Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo iedereen ,

ik heb van zondag een nieuw konijntje opgevangen van een aziel het heeft nog geen naam :$ maar ze zit al 2 dagen met diaree.

ik geef haar sinds gisteren alleen maar hooi en water maar het stopt niet.

gisteren heb ik ze ook een mini badje gegeven omdat ze vol zat met poep.

kan iemand me helpen?

groetjes

Geplaatst:

Als ze het al 2 dagen heeft, zou ik misschien naar de dierenarts gaan. Onze konijntjes hebben er beide ook wel eens last van gehad, maar slechts een halve dag en dan was het over. Eén keer heeft Nijn het langer gehad, en toen had hij iets van verstoord darmen ofzo. Hij heeft toen antibiotica gehad van de dierenarts en toen was het na een dag over...

Je kunt daarnaast ook hooithee geven, bij ons vonden ze dat toen lekker.

Geplaatst:

Je er in ieder geval al goed aan gedaan door hem enkel hooi en water te geven.

Je3 kan eventueel nog wat hooithee maken.

dit maak je door water te koke en hier hooi in te laten weken.

als het water bruin verkleurd is goet je het hooi af en laat je het goedje afkoelen.

als het afgekoeld is kun je het aan je konijn aanbieden.

Maar;

Als een konijn al twee dagen diarree heeft en dit na enkel hooi en water nog niet verdwijnt zou ik idd ook even een bezoekje aan de dierenarts brengen en eventueel een papiertje met wat poep meenemen!

Geplaatst:

gisteren heb ik mijn konijn hooithee gegeven en dan naar de dierenarts gebeld om een afspraak te maken voor vandaag.ik heb hem een beetje moeten dwangvoeden maar daarna likte hij de thee zelf op.de dierenarts had mij gezegd dat ik hem tijdelijk prinperan moest geven voor zijn darmpjes.het ging precies weer een beetje beter met hem.ik ben tot 4 uur opgebleven om te zien dat alles goed was en ik probeerde hem ongeveer elk uur een beetje thee of water te laten drinken.

daarna ben ik gaan slapen want hing het niet meer vol...

toen ik opstond schrikte ik dood.mijn konijntje lag met zijn rug en zijn 4 poten omhoog in de kooi...

ik dacht , oh nee het kan niet waar zijn :'(

toen ik dichterbij kwam zach ik dat hij nog ademde maar ik was doodsbang.

ik heb dan meteen de da gebeld en mocht meteen komen ietske voor mijn afspraak dan...

nu hij kon zelf niet meer op zijn pootjes staan , hij viel meteen om mijn nijntje :(

de da zij dat hij cce had of zoiets ik heb het niet goed begrepen.

het is een gevolg van diaree maar de oorzaak wist hij niet meteen.

dus mijn nijntje had al een vertraagde hartslag en koud....

nu ben ik net terug thuis en de da hou mijn nijn voorlopig bij hem.

hij gaat ze warmte geven en dwangvoeden en alle vitaminen geven die ze nodig heeft.

toen ik aankwam kreeg ze al een spuitje antibioticum en een spuitje vitamines.

nu moet ik vanavond terug gaan eerst bellen om te zien hoe het gaat.

ik hoop dat alles in orde komt :(

Geplaatst:

Sterkte Nala. Hopelijk gaat het snel beter met je nijn. Hij kan nu op geen betere plek zijn dan hij nu is en hopelijk kan de DA hem snel beter krijgen.

Geplaatst:
Sterkte Nala. Hopelijk gaat het snel beter met je nijn. Hij kan nu op geen betere plek zijn dan hij nu is en hopelijk kan de DA hem snel beter krijgen.

dankje micky

Geplaatst:
cocidiose heeft ie een besmettelijke en kan dodelijke ziekte zijn.

dankje dat heeft de dierenarts ook gezegt :'(

ik kwam alleen niet op de naam...

Geplaatst:

is het in dit geval niet handig om ook even het asiel op de hoogte te brengen waar je je konijntje vandaan hebt gehaald.

Dan kunnen hun ook de konijnen in de gaten houden.

Want jouw konijntje zal het dan wel in het asiel hebben opgelopen.

Geplaatst:

hallo dames ,

dank jullie voor de steun.

ik denk dat hij het niet van het asiel heeft omdat zijn keutels normaal waren de eerste dagen.

ik heb net gebeld met da en ik heb geen goed nieuws :(

ze zei dat mijn nijn alleen maar achteruit ging.de da wou haar dwangvoeden en ze kauwde zelf niet meer.dat is dus een heel slecht teken.

vanavond moet ik nog eens terug bellen , ik hoop dat alles weer beter gaat maar ik vrees er voor :(

Geplaatst:

mijn da belde me op om te zeggen dat mijn nijntje het niet heeft gehaald :(

er was niets meer aan te doen ...

ik voel me echt zo rot...

Geplaatst:

Ooh, wat erg. Ik begrijp dat je je rot voelt. Je had alles gedaan wat je kon doen en soms is dat helaas niet genoeg.

Sterkte met je verlies..

Geplaatst:

danje micky :( ,

en dat allemaal op de dag van men verjaardag ..

ik had juist gehoopt dat men verjaardag een geluksdag had geweest voor mijn nijntje :( maar ja nu is hij er niet meer :( en ik kan er niks aan veranderen.

Geplaatst:

Ah nee, Danja. Dat is echt geen verjaardagsnieuws. Troost je met de gedachte dat je nijntje nu ook geen pijn meer heeft. Misschien kan je een stukje schrijven in de Regenboogbrug. Dan kan je je verdriet delen. Nogmaals sterkte..

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .