Choco en Nijntje Geplaatst: 3 juli 2008 Geplaatst: 3 juli 2008 Ik heb juist in ons konijnenhok ook wat bloed gevonden.We hebben onze 3 nijntjes volledig nagekeken en bij ons Nijntje ontdekten we een ingescheurd nageltje aan haar pootje.:( We hebben de nagel bijgenknipt en ontsmet, is dit voldoende of kunnen we toch best een afspraak maken bij de DA ?
Evee Geplaatst: 3 juli 2008 Geplaatst: 3 juli 2008 ik denk dat het wel voldoende is hoor. Is het teentje nog normaal zelf? Niet gebroken ofzo? Controleer regelmatig ff of het netjes geneest en of het wel stopt met bloeden. Hou het wondje schoon (zorg dat het hok vrij schoon is waar ze in loopt). Let op of ze gewoon hupst zoals altijd en dus niet mank loopt.
Choco en Nijntje Geplaatst: 3 juli 2008 Auteur Geplaatst: 3 juli 2008 Ze hupst normaal en steunt er ook op en het bloeden is ook gestopt.Maar ik denk dat de huid tussen de teentjes wat doorgescheurd is, ik hou het zeker nog goed in het oog de volgende dagen.Bedankt voor je reactie Evee.
Choco en Nijntje Geplaatst: 4 juli 2008 Auteur Geplaatst: 4 juli 2008 De nagel van Nijntje is wel uitgevallen, maar gelukkig lijkt ze geen last meer te hebben van haar pootje.
The Email Female Geplaatst: 4 juli 2008 Geplaatst: 4 juli 2008 Ik ben zelf een dierenarts renner... Als er iets is ben ik er meteen te vinden.Ik zou met dit ook even contact opnemen met de dierenarts en vragen of het nodig is om te komen.
kelly1986 Geplaatst: 4 juli 2008 Geplaatst: 4 juli 2008 ik z in ieder geval wel het pootje even ontsmetten met betadine of t pootje dompelen in een badje met biotex blauw... en opletten dat t niet gaat ontsteken.
Aanbevolen berichten