli 2008 Geplaatst: 9 juli 2008 Tegen mijt kan je stronghold voor kittens gebruiken, te verkijgen bij de DA.Druppelen in de nek en herhalen na 4 weken. Was bij mijn konijn daarna over.Tegen schimmel weet ik helaas niets, wellicht iemand anders hier.Zou toch met je konijn naar een DA gaan, ken je geen andere in je buurt die wel bekwaam is? Die zou direct moeten kunnen zien wat het is namelijk, hij kan huisschilfers bekijken onder de microscoop.Heeft je konijn ook kale plekjes? Succes!
Vanessa Geplaatst: 9 juli 2008 Geplaatst: 9 juli 2008 Ik zou er toch eens mee naar een konijnkundige DA gaan!
kelly1986 Geplaatst: 9 juli 2008 Geplaatst: 9 juli 2008 Ze is al met haar konijn bij de dierenarts geweest en het beestje is behandeld met 1 injectie ivomec. Het komt trouwens wel vakaer voor dat 1 injectie ivomec niet gelijk de mijt verhinderd. Maar ik zou toch aan je dierenarts vragen of hij voor ie de tweede injectie ivomec zet een staaltje neemt en even onder de microscoop kijkt. Ik zou je konijn niet wassen. als het mijt of schimmel is is het een huidaandoening die je niet zomaar wegwast.Ik weet ook niet of het bevorlijk is om een vochtige omgeving te creeren bij zoiets... ik zou het dus niet doen.
bunny ranch chanty Geplaatst: 9 juli 2008 Geplaatst: 9 juli 2008 eerst moet da zeggen wat het is dan krijg je van hem als het goed is de juiste shampoo mee!!! succes
chantal1987 Geplaatst: 10 juli 2008 Auteur Geplaatst: 10 juli 2008 AndreMiranda: Mij konijn heeft idd kale plekken, het is ook veel erger geworden. Hij heeft er ook afgebroken haren tussen zitten. We moeten Maandag met ons konijn voor een 2e injectie. Dan ga ik gelijk vragen of hij een staaltje neemt. Ik ga mijn konijn niet wassen, ik wacht de dierenarts wel af.
andremiranda Geplaatst: 10 juli 2008 Geplaatst: 10 juli 2008 Hoi Chantal, Ga idd met Kelly mee, de DA moet een staaltje afnemen. Mijt is met meerdere behandelingen op te lossen, maar als het wel iets anders is zal ie toch echt moeten kijken. Ik durfde zelf de shampoo niet aan, vanwege het wilde ongecontroleerde gedrag van mijn ram als je hem ook maar even vasthoudt.Mijn (oude) da had in eerste instantie mijt ook niet herkend, ondanks de kale plekken. Met behulp van een paar BB'ers kennis opgedaan en toch weer heen gegaan en het was echt mijt! Ook dom van mij, want de kale plek werd steeds groter, maar ja.... als de da het zegt.....Miss kan je hier op BB kijken of er een een konijnkundige DA in jouw woonomgeving is. Nogmaals succes!
chantal1987 Geplaatst: 10 juli 2008 Auteur Geplaatst: 10 juli 2008 Bedankt iedereen. Ik heb gister het Wilhelminapark ge mailt om te vragen voor info.IK heb vandaag dit mailtje terug gehad. Als je er zeker van wilt zijn dat er een schimmel infectie is dan kun je dit beoordlen met een woodse lamp, de haren onder de microscoop bekijken en/of een schimmelkweek inzetten. Vooral dit laatste zal bewijzend zijn. We zien echter bijna nooit schimmel infecties bioj konijnen. Ik denk als ik het zo lees eerder aan mijten dan aan schimmel.Je dierenarts heeft een injectie gegeven, dit zal ivomec zijn geweest en deze moet inderdaad worden herhaald. Wij gebruiken echter een pipet stronghold, die na 3 weken opnieuw gegeven moet worden. Volgens mij is de wilhelminapark ook konijnenkundig. Ik hoor van heel veel mensen van BB dat deze dierenarts erg goed is.
sannieentom Geplaatst: 10 juli 2008 Geplaatst: 10 juli 2008 Ik heb altijd Beaphar Anti-parasiet 150 in huis. Dit is ter bestrijding van spoel- en zweepwormen, mijten en luizen bij konijnen, cavia's, ratten, chinchilla's en fretten. Mijn ratjes hebben namelijk wel eens last van mijten en het helpt altijd erg goed. Je kunt het kopen in een dierenspeciaalzaak en het is helemaal niet zo duur.
chantal1987 Geplaatst: 10 juli 2008 Auteur Geplaatst: 10 juli 2008 Ik heb altijd Beaphar Anti-parasiet 150 in huis. Dit is ter bestrijding van spoel- en zweepwormen, mijten en luizen bij konijnen, cavia's, ratten, chinchilla's en fretten. Mijn ratjes hebben namelijk wel eens last van mijten en het helpt altijd erg goed. Je kunt het kopen in een dierenspeciaalzaak en het is helemaal niet zo duur. Ik gebruik denk ik liever iets wat de da voorschrijft. Misschien is t wassen wel helemaal niet meer nodig . Ik moet Maandag naar de DA voor een 2e injectie dus ik wacht dan wel af wat hij zegt.
Aanbevolen berichten