nathalie b Geplaatst: 4 juli 2010 Geplaatst: 4 juli 2010 Ergens vind ik koelelementen een beetje een eng idee, want als ze die openknagen ben je niet blij, dus ik houd het bij een fles water in de vriezer, en inderdaad het laken. Het gaat nog weer een stukje beter dan vanmiddag. vandaar dat de kooi er ook opgeplaatst wordt.....ze kunnen er onmogelijk bij namelijk!
Dollie Geplaatst: 4 juli 2010 Geplaatst: 4 juli 2010 Da's een supertip Nathalie! Die onthou ik! (Heb nu geen binnennijnen, maar goed.)
nathalie b Geplaatst: 4 juli 2010 Geplaatst: 4 juli 2010 Ik had er ook nooit wat aan omdat ik buitennijnsels had maar er zijn genoeg mensen met binnennijnsels. Misschien kan het wel in een buitenhok......dubbele bodem maken ofzo ? Ik heb me er eigenlijk niet meer verder in verdiept....
Aya Geplaatst: 4 juli 2010 Geplaatst: 4 juli 2010 Voor binnenkonijnen is het inderdaad ideaal. Zal het ook doorgeven aan een vriendin van me, haar cavia zit in een binnenhok ^^ Zit zelf ook even na te denken hoe ik dit bij mijn buitenhok kan doen, moet op zich mogelijk zijn..
Mangootje Geplaatst: 4 juli 2010 Geplaatst: 4 juli 2010 Je zou van een dik stuk stof een hoes kunnen maken die niet al te snel kapot te krijgen is. Ik wikkel ze gewoon in handdoeken en ik moet zeggen dat ik er nog nooit problemen mee gehad heb, ik doe t natuurlijk ook alleen als ik thuis ben en telkens bij ze kan kijken. Over t algemeen zijn mijn konijnen mindere knagers dan mijn cavia's. Flessen vertikken ze hier om tegenaan te liggen en daarom is juist een plat element ideaal. Er zijn sinds kort ook icepods te krijgen, net als de snuggle safe, en knaagveilig. Maar ook wat platter. Ik denk dat ik die maar es voor mijn verjaardag ga vragen.
linted Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Met ons konijn gaat het ook helemaal niet goed. Ik heb ook alle maatregelen getroffen tegen de hitte maar het heeft niet mogen helpen. Heb de DA al gebeld maar kan niets meer doen. Hij ademt nu nog heel langzaam :(. Wordt toch een spuitje denk ik. Ben best verdrietig nu :(
Aya Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 :( Wat naar Linted,, Heel veel sterkte ermee! Logisch dat je nu verdrietig bent..
linted Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Het voelt nu een beetje als falen. Vraag me steeds af: Wat had ik nog meer kunnen doen :arf:. Ik weet voor mezelf wel dat ik er alles aan gedaan heb, maar toch :(
Aya Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Als je alles hebt gedaan wat je kon heb jij niet gefaald. Gaat het ook niet een beetje beter met hem nu het iets koeler is buiten?Liefs,
Mangootje Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Maar hoefde je dan van de dierenarts ook niet langs te komen dan? misschien dat ze hem wat vocht toe kunnen dienen ofzo. Of idd als echt niks meer helpt uit zn lijden verlossen want zo langzaam sterven is misschien ook niet echt fijn. Veel sterkte in ieder geval.
linted Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Nou ja zeg, wat een stomme dierenarts heb ik gebeld :grrrrrr:. Ben bij een andere dierenarts langs geweest want ik kon het niet meer aanzien :(. Hij geeft het beestje nog een kans. Hij heeft een prikje gekregen om de darmen weer op gang te helpen en heb een soort pasta-voedingssupplement gekregen. Heb net met een spuitje water gegeven en nu drinkt hij zelfs soms uit de waterfles en heeft een beetje hooi gegeten. Ben zo blij :bounce::bounce::bounce::bounce:.De kans dat hij het haalt was klein volgens deze dierenarts,. maar ik krijg weer een beetje hoop.
Mangootje Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Balen he dat je soms zo'n dierenarts treft. Hijgt ie ook nog heel erg of is dat ook minder geworden? Dat ie drinkt en eet is een goed teken. Misschien wat verleiden met wat groenten om em een extra duwtje de goeie richting in te geven? Hier eten ze het loof van wortels altijd heel goed als ze ziek zijn en witlof ook. Veel succes ik zal voor je konijn duimen!
linted Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Ja waarom zijn er toch zulke dierenartsen :grrrrrr:. Ben blij dat ik naar een andere ben gegaan!Hij heeft net een kwart-stukje wortel gegeten en er zit al iets meer leven in!. Maar het is nog lang niet het konijn die ik ken hoor. Maar ik heb er wel weer vertrouwen in dat dat gaat lukken. De spuitjes water drinkt hij goed leeg.Ik kreeg van iemand de tip om een potje olvarit 1e hapje wortel te kopen en dat in een spuitje te geven. Zal dat wel goed zijn??
Mangootje Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Je kan ook als je geen dwangvoer hebt, wat brokjes weken en dan via een spuitje geven. De van mij lusten geen olvarit, maar misschien die van jou wel. Maar als hij al weer eet, zal ie ook wel weer snel aan de brokjes gaan, maar dat doen ze meestal pas als laatste. Goed dat ie al weer aan de wortel zit. (Wat je evt kan doen, is een zakje dwangvoer kopen zodat je het altijd in huis hebt als t nodig is, het blijft heel lang goed nl.) En er komt weer erg warm weer aan, dus probeer em op zo'n koel mogelijke manier rustig te houden overdag tijdens die dagen.
linted Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Hij eet nu voornamelijk hooi/stro. Daar zit hij veel aan te knabbelen. Verder gaat er nog niet veel in. Af en toe een beetje water. Er zit wel al veel meer leven in. Nu staat hij binnen en ik houd hem ook even binnen
Mangootje Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Ah dat is een goed teken dat ie weer lekker aan t hooi zit te eten. Heeft ie ook al weer gekeuteld? Ik zou em van de week als t heel warm is ook gewoon voor de zekerheid binnen houden.
linted Geplaatst: 6 juli 2010 Geplaatst: 6 juli 2010 Nee hij heeft nog niet veel gekeuteld. Heb er nog maar 2 gevonden...Vannacht heeft hij ook de biks en het groenvoer niet aangeraakt....Ik hoop zo dat hij hier doorheen komt. Hij is nog maar 1 jaar oud :(
Aya Geplaatst: 8 juli 2010 Geplaatst: 8 juli 2010 Fijn dat hij nog een kans heeft. Inderdaad raar dat die eerste dierenarts die je belde alleen op basis van telefonisch contact heeft weten te vertellen dat hij het niet zou halen. heel erg veel succes ermee!! Xx
boeffie Geplaatst: 8 juli 2010 Geplaatst: 8 juli 2010 Mijn konijnen zitten (liggen) sinds ik het vandaag in de kooi gelegd heb al op koel elementen met een washandje eromheen.. Denk dat ze het een lekkere verkoeling vinden...
jolanda80 Geplaatst: 8 juli 2010 Geplaatst: 8 juli 2010 heeft het ook nut als je iets van koelelementen in de opbergzolden van je hok doet. mijn nijntjes gaan als het goed is morgen naar hun nieuwe hok en daar zit een opbergzolderin.
Mangootje Geplaatst: 8 juli 2010 Geplaatst: 8 juli 2010 je kan t altijd proberen. bij mij gaan ze gewoon in de kooi met iets eromheen. Ze vinden het heerlijk om erop te gaan liggen. En bij de konijnen in de ren spuit ik de tegels nat en een wit laken wat ik ervoor heb hangen spuit ik ook nat, dat scheelt ook weer een paar graden.
Nimfee Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 Ik heb even een vraag... De twee cavia's van mijn zusje staan alleen 's ochtends even in de zon, dan is de zon ook niet sterk, ze staan nu al in de schaduw. Maar het wordt toch wel warm in de schaduw. Ik heb een bevroren flesje in het hok gelegd met het omhulsel van snuggle safe er om heen. Maar dit hebben ze open gemaakt, nu ligt er eentje tegen een bevroren fles aan zonder iets er om heen. Kan ik dit nu wel zo laten? Hij lijkt er wel blij mee te zijn... Ze hebben denk ik dat hoesje er af gehaald, want ik had dat hoesje er wel om heen gedaan.
nathalie b Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 Volgens mij kan je dat wel zo laten.....de cavia zal toch wel weglopen van de fles als hij het te koud vind?
Mangootje Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 misschien even een dunne handdoek erom heen draaien?
Nimfee Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 Nou ik had er dus ene hoes omheen gedraaid, maar dat hebben ze los gemaakt (zit klitteband omheen) en nu lig er een gedeelte open, waar de cavia tegen aan ligt en blijkbaar vind hij het heerlijk.
Aanbevolen berichten