Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

bleh....maar ja dat krijg je als hij rond loopt in de tuin.

het is nu bijna 5 weken gelden dat hij gecastreerd is, dat heeft ie verder prima doorstaan

alleen dat binnen zitten in een hok, vond ie 3 x niks

het speelgoed gooide hij door de kooi.

nog ff en dan kunnen we een maatje ( voedster) erbij plaatsen.

echter nu het probleem

die vlooien dus

ik vroeg me af of ik arie ( 4,5 kilo) net als onze katten kan behandelen met Frontline.

in de dierenwinkel hadden ze iets voor konijnen maar dan wel huiskonijnen tot 2 kg.

waren pipets die steeds voor iedere 500 gram waren

dus 2 kilo konijn 4 pipets

maar ja arie 4,5 kilo dat zijn 9 pipets

zolang krijg ik hem nooit in de houtgreep gehouden.

gezien het feit dat hij dagelijks ff binnen komt wippen en dus nu de katten aansteekt en wij binnen afzienbare tijd een derde kindje krijgen, heb ik dus geen zin in een vlooienplaag binnen.

nu dacht ik; hij is net zo groot ( eigelijk groter en zwaarder) dan onze katten en die hebben genoeg aan 1 pipet van de frontline.

maar ja vandaag is zaterdag dus geen dierenarts bereikbaar.( alleen voor spoedjes)

dus wend ik mij tot de kenners van hier

mag een vlaamse reus van 4,5 kilo behandeld worden met 1 pipet frontline???

zo niet

wie heeft er dan een tip wat ik dan wel mag gebruiken

gr cindy

Geplaatst:
bleh....maar ja dat krijg je als hij rond loopt in de tuin.

het is nu bijna 5 weken gelden dat hij gecastreerd is, dat heeft ie verder prima doorstaan

alleen dat binnen zitten in een hok, vond ie 3 x niks

het speelgoed gooide hij door de kooi.

nog ff en dan kunnen we een maatje ( voedster) erbij plaatsen.

echter nu het probleem

die vlooien dus

ik vroeg me af of ik arie ( 4,5 kilo) net als onze katten kan behandelen met Frontline.

in de dierenwinkel hadden ze iets voor konijnen maar dan wel huiskonijnen tot 2 kg.

waren pipets die steeds voor iedere 500 gram waren

dus 2 kilo konijn 4 pipets

maar ja arie 4,5 kilo dat zijn 9 pipets

zolang krijg ik hem nooit in de houtgreep gehouden.

gezien het feit dat hij dagelijks ff binnen komt wippen en dus nu de katten aansteekt en wij binnen afzienbare tijd een derde kindje krijgen, heb ik dus geen zin in een vlooienplaag binnen.

nu dacht ik; hij is net zo groot ( eigelijk groter en zwaarder) dan onze katten en die hebben genoeg aan 1 pipet van de frontline.

maar ja vandaag is zaterdag dus geen dierenarts bereikbaar.( alleen voor spoedjes)

dus wend ik mij tot de kenners van hier

mag een vlaamse reus van 4,5 kilo behandeld worden met 1 pipet frontline???

zo niet

wie heeft er dan een tip wat ik dan wel mag gebruiken

gr cindy

Je mag een konijn NOOIT met frontline behandelen!

Frontline is giftig en kan zelfs dodelijk zijn voor konijnen!

het beste houd je Arie dus nu even buiten de deur en neem je maandag contact op met je dierenarts.

Deze kan je het beste adviseren waarmee je hem kan behandelen!

Overigens Kan Arie al lang en breed aan een voedster gekoppeld worden hoor!

Hij is twee weken na zijn castratie al niet meer vruchtbaar en kan dan al gekoppeld worden!

Dus als ie van zijn vlooien af is kan er een mooie vriendin bij!

Geplaatst:

zo wat een snelle reactie.

alleen jammer dat ik de frontline niet kan geven..hihi die heb ik nl hier liggen.

maar goed ik zal idd dan maar arie even buiten houden ( al zal hij dit niet waarderen)

en de dierenarts raadplegen.

het handigste zou zijn als je iets hebt dat langduriger werkt..

zou zoiets bestaan net als een inenting of zo?

gr cindy

Geplaatst:

ik denk niet dat er iets voor konijnen is om ze preventief tegen vlooien mee te behandelen zoals je dat bij bijvoorbeeld katten doet.

waarschijnlijk zal de dierenarts je konijn gaan behandelen met stronghold.

maar pleeg even overleg met de dierenarts ivm de hoeveelheden etc.

Geplaatst:

Die informatie is heel érg achterhaald....

Een ram is na de castratie na twee weken klaar om gekoppeld te worden.

Er kan niet direct na een castratie gekoppeld worden omdat er in de zaadleiders van de ram nog levende zaadcellen zitten. Die kunnen écht geen 6 weken meer overleven in de zaadleider.

In bijna alle opvangcentra word er gekoppeld twee weken na een castratie e ook bij fokkers gebeurt het zo en daar zijn nog nooit nestjes van gekomen.

Een ram is na twee weken gewoon echt niet meer vruchtbaar!

Geplaatst:

Heb je de vlooien binnen of buiten gevonden bij arie (dat begrijp ik namelijk niet geheel uit je verhaal)

De vlooien die konijnen soms wel eens hebben zijn voornamelijk katten vlooien, als je katten hebt zitten ze liever op je kat dan op je konijn gelukkig en zal arie er niet al te veel last van hebben mits het nog geen plaag is.

Wel uit voorzorg meebehandelen, want zijn je katten niet meer lekker door de vlooien behandeling komen ze achter je konijn aan

Geplaatst:

nou gisteren de dierenarts gebeld en heb idd stronghold gekregen

is hij ook meteen mee behandeld.

vond het wel duur zeg

3 pipets voor €29,50

voor de katten heb ik frontline 6 pipets voor € 30,50

nu maar hopen dat het helpt

gr cindy

Geplaatst:
nou gisteren de dierenarts gebeld en heb idd stronghold gekregen

is hij ook meteen mee behandeld.

vond het wel duur zeg

3 pipets voor €29,50

voor de katten heb ik frontline 6 pipets voor € 30,50

nu maar hopen dat het helpt

gr cindy

Dat gaat zeker weten helpen maar kon je niet 1 pipetje kopen?? Mijn schoonmoeder en schoonzusje konden gewoon 1 pipetje per keer kopen voor de cavia en konijn.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .