Ga naar inhoud

bultje


iris-juventus

Aanbevolen berichten

ik zag net bij een van mijn konijnen dat hij een bult op zijn gezicht heeft.

ik zou niet weten waar hij dit van heeft, maar het is een roze bult met aan de zijkant 2 kleine wondjes, dus ik ben bang dat het gewoon een wondje is dat is gaan onsteken, en een abces is geworden. moet ik het nou openmaken of gewoon dichtlaten en even goed in de gaten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook zoiets gehad met Cindy ik weet niet of het precies hetzelfde is, maar het lijkt er wel op. Ze moest toen een operatie en ze hebben toe het butlje verwijderd. Daarna was er niks meer aan de hand en alles weer goed. Dus laat maar lekker dicht en dan morgen naar de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik kom net bij de da af en hij is een bijtwond dat is gaan ontsteken.

hij heeft nu een antibiotica spuit gehad en volgens de da moet dat voldoende zijn omdat het door een bijtwond komt en niet vanuit binnen af, nou maar afwachten en anders ga ik gewoon weer trug alleen naar een andere da, want die andere had vandaag geen tijd maar die vind ik toch wel wat fijner, maar misschien valt het wel reuze mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Abcessen (als dit dat is) worden over het algemeen bij de da opengemaakt (als het nodig is) en schoongespoeld. Soms gaan ze vanzelf open. Je kan het even aankijken en anders die andere da even om advies vragen.

Ik heb het natuurlijk niet gezien dus kan het moeilijk zeggen. Let iig goed op zou ik zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik kom net bij de da af en hij is een bijtwond dat is gaan ontsteken.

hij heeft nu een antibiotica spuit gehad en volgens de da moet dat voldoende zijn omdat het door een bijtwond komt en niet vanuit binnen af, nou maar afwachten en anders ga ik gewoon weer trug alleen naar een andere da, want die andere had vandaag geen tijd maar die vind ik toch wel wat fijner, maar misschien valt het wel reuze mee.

Abcessen bij konijnen moeten altijd worden opengemaakt en gespoeld. De pus kan niet weg met alleen antibiotica. Laat je het zo, dan riskeer je dat de ontsteking zich door het hele lichaam gaat verspreiden. De pus moet eruit of die gaat het lichaam vergiftigen...

(andere DA?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Abcessen bij konijnen moeten altijd schoongemaakt worden. Opengemaakt door de dierenarts en goed schoongemaakt, dan 1 of 2 keer per dag dit zelf bijhouden en de wond openmaken en de pus er uit halen. Het best kan er ook zalf gebruikt worden die de wond schoonhoud. Na een aantal dagen als de wond echt schoon is kun je hem weer dicht laten groeien en genezen.

Als je een abces niet op deze manier behandeld heb je kans dat de ontsteking inderdaad door het hele lichaam gaat zitten, met de dood van je konijntje als gevolg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .