Nijntje pluis Geplaatst: 24 juni 2008 Auteur Geplaatst: 24 juni 2008 het medicijnen geven lukt aardig, maar behoorlijk balen dat we drie keer moeten spuiten en dan ook nog eens 2 keer per dag.....en dan ook nog preventief voor andere konijn. leuk is het niet maar noodzakelijk wel........goede tips over hoe ik die spuitjes goed leeg krijg in die bekkies zijn erg welkom. ze stribbelen beiden erg tegen en begonnen zelfs heel hard te ademen. toen ben ik direct gestopt en na vijf minuten weer geprobeerd en toen beetje op de rug geprobeerd te leggen en via zijkant voorzichtig de vloeistofjes na elkaar naar binnen gedruppelt. wil natuurlijk niet dat ze zich verslikken. maar de baasjes hebben er flink stress van, dat kan ik je wel melden! maar goed, na vandaag 3 maanden minus 1 dag.......nog zoveel keer spuitjes voeren :( na vandaag merk ik pas hoe lang 3 maanden voeren is........hoop dat we er snel handigheid in krijgen met zijn tweeen. dank jullie wel voor steun en zoow hierbij ook meteen twee fotos van onze nijntjes, nijntje is zwart met wit en witje (de patient rechts verrassend heel wit:) ) nijntje was heel sip toen witje weg was en zat alleen maar in een hoekje. toen witje terug was pakte nijn zijn speelballetje en bracht hem naar witje.....de tranen stonden echt in mijn ogen !
Bo&Isa Geplaatst: 25 juni 2008 Geplaatst: 25 juni 2008 Hoi!Mijn konijn vond de metacam erg lekker, en likte het gewoon uit het spuitje. Ik stak het spuitje door de tralies, en drukte langzaam het spuitje leeg terwijl ze likte. Scheelde hier een hoop stress! Alleen weet ik dus niet of Bo de uitzondering is, geen idee of alle konijnen metacam lekker vinden.Wauw zeg, je ziet het echt amper af aan Witje dat ze patient is. Sterkte met de twee...
veerleke Geplaatst: 25 juni 2008 Geplaatst: 25 juni 2008 metacam smaakt blijkbaar een beetje naar honing, en dat lusten ze graag. Ik ben het hier ook al een week aan het geven.ik zet het konijn tussen mijn benen als ik hurk, hou met 1 hand zijn hoofdje vast en zet dan het spuitje op zijn voorste tanden, dan schuif je beetje naar achter in de mond, tot je voelt dat je van de tanden af bent en in een opening en dan spuit je het er rap in, en ze smekken dat gewoon op! succes
veerleke Geplaatst: 25 juni 2008 Geplaatst: 25 juni 2008 maar ik moet er wel bij zeggen, dat mijn konijntje ook een week gedwangvoederd moest worden, weet niet of het daarom zo goed lukt, dat hij het al gewoon is, maar hij laat het toch altijd goed toe....
Nijntje pluis Geplaatst: 25 juni 2008 Auteur Geplaatst: 25 juni 2008 witje is echt een terror hoor wat dat betreft, hij heeft al een mega gat in zijn handdoekie gemaakt en we hebben echt wel vier handen nodig om hem in bedwang te houden..zelfs de da zei al dat het een fel, pittig konijn was go witje :bunny1: maar goed nijntje is wel vrij gemakkelijk, die vind het ook allemaal best. maar witje is van jongs af aan al een supersnel en hyperactief konijn dus we wisten al wel dat witje een probleem zou worden. ze is overigens nog lang zichzelf niet hoor, ze is nog heel rustig en ligt heel veel, maar eet verder goed. en nijntje zoals op de foto die zorgt voor zijn meisje:) echt een super klef stel, vanaf de eerste dag :lovers:
Missy Geplaatst: 25 juni 2008 Geplaatst: 25 juni 2008 wat een lieve nijntjesss!!! echt sgatjess! het beste kun je bij het inspuiten van de medicijnen het bekje wel iets voller spuiten waardoor ze wel moeten slikken.. Cindy moest dit ook en die vertikte het door te slikken tot dat we gewoon in 1 stuk door aardig veel en hard erin spoten .. niet zo leuk voor het konijn maar anders liet ze het gewoon weer naar buiten lopen ook gaven we na elke spuit een klein stukje groenvoer wat natuurlijk ook aanslaat.. het is gewoon erg vervelend voor j nijtjes maar het moet gewoon.. als ze erg hard gaan ademen kun je idd even stoppen en het een paar minuten later opnieuw proberen. succes! p.s. zo ie zo aan de zikant van de mond naar binnen spuiten en dan de spuit ook wel echt erin houden iets dieper als dat nodig is je merkt vanzelf wanneer het te ver gaat.
Nijntje pluis Geplaatst: 26 juni 2008 Auteur Geplaatst: 26 juni 2008 het is en blijft drama. nijntje gaat gewoon lekker liggen en die stribbelt niet tegen of wat, maar witje is draaaaammmaaaa. als de dierenarts al zegt dat het een fel pittig konijn is dan weet je wel hoe laat het is he....en dat drankje dat naar honing smaakt is zo weg dat likt ie direct uit t spuitje maar overige twee niet...en panacur is in drankvorm en geen pasta. op blaadjes en op biks spuiten ook al geprobeerd. hij krijgt het hoe dan ook wel binnen, maar de ideale snelle manier hebben we nog niet gevonden. als ie op de tafel op zijn handdoekie staat dan zie je gewoon het wit van zijn ogen......(ik wil niet!!!) verder lief konijn hoor wat mij betreft is dit topic klaar
Eline-Kareltje Geplaatst: 26 juni 2008 Geplaatst: 26 juni 2008 Suc6! de da weet wel wat hij doet. HIj komt weer gezond terug! Suc6!
Eline-Kareltje Geplaatst: 26 juni 2008 Geplaatst: 26 juni 2008 Oeps! Een beetje te vroeg gestopt met berichten lezen! nouja... blij dat hij weer thuis is.Groetjes
flip Geplaatst: 26 juni 2008 Geplaatst: 26 juni 2008 hoi na vele bezoeken aan deze site nu ook geregistreerd want wat worden er veel konijnen getroffen door e cuniculli. onze lieve flip ook en trouwens bedankt want door jullie site en die van de wilhelminakliniek in utrecht zijn we erachter gekomen dat ie dit heeft! nu vanaf zaterdag begonnen met medicatie, maar t wil nog niet zoveel :( klopt het dat je na 1 week enigszins wat verbetering moet gaan zien?? en gaan ze vaak in het begin van de kuur wat achteruit voor ze wat opknappen?? ik wens iedereen die strijd met e cuniculli veel suc6 en beterschap toe. groeten tamara:bunny:
Nijntje pluis Geplaatst: 27 juni 2008 Auteur Geplaatst: 27 juni 2008 inmiddels gaat het al weer wat beter met witje. medicatie geven lukt wel, maar ik zie er telkens tegen op. en dan gaat het beestje al piepen als ik hem oppak :( vanavond ging het wel rustig, hijstribbelde wonder boven wonder niet echt tegen. we hebben eerst ons ander konijn medicatie gegeven en witje stond zo schattig te kijken. ik heb du sgeprobeerd om beide konijnen op de tafel te laten terwijl de ene medicijnen krijgt en dit verliep dus heel goed. witje voelde zich volgens mij veel rustiger omdat nijntje ook naast hem zat. we proberen het morgen ook gewoon weer zo..maar kan natuurlijk goed zijn dat dit toevallig zo goed verliep. als ik er nu aan denk dat het beestje nog 3 maand en 1 week 2 keer per dag zijn drankjes moet...........:( dan ben ik straks rijp voor de psych maar goed de fotos doen je weer goed he:)
Nijntje pluis Geplaatst: 27 juni 2008 Auteur Geplaatst: 27 juni 2008 voor er mensen reageren dat je een konijn niet op tafel kunt zetten: we hebben glazen tafel en ze zitten op een handdoekie. ze gaan niet van het handdoekje af want dan denken ze dat ze vallen whaaaa zo leuk om te zien
YvonneH Geplaatst: 27 juni 2008 Geplaatst: 27 juni 2008 Volgens mij wennen ze er vanzelf aan hoor. Wij hebben onze Knuffel ook heel lang elke dag medicijnen moeten geven en behalve het oppakken vond ze het niet eens meer erg. Ze begon alles meteen uit het spuitje te likken, uit zichzelf. Zij kreeg dan wel altijd meteen er achteraan een snoepje (zo'n groen rondje).
zesjes Geplaatst: 4 juli 2008 Geplaatst: 4 juli 2008 Misschien kun je wat roosvice (paar druppeltjes maar) toevoegen aan de panacur.Vaak vinden ze het dan wel wat minder vies en gaat het ingeven wat gemakkelijker
Aanbevolen berichten