Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

oeps zag net dat mijn topic in verkeerde discussie staat:) sorry :bunny1:

eerst maar beginnen met het goede nieuws: ons cuniculi konijn gaat erg goed, zijn koppie is niet meer zo scheef en zijn ogen staan ook weer zoals het hoort. hij krijgt zijn ouwe streken al weer terug en eet en drinkt goed!

nu maar t slechte nieuws.....we hebben dus twee nijntjes en ze moeten allebei aan de panacur en de patient moet er nog twee medicijnen bij. nijntje, ons mannetje, is geen enkel probleem, die blijft keurig zitten en kan ik mijn eentje makkelijk het spuitje in zijn bekkie geven. alleen witje ons vrouwtje werkt totaal niet mee. wellicht betekent panacur voor het beestje paniek :(( zelfs als we haar in een handdoek wikkelen dan blijft ze ontzettend stribbelen. ze loopt achteruit als het ware en zit dus als een loempia vast in de handdoek. als haar koppie uit de handdoek steekt begint ze in de rand van de handdoek te bijten. we hebben het ook al geprobeerd om de handdoek om haar middel te doen zodat haar kont en achterpoten ook in de handdoek zitten, met haar koppie en voorpootjes aan de voorkant eruit, maar dan doet ze haar koppie naar haar borst en bijt ze haar vacht op haar borst helemaal kapot. we zijn altijd met zijn tweeen aan het stoeien en het blijft een zeer paniekerig fel beestje. zoals ik eerder al zei, meldde de da. ook al dat het een fel pittig beestje was.....maar nu zie ik het niet meer zitten, ik heb de truc op sla spuiten. op biks spuiten, roosvicee drupje erdoor allemaal al geprobeerd, maar t komt allemaal uit op t zelfde drama. ook als we nijntje er bij zetten blijft mevrouw tegenstribbelen. daarbij heeft ze ook een super super dun koppie dus kun je ook niet haar oogjes afdekken met je hand en haar koppie vasthouden, want ze heeft praktisch geen nek die je vast kunt houden......kortom i need help! qua bouw heeft ze heel veel weg van een haasje, lange lepeloren en mega grote stampers, zeker 10 cm staart......en heeeeeel fel! ze bijt niet, maar gromt al als ik voor het hok sta, want dan heeft mevrouwtje wel door dat ze drie spuitjes leeg moet slurpen........t rotte voor ons is dat ze nog 1 week 3 spuitjes ochtend en 3 avond moet en daarna nog 3 maanden lang 1 ochtend spuitje en avond ook een spuitje.

Geplaatst:

Mijn konijn moest ook 2x daags medicijnen, een rampenplan ja. Ik was nog gestrester dan hij. Ik wikkelde hem in een handdoek, achterpoten, voorpoten helemaal, als je pootjes vrij laat, gaan ze toch spartelen.en dan tamelijk strak. Alleen zijn koppie eruit. Ik zette hem een beetje met zijn kopje schuin omhoog en drukte dan zijn nek een beetje naar beneden, zo van: ik ben nu de baas! Dan kon ik redelijk makkelijk de boel erin krijgen. Moest ook echt ff zoeken naar de juiste plek tussen zijn tandjes. Het heeft wel 5 dagen geduurd ofzo eer ik er een beetje handigheid in had.

En als het klaar was ff wat extra lekkers geven.

Succes!

Geplaatst:
mag ik je vragen wat je dan allemaal aan de voedster geeft?

preventief hoeft ze alleen maar met panacur behandelt te worden dat is een spuitje....

baytril, metacam en panacur. ze hoeft nog maar paar dagen metacam en baytril vandaag voor t laatst (halleluja) en daarna dus nog drie maanden 2 keer daags panacur :( Nijntje ons mannetje die hoeft nog maar paar dagen panacur maar die blijft erg rustig en dat gaat ook erg goed. alleen witje......nog drie maanden....zucht:((

(maar ik hou wel van ze:bunny1: :bunny:)

Geplaatst:

288702447_5_1WB5.jpeg

hierboven witje, en dit is dus de dramaqueen waar t om gaat kelly heeft het dus goed:) 10 punten! we veranderen haar naam maar in pitje :) vanwege t pittige karakter. ze is net 4 maanden en volgens de da. is sterilisatie beter voor haar pittige gedrag, maar voorlopig zitten we nog met dat geklooi met medicijnen dat ik haar dus nu echt niet naar de da ga brengen :(

en dit: is ons mannetje nijntje die preventief behandeld wordt. nijntje is dus zeer rustig en een dikke knuffelkont....

288702439_5_ujx9.jpeg

Geplaatst:

Probeer haar anders eens tegen je aan te houden met haar kopje tegen je schouder (zoals als je een baby laat boeren). Als 1 iemand haar dan vast houd en de ander haar kopje pakt en spuit dan zou het kunnen lukken. Wij hebben hier 5 konijnen met allemaal hun eigen voorkeur. Onze Lucky is ook erg met medicijnen geven, (die heeft een fobie, je mag echt niet aan haar mond komen) die stuitert en springt enzo. Bij haar lukt het zo beter. Zo kan ik haar redelijk goed vasthouden en mijn vriend kan er zo goed bij.

Geplaatst:

Toen mijn konijn geopereerd was aan zijn tanden heb ik hem ook moeten dwangvoeren.

Ook hij liet zich absoluut niet in een handdoek wikkelen.

Ik heb het gedaan op de manier die Yvonne al beschreef.

onder mijn arm tegen me aan geklemd.

Met de arm waarmee in hem vasthoud houd ik ook zijn voorpootjes vast.

ik ben er bij gaan zitten op bed waardoor ik met mijn benen zijn kontje kon ondersteunen.

0212.jpg?t=1215440372

Geplaatst:

hoi

wat vervelend dat het niet wil bij je ene konijntje, witje. bij ons waren de eerste 2 wkn ook een ramp en strijd en we moesten het echt met zn 2-en doen.

ik heb wel een tip, maar die is niet zozeer voor het medicijnen geven, maar het kan er misschien een positief effect op hebben.

wij hebben een dunne, oude katoenen deken over de kooi (niet helemaal, de voorkant is wel 'open' maar de achterkant en vooral de zijkanten daar hangt die dunne lap voor) want het geval is is dat rust bij herstel ook heel belangrijk is, maar ons konijn kon niet echt rusten/slapen, want hij kon niet op zijn zij liggen want door de cuniculli gaf hem dat een heel naar gevoel, maar zo krijgt ie zo min mogelijk prikkels door de deken erover. (hij staat binnen in de woonkamer, dus we lopen er langs) we merkten echt die flip dit prettig vond en er wat rustiger door werd.

het gaat voorzichtig beter, dus hou vol, met zn 2-en kom je een heel eind, offer er een oud t shirt aan op, want wat ik deed wat de spuit (als ie eenmaal in zn bekkie zat) en 1x leegspuiten en dan ging het prima, alleen dus wat geslobber en ietsjes morsen op het shirt van mijn vriend die hem vasthield.

suc6 ermee!

grtz tamara en flip

Geplaatst:

Die handdoek-truc werkt bij Krabbel ook nooit. Die moest ik echt in de houdgreep nemen. De 'houdgreep' die bij Krabbel werkte, werkte trouwens bij Dieuwertje weer niet. Je zult echt door uitproberen moeten ontdekken wat voor Witje werkt. Ik zou toch steeds blijven zorgen dat het medicijn lekker smaakt. Meng het met worteltjespap of (vers!) ananassap ofzo. Misschien dat ze het op den duur gaat accepteren.

Toch elke keer de strijd aangaan. Zij kan het wel niet leuk vinden, maar jij weet dat het moet!

Veel sterkte!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .