Vlaamse ArieSyl Geplaatst: 5 juli 2008 Geplaatst: 5 juli 2008 bleh....maar ja dat krijg je als hij rond loopt in de tuin. het is nu bijna 5 weken gelden dat hij gecastreerd is, dat heeft ie verder prima doorstaanalleen dat binnen zitten in een hok, vond ie 3 x nikshet speelgoed gooide hij door de kooi. nog ff en dan kunnen we een maatje ( voedster) erbij plaatsen. echter nu het probleem die vlooien dusik vroeg me af of ik arie ( 4,5 kilo) net als onze katten kan behandelen met Frontline.in de dierenwinkel hadden ze iets voor konijnen maar dan wel huiskonijnen tot 2 kg. waren pipets die steeds voor iedere 500 gram waren dus 2 kilo konijn 4 pipets maar ja arie 4,5 kilo dat zijn 9 pipetszolang krijg ik hem nooit in de houtgreep gehouden. gezien het feit dat hij dagelijks ff binnen komt wippen en dus nu de katten aansteekt en wij binnen afzienbare tijd een derde kindje krijgen, heb ik dus geen zin in een vlooienplaag binnen. nu dacht ik; hij is net zo groot ( eigelijk groter en zwaarder) dan onze katten en die hebben genoeg aan 1 pipet van de frontline. maar ja vandaag is zaterdag dus geen dierenarts bereikbaar.( alleen voor spoedjes) dus wend ik mij tot de kenners van hier mag een vlaamse reus van 4,5 kilo behandeld worden met 1 pipet frontline??? zo niet wie heeft er dan een tip wat ik dan wel mag gebruiken gr cindy
kelly1986 Geplaatst: 5 juli 2008 Geplaatst: 5 juli 2008 bleh....maar ja dat krijg je als hij rond loopt in de tuin. het is nu bijna 5 weken gelden dat hij gecastreerd is, dat heeft ie verder prima doorstaanalleen dat binnen zitten in een hok, vond ie 3 x nikshet speelgoed gooide hij door de kooi. nog ff en dan kunnen we een maatje ( voedster) erbij plaatsen. echter nu het probleem die vlooien dusik vroeg me af of ik arie ( 4,5 kilo) net als onze katten kan behandelen met Frontline.in de dierenwinkel hadden ze iets voor konijnen maar dan wel huiskonijnen tot 2 kg. waren pipets die steeds voor iedere 500 gram waren dus 2 kilo konijn 4 pipets maar ja arie 4,5 kilo dat zijn 9 pipetszolang krijg ik hem nooit in de houtgreep gehouden. gezien het feit dat hij dagelijks ff binnen komt wippen en dus nu de katten aansteekt en wij binnen afzienbare tijd een derde kindje krijgen, heb ik dus geen zin in een vlooienplaag binnen. nu dacht ik; hij is net zo groot ( eigelijk groter en zwaarder) dan onze katten en die hebben genoeg aan 1 pipet van de frontline. maar ja vandaag is zaterdag dus geen dierenarts bereikbaar.( alleen voor spoedjes) dus wend ik mij tot de kenners van hier mag een vlaamse reus van 4,5 kilo behandeld worden met 1 pipet frontline??? zo niet wie heeft er dan een tip wat ik dan wel mag gebruiken gr cindy Je mag een konijn NOOIT met frontline behandelen!Frontline is giftig en kan zelfs dodelijk zijn voor konijnen! het beste houd je Arie dus nu even buiten de deur en neem je maandag contact op met je dierenarts.Deze kan je het beste adviseren waarmee je hem kan behandelen! Overigens Kan Arie al lang en breed aan een voedster gekoppeld worden hoor!Hij is twee weken na zijn castratie al niet meer vruchtbaar en kan dan al gekoppeld worden!Dus als ie van zijn vlooien af is kan er een mooie vriendin bij!
