Nerwen Geplaatst: 7 juli 2008 Geplaatst: 7 juli 2008 Ik heb vanochtend mijn konijn naar de dierenarts moeten brengen vanwege haakjes aan de kiezen. Ze stopte gisteravond laat met eten en het was toen al te laat om nog naar de dierenarts te gaan. Ik kan haar om 1 uur weer ophalen. Wat kan ik haar het beste te eten geven zodat ze snel weer begint met eten?? Korrels, hooi, groente?? Als ze niet wil eten moet ik haar dan dwangvoeding geven?? En hoe moet je dat doen?? Ik hoop dat iemand mij hier snel antwoord op kan geven!
Nele1986 Geplaatst: 7 juli 2008 Geplaatst: 7 juli 2008 Misschien vraag je dat best allemaal aan de dierenarts, die zal dat allemaal wel weten.Als je moet dwangvoeren geef je best zo een potje babyvoeding van drie maand met wortelen en aardappelen, heb ik mijn vorige nijn ook al moeten geven toen hij zelf niet meer kon eten, dat kun je dan in een spuitje doen (zonder naald) en het bovenste eraf knippen, beetje eten in duwen en met dat spuitje in zen mond duwen, dat zal je nijn wel goed opeten, moest je hem moeten dwangvoeren natuurlijk Hopelijk gaat het snel goed met je nijn.
Nerwen Geplaatst: 7 juli 2008 Auteur Geplaatst: 7 juli 2008 Ik zal het nog wel vragen aan de dierenarts maar dacht vraag het hier alvast. Als ik dan nog iets uit de winkel moet halen ofzo kan ik dat alvast doen. Ik hoop natuurlijk niet dat ik haar dwangvoeding moet geven!
Caroline Geplaatst: 7 juli 2008 Geplaatst: 7 juli 2008 De meeste konijnen gaan eens de haken van de kiezen zijn vanzelf weer eten, tenzij ze bv wondjes heeft,dan duurt het misschien wat langer.Biks zal waarschijnlijk het laatste zijn waar ze aan begint. Zacht (kruiden) hooi is erg goed en al het groenvoer wat ze gewend is.Vermits ze gisteren gestopt is met eten is het zéér belangrijk dat je kan vermijden dat haar darmen stilvallen, liever dus teveel goenvoer en een beetje diaree nu dan het risico op verstopping of uitdroging. Je kan eventueel aan je DA een darmstimulerend middel meevragen (primperan of cisaral) als ze nog niet eet na haar operatie. Succes!
Nerwen Geplaatst: 7 juli 2008 Auteur Geplaatst: 7 juli 2008 Ze is nu weer thuis. Ze zit nu weer lekker bij haar vriendje die haar lief aan het likken is. Ze is wel nog wat suf door de narcose. Ik heb een hoop groenvoer neergelegt en daar begon ze gelukkig meteen aan te eten. Ik blijf haar toch nog even goed in de gaten houden aangezien ze wondjes op haar tong heeft waardoor het eten mischien toch nog pijn doet. Ze heeft nog geen hooi gegeten maar dat komt nog wel denk ik. Bedankt voor jullie hulp!
Aanbevolen berichten