Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Lieve allemaal,

Gisteravond laat vond ik in het toilet van mijn konijnen rode corbo korrels. (dit is bodembedekking voor het toilet)

Ook een heel klein draadje slijm, wat ook donkerrood was.

Het was maar een heel klein beetje, maar ben me rot geschrokken.

(het is geen donker gekleurde urine want ik weet inmiddels hoe dat eruit ziet.)

ik heb meteen de dierenarts gebeld, maar mijn dierenarts heeft geen werk weekend deze week. en de overige dierenartsen hier, daar stap ik nooit meer naar binnen.

Ik wil dus persee wachten tot ik maandag terecht kan, dus ik bel meteen om 9 uur morgenochtend.

Ik had al meteen het idee dat dit van Nijntje was, aangezien zij degene is die zo pietje precies in het hoekje van het toilet plast.

Maar net vond ik een druppel op een krant, en heb daarna Nijntje bekeken en ik zag een klein beetje rood zitten.

Ik kan niet uitleggen hoe misselijk ik me voel, maak me zoveel zorgen..

Verder doet ze gewoon normaal, eet goed, drinkt goed, is actief.

Had net even het idee dat ze het optillen niet prettig vond, maar durf ik niet heel zeker te zeggen.

Ik heb even zitten lezen en moet zeggen dat ze wel eens best witte urine heeft, maar maak me toch zoveel zorgen om baarmoederkanker.

Nu heb ik een topdierenarts qua meeleven en zorg voor de dieren waarmee ik tot nu toe bij ze ben geweest.

Ik meen me alleen te herrineren dat toen Binky voor zijn castratie moest, zij me vertelde dat ze een injectie-narcose gebruiken.

Uiteindelijk was Binky een voedster dus heb ik me er verder niet meer mee bezig gehouden.

Ik ga morgen dus naar mijn eigen dierenarts en ga daar uitpluizen wat er aan de hand is.

Mocht er dus een operatie nodig zijn dan wil ik eerst weten hoe het natuurlijk zit met de narcose, al denk ik dat ik mocht een operatie nodig zijn ik naar utrecht toe ga.

Aangezien ik van jullie hoor dat daar topdeskundigen zitten op konijn gebied. het is een klein uurtje rijden maar ik wil geen risico's lopen.

Misschien vinden jullie dat ik van een mug een olifant maak, maar ik weet het ook even niet.

Ze betekend ontzettend veel voor mij, en ben onwijs bang :(

Geplaatst:

Ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt. De symptomen zijn er ook naar moet ik zeggen. Wat vervelend dat je nergens in de buurt terecht kan. Is Utrecht echt een uur rijden vanaf Leiden? Want daar zijn ze 7 dagen per week geopend, dus ook op zondag kun je er terecht.

Geplaatst:

Ja, hier gebeurt alles altijd op momenten wanneer het allemaal niet makkelijk gaat.

Ik ben zelf pas 17 dus heb geen auto rijbewijs dus zal met mijn ouders moeten gaan, en laten die nu vanavond niet kunnen rijden, en op zijn vroegst morgenochtend.

Waar het ook om gaat waarom ik niet meteen naar utrecht kan, is dat Nijntje vreselijk in paniek raakt in de auto, dus niet voor niks haar dat aan wil doen.

Daarom het idee om eerst te kijken wat ze heeft en mocht een operatie nodig zijn race ik natuurlijk meteen naar utrecht.

Ik woon 20 minuten bij leiden vandaan:) heb dat op gegeven zodat een beetje duidelijk is waar ik zo ongeveer woon:$

Geplaatst:

Nou, ze voelde geen vreemde dingen of bulten in de buik, alleen voelde ze dat er iets wat actiever was.

De kans op baarmoederkanker en dan met symptomen als deze schatte zij erg klein, omdat ze nu ruim 3 is en dan nu al symptomen daarvan leek haar bijna onmogelijk. maar alles kan natuurlijk.

De kans op blaasontsteking vindt ze op dit moment het grootst, ik moet nu urine opvangen en langs brengen, dat wordt eerst nagekeken.

Is dit niet het geval dan gaan we een echo maken om te bekijken hoe of wat. maar nijntje is helemaal gezond, perfect gewicht en zag er prima uit, dus het is een beetje lastig.

Oh, Nijntje plast nu.

* Inmiddels bij de dierenarts geweest*

Nou, ik ben weer terug ze hebben het meteen nagekeken, ze heeft een blaasontsteking.. *pfft.*

Moet 10 dagen lang 2 maal daags antibiotica geven, en over 8 dagen nogmaals urine opvangen en na laten kijken.

Dat is wel even een opluchting!!!

Geplaatst:

Ik ben eigenlijk bijna opgelucht na je laatste post...blaasontsteking is volgens mij minder erg dan baarmoederontsteking,daar komt ook bloed bij kijken trouwens en wij zijn een konijntje van 2 jaar verloren die dat had...dus het was wel mogelijk op haar leeftijd, maar gelukkig is het dat niet.

Veel beterschap voor je kleine meid!

Geplaatst:

Oh wat een opluchting eigenlijk voor je zeg! Ik hoop dat de antibiotica goed aanslaat bij Nijntje. en dat ze er snel bovenop komt.

SUCCES!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .