Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nou vrijdag was het zover en is Moby gecastreerd.

Gelukkig lijkt hij er tot nu toe weinig tot geen last van te hebben!

Hij eet / drinkt gelukkig gewoon en plast en keutelt ook gewoon!:happy:

Huppelt ook lekker door het huis en vanmorgen ging hij zelf op zijn bal(knuffel) rijden dus die heb ik maar even uit zijn hok gehaald vind dat toch een beetje eng is toch gehecht enzo...

Maar dit is een goed teken toch???

Kan ik eindelijk mijn nijntjes gaan koppelen over een paar weken!!!

Hoe lang moet ik ongeveer wachten want hoor verschillende dingen hierover.

Wil het het liefst zo snel mogelijk doen!

Mijn vrouwtje is ook gecastreerd dus kan iig geen kleintjes krijgen!

De hokken staan sinds 2 a 3 weken vlakbij elkaar, zodat ze een beetje aan elkaar kunnen wennen!

Hoor het wel! thx

Geplaatst: (aangepast)

Een mannetje is na een castratie nog twee weken vruchtbaar, dus normaliter is dat de tijd dieje moet wachten om te koppelen.

in jou geval is de dame waaraan hij gekoppeld word ook gecastreerd dus zou je die twee weken gezien de vruchtbaarheid niet hoeven afwachten.

Wat ik zou doen is toch een weekje wachten, zodat de ram wat bekomen is van alles en de wondjes de kans krijgen om goed te genezen.

Voor je begint aan de koppeling zou ik dit allkes uiteraard wel nog even goed controleren.

Als hij hechtingen heeft die nog verwijderd moeten worden zou ik even wachten tot die verwijderd zijn.

Wellicht kan je anders nog even aan je dierenarts vragen wat hij voor de wondjes verantwoord vind qua koppelen.

Het kan overigens nog wel een maand duren eer het hormonale gedrag van de ram afneemt.

aangepast door kelly1986
Geplaatst:

als de hechtingen oplosbaar zijn en dus niet verwijderd hoeven worden zou ik een dag of tien wachten!

Dan zijn de hechtingen wel opgelost en de wondjes dus ok.

"weekjes" hoef je echt niet te wachten.

een ram die bij een iet gecastreerde voedster gaat kan er namelijk ook na twee weken al aan gekoppeld worden

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .