flip Geplaatst: 27 juni 2008 Geplaatst: 27 juni 2008 hoina vele bezoeken aan deze site nu ook geregistreerd want wat worden er veel konijnen getroffen door e cuniculli. onze lieve flip ook en trouwens bedankt want door jullie site en die van de wilhelminakliniek in utrecht zijn we erachter gekomen dat ie dit heeft! nu vanaf zaterdag begonnen met medicatie, maar t wil nog niet zoveel :( klopt het dat je na 1 week enigszins wat verbetering moet gaan zien?? en gaan ze vaak in het begin van de kuur wat achteruit voor ze wat opknappen??ik wens iedereen die strijd met e cuniculli veel suc6 en beterschap toe.groeten tamara:bunny:
Petradhd Geplaatst: 27 juni 2008 Geplaatst: 27 juni 2008 E. cuniculi is inderdaad heel vervelend, ik wens je dan ook veel sterkte en beterschap voor je konijntje.Wat zijn de symptomen van je konijn? Meestal duurt het echt wel lang volgens mij voordat het beter gaat.
flip Geplaatst: 27 juni 2008 Auteur Geplaatst: 27 juni 2008 hoi:bunny4: tis echt vreselijk omdat het zo lang moet die kuur en hij verzet zich iedere dag meer en harder tegen de medicatie die hij moet hebben. we begonnen met vage klachten en dat werd een gas aanval. dat verholpen en toen kreeg ie snot. kiezen moesten bij worden geslepen want die waren wat aan de scherpe kant en hij hield z'n koppie zo scheef en zijn jumps (die die altijd maakt) werden erg ongecoordineerd. en na de narcose ging het alleen maar bergafwaarts. we denken dat daardoor de e cuniculli parasiet de kop heeft kunnen opsteken want narcose is altijd een aanslag op de weerstand enzo. nu heeft flip al een week panacur en metacam maar t wordt alleen maar meer. naast zijn scheve koppie, die steeds schever gaat staan, moest ik er vannacht ook 2x uit want hij bleef maar tollen/kreeg de grip vanuit zijn achterlijf niet goed en dan moet ik hem rechtop zetten en wachten tot dat hij voelt dat ie weer rechtop zit dan lukt het weer wat. als ie er even uit is, uit zn kooi, dan is het ook allemaal erg wiebelig, we leggen overal maar kleden en dekens neer dan heeft ie wat grip, maar rechtop gaan staan om rond te kijken, is boem en als ie met zn koppie als maar zachtjes schud, ook boem. wanneer ik hem uit zin kooi pak, gaat flip helemaal ronddraaien.wurmen om zijn lengteas. ook had ie kort even nystagmus (dat op en neer gaan van de ogen) maar nu niet meer. goed teken? omdat het niet lekker gaat toch maar weer even naar da toe, wil zeker weten dat ie geen pijn heeft en of we het goed doen en of ie misschien nog wat moet qua medicijnen. grtz tamara :wavecry:
Micky Geplaatst: 27 juni 2008 Geplaatst: 27 juni 2008 Veel sterkte en beterschap voor Flip. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om hem z'n medicatie te geven als hij er zo tegen vecht. Hopelijk gaat het snel beter met hem. Succes..
maria Geplaatst: 27 juni 2008 Geplaatst: 27 juni 2008 Wat lijkt het me erg om hem zo te zien worstellen!!!Toch knap dat i het probeert. Onze vosje was ook 2 dagen half verlamd en dat zag er al vreselijk uit, laat staan e cunicilli.Hou vol, soms gebeuren er echt wonderen.Heel veel sterkte.
Nijntje pluis Geplaatst: 27 juni 2008 Geplaatst: 27 juni 2008 hoi hoi, ik zit met hetzelfde probleem, konijntje van drie maanden heeft het ook. draaien van ogen is gestopt. (we zijn ook naar utrecht gegaan overigens) kuur duurt wel erg lang, nog drie maanden doorgaan met panacur(2 keer daags) . en dan nog metacam (twee keer daags) en baytril (2 keer daags) . ik hoop voor je dat je het op kunt brengen om je konijntje te helpen en de medicatie toe te dienen. jullie hebben een lange weg te gaan, maar het konijn hoeft het niet percee niet te redden. ons knijn heeft nog lang de nodige zorg nodig maar gaat het wel redden. als draaien gestopt is van de ogen dat is op zich een goed teken, hoop voor jullie dat het goed komt! sterkte!
Nijntje pluis Geplaatst: 27 juni 2008 Geplaatst: 27 juni 2008 (aangepast) wat ik nu (mischien verkeerd) begrijp is dat het koppie schever gaat staan en dat ie misschien nog medicijnen moet.....zoals ik net al zei moet hij naast panacur ook metacam en baytril. ons konijn is drie dagen in utrecht gebleven en heeft daar de nodige injecties gehad. Dexamethason injecties gedurende 3 dagen (om reactie en zwelling af te remmen, ook zijn er onderzoeken die aantonen dat de werking van Panacur versterkt wordt in de eerste behandeldagen) Na 3 dagen gaan we metacam geven (= een pijnstiller en ontstekingsremmer) Vitamine B injecties (om de zenuwcellen te laten herstellen) Duplocilline = Bicilline (een antibioticum, die onderhuids geinjecteerd wordt) hij was na drie dagen al meteen iets beter. koppie ook minder scheef. 27 juni 2008 aangepast door Nijntje pluis toevoeging :)
flip Geplaatst: 28 juni 2008 Auteur Geplaatst: 28 juni 2008 hoi hoi:bunny: flip heeft idd panacur en metacam, maar geen baytril. heeft wel vitamine b gehad en marbocyl, das net een andere antibiotica en gister er weer geweest en die nog x gehad. die in oldenzaal zei idd ook wat over de dexametason, maar gevolg daarvan kan zijn een steriele ontsteking aan de alvleesklier en ze wist niet of flip daardoor heen kon worden getrokken dus dat hebben we nu nog niet gedaan. kijken het eerst nog wat aan. kheb de medicatie ook gemaild naar utrecht (want zij hadden ons verwezen naar deze da) en die zeiden dat marbocyl ook oke is/was. afwachten dus maar en zoals je het zei, stug volhouden, want de da zei dat ie geen pijn heeft. dus we blijven hem eten geven en knuffelen en positieve energie, want hij is net zo eigenwijs als zn baasje, hopelijk haalt em dat erdoor. :unsure: grtz tamara:bunny2:
flip Geplaatst: 10 juli 2008 Auteur Geplaatst: 10 juli 2008 :bunny3:he:bunny1: flip gaat wat vooruit (gelukkig mag ook wel want die eerste 2 wkn was drama) nu heb ik een vraag, zijn metacam is nu op, moet je dat gedurende de hele kuur van panacur blijven geven of kan dat nu zonder en dan de kuur van de panacur afmaken? grtz tamara en flip
Petradhd Geplaatst: 10 juli 2008 Geplaatst: 10 juli 2008 Goed om te lezen dat het beter gaat! De kuur van de panacur moet je sowieso afmaken. Anders kan het terugkomen, en kan er resistentie tegen het medicijn optreden. De metacam is geen medicijn om te genezen, maar een pijnstiller. Of je het nog moet geven hangt af van Flip, of hij het nog nodig heeft.
Nijntje pluis Geplaatst: 10 juli 2008 Geplaatst: 10 juli 2008 ik heb witje twee weken metacam gegeven en daarna nog drie maanden panacur, maar we moeten nog bijna 3 maanden :( stribbel stribbel
flip Geplaatst: 10 juli 2008 Auteur Geplaatst: 10 juli 2008 he hoi thnx voor de reacties, ik denk dat we dan kijken of het zonder de metacam gaat, zoniet dan kan dat waarschijnlijk wel weer worden gegeven. tis alleen zo dat ik niet wil dat ie achteruit gaat want mn zusje gaat een weekje oppassen ivm vakantie gaan van ons en als ie bij haar achteruit zou gaan vind ik dat erg rot voor haar. de eerste 2 wkn dacht ik , laat die vakantie maar zitten, blijf bij mijn flippie! maar gelukkig dus nu vooruitgang. de panacur blijven we idd nog doen, maken we goed af die kuur zodat dat parasiet mormel beest :duivel: echt weg is of wat er dan ook mee gebeurt! suc6 en sterkte met witje, ik voel met je mee. is echt niet leuk cuniculli :no::(:arf: grtz tamara en flip :bunny1:
flip Geplaatst: 21 juli 2008 Auteur Geplaatst: 21 juli 2008 he:penguin: vandaag weer gekomen van vakantie en voor flip is prima gezorgd, heeft zn panacur netjes gehad. echter mijn vriend en ik hebben toch het idee dat t wat minder gaat, koppie lijkt wat schever te hangen en oogje zit weer wat meer dicht. of gaan we dingen zien die niet zo zijn?? we hebben nu nl 2 wkn erop zitten dat ie 2x per dag 1 ml panacur krijgt. (1e 2 wkn was 2x per dag 2 ml) zouden we weer kunnen/ moeten overstappen naar die hogere dosering? daar reageerde flip ons inziens 'steviger' op. graag reacties! thnx en keep on smiling:mdr: ook het weer beloofd beter te worden aan het einde van de week grtz tamara en flip :bunny3:
Aanbevolen berichten