Vlaamse ArieSyl Geplaatst: 5 juli 2008 Auteur Geplaatst: 5 juli 2008 zo wat een snelle reactie.alleen jammer dat ik de frontline niet kan geven..hihi die heb ik nl hier liggen.maar goed ik zal idd dan maar arie even buiten houden ( al zal hij dit niet waarderen)en de dierenarts raadplegen. het handigste zou zijn als je iets hebt dat langduriger werkt..zou zoiets bestaan net als een inenting of zo? gr cindy
kelly1986 Geplaatst: 5 juli 2008 Geplaatst: 5 juli 2008 ik denk niet dat er iets voor konijnen is om ze preventief tegen vlooien mee te behandelen zoals je dat bij bijvoorbeeld katten doet. waarschijnlijk zal de dierenarts je konijn gaan behandelen met stronghold.maar pleeg even overleg met de dierenarts ivm de hoeveelheden etc.
JoBoris76 Geplaatst: 5 juli 2008 Geplaatst: 5 juli 2008 Denk dat je een pipetje krijgt voor grotere katten i.p.v. kittens. Mijn schoonzusje haar konijn had vorig jaar ook vlooien en die kreeg ook Stronghold mee.
Vlaamse ArieSyl Geplaatst: 6 juli 2008 Auteur Geplaatst: 6 juli 2008 wb die voedster....onze dierenarts heeft ons geadviseerd om minmaal 6 weken te wachten hiermee... gr cindy
kelly1986 Geplaatst: 6 juli 2008 Geplaatst: 6 juli 2008 Die informatie is heel érg achterhaald....Een ram is na de castratie na twee weken klaar om gekoppeld te worden.Er kan niet direct na een castratie gekoppeld worden omdat er in de zaadleiders van de ram nog levende zaadcellen zitten. Die kunnen écht geen 6 weken meer overleven in de zaadleider. In bijna alle opvangcentra word er gekoppeld twee weken na een castratie e ook bij fokkers gebeurt het zo en daar zijn nog nooit nestjes van gekomen.Een ram is na twee weken gewoon echt niet meer vruchtbaar!
Mireille Geplaatst: 6 juli 2008 Geplaatst: 6 juli 2008 Heb je de vlooien binnen of buiten gevonden bij arie (dat begrijp ik namelijk niet geheel uit je verhaal)De vlooien die konijnen soms wel eens hebben zijn voornamelijk katten vlooien, als je katten hebt zitten ze liever op je kat dan op je konijn gelukkig en zal arie er niet al te veel last van hebben mits het nog geen plaag is.Wel uit voorzorg meebehandelen, want zijn je katten niet meer lekker door de vlooien behandeling komen ze achter je konijn aan
Vlaamse ArieSyl Geplaatst: 8 juli 2008 Auteur Geplaatst: 8 juli 2008 nou gisteren de dierenarts gebeld en heb idd stronghold gekregenis hij ook meteen mee behandeld.vond het wel duur zeg3 pipets voor €29,50 voor de katten heb ik frontline 6 pipets voor € 30,50 nu maar hopen dat het helpt gr cindy
JoBoris76 Geplaatst: 8 juli 2008 Geplaatst: 8 juli 2008 nou gisteren de dierenarts gebeld en heb idd stronghold gekregenis hij ook meteen mee behandeld.vond het wel duur zeg3 pipets voor €29,50 voor de katten heb ik frontline 6 pipets voor € 30,50 nu maar hopen dat het helpt gr cindy Dat gaat zeker weten helpen maar kon je niet 1 pipetje kopen?? Mijn schoonmoeder en schoonzusje konden gewoon 1 pipetje per keer kopen voor de cavia en konijn.
Vlaamse ArieSyl Geplaatst: 8 juli 2008 Auteur Geplaatst: 8 juli 2008 ik geloof het nietdat was zo'n kant en klaar verpakking op zich is het wel handig dat ik er nu 2 op voorraad heb zeker in deze periode van het jaarwaar de vlooien hoogtij vieren.. gr cindy
Aanbevolen berichten