lizzie1981 Geplaatst: 10 juli 2008 Auteur Geplaatst: 10 juli 2008 mijn konijnen zitten altijd binnen dus daarom stond ik er ook van te kijken dat ze wormpjes hebben, ik heb namelijk nauwelijks vliegen in mijn huis.....De wond is trouwens wel gesloten, die ziet er goed uit, maar deze DA had Bo niet gesteraliseerd, maar haar collega, dus ze wilde gewoon het zekere voor het onzekere nemen. De panacur wordt zowiezo besteld nu, die is er morgen of maandag! Maar ik ga nu dit eerst gebruiken en idd als dit niet goed is, de panacur
Caroline Geplaatst: 10 juli 2008 Geplaatst: 10 juli 2008 Tja... wat moet ik hier nu op zeggen... Zowel ik als Cindy zeiden net al dat je echt panacur moet hebben... dat zeggen alle konijnkundige DA'en. Panacur is één van de meest veilige medicamenten die er bestaan, overdosering is bijna niet mogelijk omdat het niet wordt opgenomen door het lichaam. Mijn DA heeft me dit ook eens helemaal uitgelegd. De panacur voor konijnen verschilt gewoon niet van de rest mbt werkzame bestanddelen...dat kan ze toch héél snel opzoeken? Nu ja, ik veronderstel dat het al een voordeel is dat ze je tenminste geloofde ...doen ook veel DA'en niet als je afkomt met mijn konijn heeft wormen... Nu zal je dus idd 2 keer moeten behandelen...
Caroline Geplaatst: 10 juli 2008 Geplaatst: 10 juli 2008 Oh ja...dit is geen opm naar jou toe hoor, ik weet hoe mondig je moet zijn om op een goede manier tegen je DA in te gaan... maar hou dit voor de toekomst gewoon in je achterhoofd... ALS je konijn eens ernstig ziek is en er zijn twijfels bij diagnose of behandeling, dan weet je dat jou DA duidelijk niet van alles mbt konijnen op de hoogte is en je mogelijk naar een andere moet ...
lizzie1981 Geplaatst: 10 juli 2008 Auteur Geplaatst: 10 juli 2008 Ik snap heel goed wat jullie zeggen, en hopelijk begrijpen jullie me niet verkeerd.Het is nu echt niet zo dat ik het nu beter denk te weten en toch mijn eigen pad volg, want dan zou ik jullie nu niet om hulp moeten vragen. De panacur is ook besteld voor mij, maar omdat ik niet zo goed durf te wachten tot dat spul er is dacht ik dit te gebruiken. OMdat dus blijkt dat mijn nijnen dit al langer hebben en er een grote kans is dat de panacur er pas maandag is. Ik heb twee andere DA's gebeld en die hadden het ook niet op voorraad...ik probeer echt het beste te doen voor mijn nijnen want die twee zijn net mijn kinderen, ik heb er echt alles voor over. Maar goed ik ga zo de kooi even heel goed schoonmaken en hoop dat het goed komt
lizzie1981 Geplaatst: 10 juli 2008 Auteur Geplaatst: 10 juli 2008 (aangepast) Lastige is dat het een praktijk is waar 4 dierenartsen werken...meestal heb ik dezelfde maar nu was het dus een ander.... Ik snap trouwens dat het geen opmerking naar mij is. Ik vind het ook kei moeilijk om tegen een DA in te gaan zeker omdat dit mijn eerste twee nijnen zijn en ik nog heel veel moet leren 10 juli 2008 aangepast door lizzie1981
kelly1986 Geplaatst: 10 juli 2008 Geplaatst: 10 juli 2008 Jammer dat je dierenarts niet naar je heeft willen luisteren wat betreft de panacur.Met iverquantel ga je het echt niet redden.Hier is ooit eens ene topic geweest van lia die maar aan de gang bleef met een wormen besmetting.... door het gebruik van iverquantel.
lizzie1981 Geplaatst: 10 juli 2008 Auteur Geplaatst: 10 juli 2008 goed nieuws DA belde net dat de panacur morgen binnen is! Ik kan het morgen ophalen.Kan ik dan nog een dagje wachten? Ik heb dat andere nog niet gebruikt!
kelly1986 Geplaatst: 10 juli 2008 Geplaatst: 10 juli 2008 Ik zou dan tot morgen wachten en gelijk met he t goede behandelen! fijn dat het er morgen wel is!
margreet Geplaatst: 10 juli 2008 Geplaatst: 10 juli 2008 Ook mijn dierenarts heeft de panacur niet standaard in huis ondanks dat het toch een zeer konijnkundige da is.En een andere da praktijk in Dieren heeft het ook niet standaard op voorraad.Ik denk dat iedere da zo zijn eigen medicijnen heeft.Hoewel ik ook een groot voorstander ben van panacur.Ik heb het gelukkig ook altijd in huis dankzij Mireille.Ik heb in het verleden ook aan den lijve ondervonden dat andere merken dan panacur niet afdoende helpen tegen alle soorten wormen.
bunny ranch chanty Geplaatst: 10 juli 2008 Geplaatst: 10 juli 2008 Breng je het andere gewoon terug naar de da !!!Ja ik heb inmiddels genoeg haar op mijn tanden wat da´s betreft scheelt natuurlijk ook.En breng je da op de hoogte van het wormen toppic meeste da´s hebben nog nooit wormen gezien.
lizzie1981 Geplaatst: 11 juli 2008 Auteur Geplaatst: 11 juli 2008 de panacur is intussen gegeven, na hoeveel tijd moeten er nu wormen zichtbaar zijn? Wat me wel opvalt is dat de keutels bij beide veel groter zijn dan normaal. Ze drinken en eten verder wel goed.
Nele1986 Geplaatst: 11 juli 2008 Geplaatst: 11 juli 2008 hallo, je moet effe mijn nieuwe topic lezen, mn nijn heeft ook wormen ze heeft een product gehad in haar nek, ook hem kun je best zo een product geven in de nek.
Caroline Geplaatst: 11 juli 2008 Geplaatst: 11 juli 2008 de panacur is intussen gegeven, na hoeveel tijd moeten er nu wormen zichtbaar zijn? Wat me wel opvalt is dat de keutels bij beide veel groter zijn dan normaal. Ze drinken en eten verder wel goed. Lizzie, maak eens een paar keutels open dan en kijk eens of er niet teveel haren inzitten... Normaalgezien zijn kleine keutels een teken van een beginnende verstopping,maar ik heb hier gemerkt dat bij de tweeling de keutels door teveel haren groter en ovaler werden. Als er veel haren inzitten, extra veel groenvoer geven en vezels, dus veel hooi en groen en minderen met biks. Als je prozyme in huis hebt,dat bijgeven. Ik dacht 16 uur ongeveer voor de wormen er beginnen uitkomen.
kelly1986 Geplaatst: 11 juli 2008 Geplaatst: 11 juli 2008 je zou de wormen +/- uur na toediening van de panacur in de keutels kunnen terug zien.!je kunt ook keutels open maken omdat de wormpjes niet altijd aan de buitenkant van de keutsl zitten.
lizzie1981 Geplaatst: 13 juli 2008 Auteur Geplaatst: 13 juli 2008 nou ik heb gewoon geen worm kunnen vinden!! Ik snap er niks van....ik heb gewoon twee levende wormen in mijn handen gehad een paar dagen geleden en nu ook na openen van keutels heb ik niks gevonden!Wel vond ik dat de keutels van mijn konijnen veel groter waren dan normaal. Ze hebben ook erg weinig water gedronken het weekend. Maar ze zijn allebei in goede doen en eten en drinken weer. En vooral: spelen weer en kunnen elkaar niet missen! Dus ik snap niet dat ik geen wormen gezien heb maar ben ook wel blij dat het er niet veel waren dus!
Aanbevolen berichten