Ga naar inhoud

Mijt?


santa_6396

Aanbevolen berichten

Aiai ... ik peis da zorro last heeft van mijten ... hij verliest heel hard zijn haren ( ik dacht dat dat aan de warmte lag) dus ik borstel hem gisteren samen met mijn ma en we zien ineens in zijn zij een kale plek ... echt gewoon huid met allemaal rode puntjes ...

Ik vroeg me af of er net zoals bij honden voor vlooien, iets voor konijnen bestaat om ze op voorhang preventief te behandelen ... da zal vanavond een bezoekje aan de dierenarts worden denk ik ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over het algemeen wordt het middel ivomec gebruikt bij konijnen met mijt. De dierenarts geeft dat meestal via een injectie aan je konijn, eventueel moet het +/- 10 dagen later nogmaals herhaald worden.

De dierenarts zal waarschijnlijk wat huidschilfertjes onder de microscoop leggen om te kijken of het ook echt een mijt is.

Met vlooienmiddeltjes en alles moet je erg oppassen bij konijnen! Wat voor honden en katten geschikt is kan vaak dodelijk zijn voor konijnen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat had mijn dierenarts al gezegd een van de eerste keren dat ik met Lilo gign in oktober ... dus dat wist ik al, en ben ook niet echt het genre om met vanalles te expermienteren zonder deftig geinformeerd te zijn :) ik kan maandagavond langsgaan ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dieranrts zag niks, maar vond het wel raar, ze heeft precentief ivomectine gegeven (zo een pipetje in de nek) en moet da over drie weken terug doen en ondertussen in het oog houden als de plek groter zou worden ... ahja en ze zijn voor eerste keer gewogen :D

Zorro 1kg800 en Lilo 2kg200

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .